Nowy bank wchodzi do Polski. Chce zaskoczyć polskich klientów poziomem obsługi

Finanse Technologie Dołącz do dyskusji
Nowy bank wchodzi do Polski. Chce zaskoczyć polskich klientów poziomem obsługi

Już niedługo na polskim rynku zadebiutuje nowy bank o nazwie Stereo. Właścicielem tej marki jest ukraiński Monobank, który chce rozpocząć działalność także nad Wisłą. Najważniejszą zakładaną grupą klientów są oczywiście obywatele Ukrainy przebywający w naszym kraju. Monobank wchodzi do Polski także z myślą o zaskoczeniu polskich klientów poziomem obsługi. Co nam zaoferuje?

Monobank wchodzi do Polski myśląc już o ekspansji na pozostałe państwa Europy

Ukraiński Monobank poinformował o chęci rozpoczęcia działalności także w Polsce. Mowa o banku internetowym, z którego usług korzysta w Ukrainie już 6,8 milionów klientów. Niektóre nasze media określają go mianem „ukraińskiego Revoluta”. Monobank wchodzi do Polski pod marką Stereo.

Współzałożyciel Monobanku Oleg Gorokhovski przyznał na Instagramie, że najważniejszą docelową grupą klientów Stereo będą obywatele Ukrainy przebywający w naszym kraju. Bank nie zamierza się jednak ograniczać wyłącznie do nich.

Według danych w Polsce przebywa około 3 mln Ukraińców. Liczymy przede wszystkim na nich, ale oczywiście zachęcamy do skorzystania również naszych polskich przyjaciół. Chcemy zaskoczyć ich poziomem ukraińskiego serwisu

Na tym nie koniec. Polska ma stanowić pierwszy krok na drodze europejskiej ekspansji banku, w działalności którego nie przeszkodziła nawet barbarzyńska rosyjska inwazja na Ukrainę. Gorokhovski przekonuje, że Monobank ma wiele do zaoferowania nie tylko jego rodakom, ale także Polakom i pozostałym mieszkańcom kontynentu.

Przeanalizowaliśmy rynek i oferty głównych graczy i zdaliśmy sobie sprawę, że możemy zaproponować coś więcej. Chcemy dać Ukraińcom w Polsce możliwość korzystania ze zwykłych usług i pokazać Europejczykom, że bankowość może być wygodna, szybka, a nawet zabawna. Mamy nadzieję, że nasz projekt stanie się kamieniem milowym w integracji europejskiej Ukrainy.

Jak podaje cashless.pl, Monobank wchodzi do Polski bez europejskiej licencji bankowej. Portal sugeruje, że partnerem ukraińskiego fintechu będzie belgijski Aion Bank, który współpracuje już z innymi podmiotami w ramach modelu „Banking as a Service”. Najświeższym przykładem może być tutaj współpraca Allegro i Aion Banku, której celem jest możliwość zaoferowania użytkownikom Allegro Pay klasycznych usług bankowych.

Stereo zaoferuje klientom nie tylko BLIK-a, ale również płatną subskrypcję z darmowymi szybkimi przelewami

Nie sposób nie zadać pytania o to, z czym Monobank wchodzi do Polski. Dostępne grafiki promocyjne wyraźnie wskazują na to, że Stereo zaoferuje swoim klientom korzystanie z BLIK-a. Trudno byłoby sobie wyobrazić bank w polskich realiach, który by nie miał go w swojej ofercie.

Podstawowe założenia oferty Stereo znajdziemy na stronie internetowej projektu, która jest dostępna także w języku polskim. Użytkowników wita hasło „Pożegnaj staromodną bankowość!”. Stereo proponuje swoim użytkownikom darmowe wydanie konta, serwis i brak ukrytych opłat. Przelewy krajowe i zagraniczne mają być darmowe, podobnie jak serwis. Stereo nie przewiduje także prowizji za doładowanie lub uzupełnienie konta.

Stereo oferuje także darmową kartę wirtualną. To o tyle ważne, że wydanie fizycznej kosztuje już 25 zł. Wykonanie natychmiastowego przelewu w euro w systemie SEPA Instant kosztuje 5 zł, podobnie jak błyskawiczne przelewy w złotych korzystające z systemu Express Elixir. Nie oznacza to jednak, że klienci Stereo nie mają możliwości skorzystania z tych usług za darmo.

W grę wchodzi także model subskrypcyjny. Za 15 zł miesięcznie karta fizyczna i wskazane wyżej rodzaje szybkich przelewów będą darmowe. Użytkownik zyska także dostęp do konta w euro. Subskrybenci skorzystają także z dodatkowych opcji związanych bezpośrednio z aplikacją Stereo. Zyskają „specjalny design” i możliwość korzystania z reakcji oraz komentarzy. Nie będą im także wyświetlane wiadomości reklamowe.