Partnerzy serwisu:
ecommerce Firma Technologie

Z Allegro wreszcie można wziąć dobry przykład. Każda firma w Polsce powinna to rozważyć

Aleksandra Smusz
14.03.2025
Aleksandra Smusz
Aleksandra Smusz
14.03.2025
Z Allegro wreszcie można wziąć dobry przykład. Każda firma w Polsce powinna to rozważyć

Ostatnio kilkakrotnie krytykowaliśmy Allegro na łamach Bezprawnika. Nie jest jednak tak, że ta platforma sprzedażowa skupia same negatywne rozwiązania. Otóż od dłuższego czasu z serwisem można skontaktować się telefonicznie. I działa to zaskakująco dobrze. Do tego stopnia, że pod tym względem każda firma może brać z Allegro przykład.

W wielu serwisach kontakt telefoniczny jest utrudniony

Zdarza się, że większe serwisy w ogóle nie udostępniają możliwości kontaktu telefonicznego. A jeśli jest taka opcja, trudno się do nich dodzwonić.

Stąd bywa, że długo czekamy na połączenie na linii i w końcu z niego rezygnujemy, tracąc przy tym mnóstwo czasu. Allegro bardzo ciekawie rozwiązało ten problem. I każda firma, w której obsługa telefoniczna odgrywa istotną rolę, może się tym zainspirować.

Przed zamówieniem rozmowy trzeba przejść przez szereg kroków

Różnica pod względem innych systemów obsługi polega tutaj na tym, że nie dzwonimy, a zamawiamy rozmowę – na określony dzień i godzinę (z dokładnością do 15 minut).

Oczywiście nie jest to takie proste, bo wcześniej musimy przejść przez szereg kroków. Należy zatem wejść w zakładkę „Pomoc dla sprzedających” (lub „Pomoc dla kupujących”) i wyszukać interesujące nas zagadnienie.

Potem musimy kliknąć w jakiś artykuł, który się nam wyświetli. Następnie zaś, jeśli nie zawiera on odpowiedzi na nasze pytanie, możemy wybrać na dole odnośnik: „Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami”.

Samo znalezienie go nie jest więc szczególnie proste. Ale trudno dziwić się temu, że serwis rozwiązał to w ten sposób. Gdyby rozmowę można było zamówić bez tych kilku kroków, użytkownicy prosiliby o kontakt administrację Allegro z błahych powodów.

Kontakt z doradcą w wybranym dniu i o wskazanej godzinie

Po wykonaniu wszystkich tych działań pozostaje nam zapisać w odpowiednim polu pytanie. Możemy to zrobić zarówno jako sprzedający, jak i jako kupujący. System nie przepuszcza zapytania bez numeru oferty.

Jeśli więc chcemy się czegoś dowiedzieć o bardziej ogólnych kwestiach, musimy wpisać jakiś numer pro forma. Kiedy zanotujemy pytanie, odpowiada nam automatycznie czatbot Allina.

Jego zadaniem jest zniechęcić nas do zawracania głowy administracji serwisu. Jeśli wirtualna asystentka nam nie pomoże, wreszcie możemy wysłać wiadomość. Uff, to wszystko…

Dostępnych jest kilka form odpowiedzi: kontakt z doradcą na czacie, e-mail, WhatsApp i rozmowa telefoniczna. Żeby się dostać do tego odnośnika, bez wątpienia trzeba się sporo natrudzić.

Ale doświadczeni użytkownicy są w stanie wykonać wszystkie te działania w ciągu paru minut. Zresztą w tym obszarze trudno formułować jakiekolwiek zarzuty wobec Allegro. Właściwie wszystkie serwisy odstręczają swoich klientów do kontaktu w jakiejkolwiek formie.

Ciekawe na Allegro jest właśnie to, że nie musimy tam dzwonić. Zamiast tego możemy zamówić rozmowę na konkretny dzień i godzinę w nieodległym terminie.

Podobne rozwiązania, rzecz jasna, istnieją w wielu firmach. Ale najczęściej nigdy nie wiemy, kiedy skontaktuje się z nami doradca. Często dzwoni on np. wtedy, gdy nie możemy odebrać telefonu.

Powiadomienie SMS-owe i podany nr telefonu dzwoniącego

Co więcej, Allegro wysyła także SMS-owe powiadomienie o zamówionej rozmowie oraz informację o tym, z jakiego numeru telefonu skontaktuje się z nami konsultant.

To także należy uznać za ogromny plus, gdyż w wielu firmach brakuje właśnie czegoś takiego. Jako rozmówcy nie musimy się więc obawiać tego, że przez pomyłkę odbierzemy niechciane połączenie.

Firmy, w których obsługa telefoniczna odgrywa istotną rolę, z pewnością mogłyby bardzo skorzystać na wprowadzeniu podobnych rozwiązań. Ich zastosowanie bowiem optymalizuje zarówno czas pracy konsultantów, jak i klientów. Korzystają więc przy tym obie strony.

Jedną z najgorszych rzeczy, jakie robią doradcy oddzwaniający do klientów, jest kontakt z nimi we wczesnych godzinach rannych. Jedni są wtedy zapracowani, a drudzy jeszcze smacznie śpią.