Idziesz do sklepu, a tam kolejka? Serwis KiedyDoSklepu powie ci, kiedy jest pusto

Zakupy Zdrowie dołącz do dyskusji (11) 06.05.2020
Idziesz do sklepu, a tam kolejka? Serwis KiedyDoSklepu powie ci, kiedy jest pusto

Paweł Mering

Mastercard uruchomił serwis „KiedyDoSklepu”. Funkcjonalność portalu sprowadza się do wyświetlenia wykresu pokazującego godziny, w których najbezpieczniej udać się na zakupy. 

KiedyDoSklepu od Mastercard

Serwis KiedyDoSklepu został stworzony przez Mastercard, a jego funkcjonalność oparta jest na danych dostarczanych przez rzeczonego operatora kart płatniczych. Sam serwis reklamowany jest jako rozwiązanie, które podpowie

w jakiej porze najlepiej wybrać się na zakupy, żeby uniknąć dużego ruchu w sklepach w Twojej okolicy, a Ty zadbasz o swój komfort i bezpieczeństwo oraz oszczędzisz czas.

Narzędzie jest bardzo proste w obsłudze. Należy wpisać kod pocztowy, wybrać spośród trzech opcji charakter obiektu, czyli

  • sklep osiedlowy (małe sklepy, Żabki)
  • dyskont lub hurtownia (Biedronka, Lidl)
  • supermarket lub hipermarket (Auchan, Tesco, et cetera)*

a także określić, czy chodzi o zakupy w dzień roboczy, sobotę, czy w niedzielę. Dane są aktualizowane cotygodniowo.

Bardzo dobry pomysł!

System po wprowadzeniu danych „wypluwa” wykres, przedstawiający natężenie ruchu w odniesieniu do godziny. Co ważne, system odnosi się do uśrednionych informacji ze wszystkich obiektów, wskazanych w formularzu na danym obszarze, objętym danym kodem pocztowym.

kiedydosklepu wykres
Przykładowy wykres

Samo rozwiązanie jest genialne w swojej prostocie. Rozmrażanie już nie tylko gospodarki, ale stylu życia wielu Polaków spowodowało, że do wielu placówek handlowych w zasadzie nie da się wejść z uwagi na gigantyczne kolejki (np. do IKEA).

A to stanowi duże zagrożenie epidemiczne. O ile świat przyzwyczaił się do epidemii, wiemy czego się spodziewać po wirusie SARS-CoV-2, a odmrażanie to kierunek nie tylko polski, ale i światowy, o tyle środki bezpieczeństwa po prostu powinny być zachowywane – w tej sprawie nic się nie zmieniło.

Polacy wydają się mało przejmować bezpieczeństwem, czego dowodem jest noszenie maseczek na szyi (istnieje obowiązek zakrywania ust i nosa, a nie „posiadania maseczki), a także niezachowywanie odległości i spędzanie wolnego czasu na zakupach – „bo już można”.

Ci, którzy wolą dbać o bezpieczeństwo i zakupy robić w niezbędnych sytuacjach i przede wszystkim wtedy, kiedy nie muszą spędzać czasu w kolejkach i tłoku, z pewnością docenią rozwiązanie.

* Mastercard nie podaje – rzecz jasna – o transakcje w jakich sklepach chodzi. Można to jednak wywnioskować z informacji udostępnionych w sekcji FAQ.