Część przedsiębiorców wciąż nie decyduje się na ten ruch, a szkoda. Mogliby w ten sposób łatwo poprawić wizerunek

Firma Dołącz do dyskusji
Część przedsiębiorców wciąż nie decyduje się na ten ruch, a szkoda. Mogliby w ten sposób łatwo poprawić wizerunek

Przeglądając strony internetowe wielu firm, na pewno natkniemy się na artykuły blogowe publikowane na ich oficjalnych stronach. Znajdują się tam one nieprzypadkowo – prowadzenie bloga firmowego jest bowiem ważne dla wielu biznesów. Warto wiedzieć, jak to robić, aby spowodować zwiększenie obrotów i sprzedaży w firmie. Blog tego typu może pełnić wiele funkcji i być narzędziem służącym do skrócenia interakcji firmy z klientami.

Prowadzenie bloga firmowego może być kluczowe dla poprawienia wizerunku marki

Wiele firm, które chcą poprawić swój wizerunek wśród swoich klientów, powinno rozważyć pisanie bloga firmowego, na którym znajdowałyby się np. tematy eksperckie. Klienci na pewno będą zadowoleni z tego, że mogą znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań, związanych z działalnością firmy, produktami, które są w niej sprzedawane, czy oferowanymi przez nią usługami. Blog jest też ważny dla SEO – może wpływać na polepszenie wyszukiwania firmy w Google.

Chcąc zacząć tworzyć bloga firmowego? Warto trzymać się kilku ważnych zasad, aby wyniki firmy zaczęły rosnąć

Publikowanie tekstów na blogu firmowym powinno odbywać się przede wszystkim w sposób regularny. Klienci i osoby zaciekawione ofertą firmy powinni mieć możliwość czytania artykułów, które są publikowane na blogu w równych odstępach czasu.

Oczywiście nie możemy zapominać także o tym, że artykuły publikowane na blogu firmowym muszą zawierać konkretną wiedzę i wartości merytoryczne. Tylko wtedy będziemy mieć pewność, że osoby, które odwiedzają stronę firmową, dowiedzą się ciekawych i przydatnych rzeczy z publikowanych tekstów.

Teksty powinny być także ściśle skorelowane z działalnością firmy. Nie możemy dopuścić do tego, aby np. na stronie firmy motoryzacyjnej pojawiały się artykuły powiązane z zupełnie inną branżą.


Przerwa na reklamę: mSzafir to kwalifikowany podpis elektroniczny, który złożysz bez użycia karty i czytnika. Kwalifikowany podpis elektroniczny złożony w ramach mSzafir jest zgodny z wymaganiami eIDAS i ma moc prawną równoważną podpisowi własnoręcznemu. Więcej informacji -> mszafir.pl


Blog firmowy to miejsce, na którym mogą pojawiać się artykuły w różnej formie

Założenie bloga firmowego daje nam szansę na umieszczanie wielu treści, które mogą być cenne dla potencjalnych klientów. Mogą to być np.:

  • recenzje tekstowe i filmy video z porównywania wielu produktów,
  • instrukcje, dzięki którym osoby odwiedzające stronę firmową, będą mogły poradzić sobie z wieloma problemami,
  • odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania,
  • specjalnie zredagowane artykuły, które będą informować klientów o wszelkich nowinkach z branży.

Treści blogowe mogą być z powodzeniem promowane także w firmowych mediach społecznościowych. Odnośniki do tekstów publikowanych na blogu mogą być umieszczane np. na firmowym Facebooku lub Instagramie.

Na blogu firmowym możemy także zacząć umieszczać wiele ciekawostek z życia firmy i przedstawiać swoich pracowników. Tego typu akcje należą do szeroko pojętego employer brandingu, który dzięki blogowi może być wprowadzany w firmowe życie.