ecommerce Lokowanie produktu

E-commerce wciąż ewoluuje. FedEx podpowiada jak osiągać lepsze wyniki sprzedaży

Maciej Wąsowski
09.12.2021
Maciej Wąsowski
Maciej Wąsowski
09.12.2021
E-commerce wciąż ewoluuje. FedEx podpowiada jak osiągać lepsze wyniki sprzedaży

Jesteś przedsiębiorcą i prowadzisz sprzedaż e-commerce? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pozwolą Ci uniknąć błędów przy prowadzeniu działalności gospodarczej w Internecie. Jeżeli dopiero stawiasz pierwsze kroki w branży e-commerce lub dotychczasowe działania podejmowane przez Ciebie nie przynosiły oczekiwanych rezultatów, to ten poradnik jest właśnie dla Ciebie! 

E-commerce całkowicie zmienił krajobraz handlu detalicznego. Obecnie asortyment produktów i usług, do których mamy dostęp za pośrednictwem sieci jest niepoliczalny. Każdego dnia powstają nowe sklepy internetowe. Sprzedajemy i kupujemy już nie tylko za pośrednictwem platform sprzedażowych jak – Allegro czy Amazon, lecz bezpośrednio od dystrybutorów. Spektrum dostępnych towarów oraz usług wydaje się być nieskończone i obejmuje dosłownie wszystkie towary, które wcześniej mogliśmy kupić tylko stacjonarnie. Najwięksi producenci, zarówno krajowi, jak i zagraniczni, szczególnie teraz w dobie pandemii stawiają na sprzedaż za pośrednictwem Internetu.

Nieograniczone możliwości e-commerce

Warto, aby w pełni wykorzystać te okoliczności, zarówno geopolityczne, które niejako popychają nas w stronę prowadzenia działalności właśnie w sieci, jak również techniczne, dzięki którym jest to coraz wygodniejsze oraz prostsze. W rozwoju swojej platformy sprzedażowej pomóc Ci mogą rozwiązania, które z powodzeniem stosują giganci, tacy jak np. FedEx. Sam hołduję zasadzie, iż nie warto jest oszczędzać na produktach/usługach, które w znacznym stopniu mogą ułatwić Ci życie.

Jeśli zdecydujesz się na współpracę z FedEx z łatwością zrealizujesz zamówienia online nie tylko w kraju, lecz również za granicę w naprawdę korzystnych cenach. Elastyczność, wygoda oraz płynność to zasady, które wyznaje FedEx, a ich egzemplifikację stanowi moduł wysyłkowy. Przedsiębiorcy mogą go zintegrować zgodnie ze swoimi potrzebami, ponieważ współpracuje on z wieloma systemami oprogramowania biznesowego. Przy jego wykorzystaniu o wiele prostsze będzie nie tylko wysyłanie przesyłek, ale również zarządzenie nimi za pośrednictwem oprogramowania.

W zakres oferty FedEx wchodzi wysyłka wszelkich przesyłek, bez względu na ich gabaryty. Ponadto, w ramach usługi FedEx Next Day Standard firma doręcza paczki do wagi 70 kg i to już na następny dzień roboczy. W innym wypadku wygodnym rozwiązaniem, szczególnie w przypadkach gdy wolimy sami o wybranej przez nas porze odebrać wszystkie przesyłki z konkretnego miejsca możemy skorzystać z usługi FedEx Direct2Retail w przypadku przesyłek krajowych. Przedmiotowa usługa umożliwia bowiem doręczenia wszelkich paczek, które kierowane są do retail point, których w Polsce jest już prawie 1000. Natomiast, gdy sytuacja jest naprawdę podbramkowa, a adresat z niecierpliwością wyczekuje paczki możesz skorzystać z FedEx Next Day. Usługa doręczenia do godziny 9/12 gwarantuje doręczenie Twojej pilnej przesyłki krajowej przed określonym czasem.

FedEx International Connect Plus i działalność e-commerce jest prostsza

Ponadto, warto w tym miejscu również wskazać najbardziej kompleksową usługę jaką jest FedEx International Connect Plus. Wybierając te usługę sklepy internetowe mogą oferować swoim klientom dodatkową opcję wysyłki międzynarodowej w bardzo atrakcyjnych cenach. FICP pozwala firmom e-commerce dotrzeć do kupujących online w Europie nawet w ciągu 2 dni. Wysyłka i odbiór paczki w Ameryce Północnej, to zaledwie 3 dni. Natomiast w ciągu 3 do 5 dni towary przez nas wysyłane dotrą do Azji oraz najdalszych zakątków Pacyfiku.

Łatwiejsze doręczenia w FedEx

Doręczenia i odbiór paczek często potrafią być utrapieniem, lecz z FedEx Delivery Managerem będą łatwiejsze niż kiedykolwiek. Twoi klienci dzięki tej usłudze będą mogli spersonalizować datę oraz lokalizację doręczenia, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat. Otrzymają dostęp do specjalnej platformy dzięki której będą mogli wybrać opcję dostarczenia paczki do sąsiada lub pozostawienia jej w punkcie odbioru.

Banalne zwroty

Dzięki FedEx Global Returns zlecenie szybkiej przesyłki zwrotnej międzynarodowej może być prostsze niż się spodziewasz. Będziesz mógł powiązać przesyłkę zwrotną z przesyłką pierwotną, a wówczas jej monitorowanie z poziomu konta FedEx będzie jeszcze łatwiejsze. Ponadto, dzięki tej usłudze możesz samodzielnie tworzyć etykiety zwrotne oraz dokumenty celne i to dokładnie w tym samym czasie, co dla przesyłki pierwotnej. Istnieją łącznie trzy opcje doręczenia klientom etykiet zwrotnych oraz dokumentów celnych.

Odprawa celna z pomocą FedEx

Wsparcie od FedEx może okazać się również niezastąpione w związku z odprawą celną. Firma oferuje obecnie wiele narzędzi online, dzięki którym możesz sprawdzić, czy przesyłki, które pragniesz nadać są zgodne z regulacjami krajowymi lub przepisami obowiązującymi u importera. Ponadto, będziesz mógł skorzystać z narzędzia do wyszukiwania kodów ujednoliconych taryfy celnej. W znaczny sposób ułatwi to odprawę celną, a także zapewni prawidłowe obliczanie ceł oraz podatków. FedEx oferuje standardową odprawę celną, natomiast kierując się elastycznością oferuje również kompleksową ofertę rozwiązań o wartości dodanej w zakresie dotyczącym odprawy celnej.

Dodatkowo, FedEx stawia zarówno na wygodę, jak i ekologię. Decydując się na rozwiązania przyjęte przez FedEx masz pewność, że wszystkie niezbędne dokumenty znajdziesz na swoim mailu. Również dokumenty celne będziesz mógł przesyłać drogą elektroniczną, co pozwoli uniknąć Ci opóźnień w odprawach i ustandaryzuje czas dostawy przesyłek międzynarodowych.

Centrum analiz e-commerce od FedEx dla małych firm

FedEx zdaje sobie sprawę, że e-commerce jest przyszłością handlu. Dlatego też pragnie pomóc swoim partnerom, którzy stawiają pierwsze kroki na tej wciąż nowej płaszczyźnie. Na stronach firmy znajdziecie analizy przygotowane przez ekspertów, a także informacje o aktualnych trendach w różnych krajach. Dowiecie się z nich np. tego, że sprzedaż w trakcie transmisji live jest bardzo popularna w Chinach. Analitycy przewidują, że zrobi furorę również w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie. W USA zanotowano gwałtowny wzrost sprzedaży online. Podobnie zresztą jak w Indonezji, która przeżywa rozkwit dzięki młodym mieszkańcom, którzy niezwykle sprawnie radzą sobie korzystając z rozwiązań cyfrowych.

W świecie tak zorientowanym na technologie cyfrowe kluczowe jest, aby nie tylko duże, lecz również średnie oraz małe przedsiębiorstwa rozważały ​tworzenie własnych platform handlu elektronicznego. Dzięki temu będą miały szansę na wypracowanie oraz utrzymanie przewagi konkurencyjnej w już i tak nasyconej branży. Skuteczne prowadzenie choćby małego sklepu internetowego, w połączeniu z możliwościami oferowanymi przez social media może przynieść sprzedawcom niesamowitą satysfakcję oraz znaczne zyski. O sukces będzie łatwiej, gdy postawisz na uznanych partnerów i sprawdzone rozwiązania.