Polacy tylko udają, że nie lubią swoich szefów – 9 na 10 badanych dobrze czuje się ze swoimi przełożonymi

Praca dołącz do dyskusji (38) 02.02.2019
Polacy tylko udają, że nie lubią swoich szefów – 9 na 10 badanych dobrze czuje się ze swoimi przełożonymi

Udostępnij

Edyta Wara-Wąsowska

Przełożony w pracy jednak nie taki straszny – taki wniosek można wyciągnąć z raportu „Pensja, zadania, szef”. Aż 93% specjalistów twierdzi, że dobrze dogaduje się ze swoim szefem. Co może zadziwiać, jeśli przypomnimy sobie wszystkie zwierzenia naszych dalszych i bliższych znajomych, którzy często narzekają na swoich przełożonych.

Przełożony w pracy: 9 na 10 badanych jest zadowolonych z kontaktów z szefem

Takie dane mogą zaskakiwać. Jesteśmy raczej przyzwyczajeni do narracji, w której rolę złego policjanta (a nierzadko i diabła wcielonego) odgrywa właśnie przełożony w pracy. Polacy narzekają na swoich szefów, skarżąc się rodzinie i znajomym, opowiadając o rzekomym wyzysku (chociaż oczywiście czasem ma to odzwierciedlenie w faktach). W gruncie rzeczy okazuje się jednak, że większość z nas ma raczej dobry kontakt ze swoimi przełożonymi. Takie wnioski można wyciągnąć po lekturze raportu „Pensja, zadania, szef”. Badania zostały przeprowadzone przez portal Pracuj.pl.

Specjaliści mają dobry kontakt z szefostwem

Na raport trzeba brać tylko jedną poprawkę – badanymi byli specjaliści w swoich dziedzinach. 93% z nich dobrze dogaduje się ze swoimi przełożonymi, z kolei 9 na 10 badanych czuje się swobodnie w kontaktach z szefostwem. 8 na 10 badanych twierdziło, że przełożony w pracy wspiera ich w codziennych obowiązkach.

Należy pamiętać przy tym, że przychylniejszy stosunek do przełożonego może wynikać z większych zarobków, zajmowania wyższego stanowiska czy posiadania dłuższego doświadczenia. Eksperci uważają jednak, że trend na dobre stosunki na linii pracownik-przełożony w pracy zaczyna się umacniać. I to niezależnie od branży i wysokości wynagrodzenia. To zgadzałoby się z innymi badaniami – o nowej pracy myśli obecnie stosunkowo niewiele osób.

Co cenią pracownicy?

Zdaniem ekspertów pracownicy chcą czuć się w pracy przede wszystkim docenieni. To wskazówka dla wszystkich pracodawców, którzy uważają, że chwalenie podwładnych jest zbędne. Pracownicy cenią też takie wartości jak lojalność, otwarta współpraca, brak toksycznej rywalizacji, poczucie równego traktowania czy nienaruszanie godności. Liczy się też zaufanie przełożonego do całego zespołu.