Lidl boksuje się z Biedronką, ale to jednak portugalska sieć pozostaje górą. Mam radę do tej pierwszej firmy: wprowadźcie tydzień włoski w Lidlu na stałe. Może to zmieni stan gry.

Lidl ma w Polsce ponad już 850 sklepów, ale Biedronka - ponad 3,4 tys. Mamy więc wyraźnego lidera i wyraźnego wicelidera. Walka pomiędzy obiema sieciami jest niezwykle zacięta, o czym świadczy chociażby "afera SMS-owa". Jak Lidl może podszczypać swoją konkurentkę? Może czas najwyższy sięgnąć po swój najlepszy oręż?
Tydzień włoski w Lidlu to chyba najlepsze, co wydarzyło się w dyskontach
Niemiecka sieć była znana z "międzynarodowych" tygodni, ale z czasem ich liczba się zmniejszyła - choć ostały się na przykład tygodnie w stylu iberyjskim czy francuskim. Prawdziwą perełką stał się natomiast tydzień w stylu włoskim.
Powiedzenie, że w korytarzach Lidla możemy się poczuć jak w Wenecji czy Padwie, byłoby oczywiście potężną przesadą. Ale produkty sygnowane marką własną sieci Italiamo są po prostu doskonałe - a już na pewno jak na dyskontowe standardy. Zarówno desery, makarony, sery, szynki, dania gotowe, jak i słodycze smakują świetnie - i zazwyczaj pochodzą właśnie z Półwyspu Apenińskiego. Znam wielu zagorzałych miłośników Biedronki czy Żabki, którzy rzucają wszystko i idą do Lidla, gdy tylko zaczyna się włoski tydzień.
I zawsze pojawiają się pytania - a dlaczego w ogóle tydzień włoski w Lidlu się kończy? Nawet nie chodzi o to, żeby permanentnie Lidl był opanowany przez produkty w niebieskich opakowaniach Italiamo. Ale można by na stałe wprowadzić włoski sektor czy chociażby włoską półkę w każdym sklepie Lidla. Biedronce trudno byłoby odpowiedzieć na taki cios - nie ma ani Italiamo, ani produktów o podobnej jakości.
Tydzień włoski w Lidlu to najlepsze, co może spotkać nas w dyskoncie
Aż dziwne, że Lidl nie chcę sięgnąć po taką broń. Czy Lidl dzięki produktom "made in Italy" przegoniłby Biedronkę? To oczywiście zbyt publicystyczna i zbyt daleko idąca teza. Ale na pewno oznaczałoby to wygraną dużą bitwę z siecią z sympatycznym owadem w logo. Ważne jest też co innego - mniejszym graczom, jak Netto, Aldi czy nawet Dino jeszcze trudniej byłoby odpowiedzieć na "permanentny tydzień włoski w Lidlu". Sieć mogłaby zatem wygrać bitwę ze swoim arcykonkurentem, ale i nie dać się przegonić młodszym, ambitnym wilczkom.
15.07.2025 13:40, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:20, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:05, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
15.07.2025 11:21, Mateusz Krakowski
15.07.2025 10:35, Edyta Wara-Wąsowska
15.07.2025 9:54, Mateusz Krakowski
15.07.2025 9:04, Jakub Bilski
15.07.2025 8:46, Edyta Wara-Wąsowska
15.07.2025 7:08, Igor Czabaj
15.07.2025 5:05, Mariusz Lewandowski
14.07.2025 16:04, Igor Czabaj
14.07.2025 13:55, Mariusz Lewandowski
14.07.2025 13:52, Katarzyna Zuba
14.07.2025 12:32, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 11:30, Mateusz Krakowski
14.07.2025 10:38, Mateusz Krakowski
14.07.2025 9:55, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 8:27, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 7:50, Miłosz Magrzyk
14.07.2025 6:55, Rafał Chabasiński
14.07.2025 5:41, Mariusz Lewandowski