Co czwarty Polak puka się w czoło, gdy pracodawca na siłę chce go uszczęśliwić jakimś work-life balance

Praca Dołącz do dyskusji
Co czwarty Polak puka się w czoło, gdy pracodawca na siłę chce go uszczęśliwić jakimś work-life balance

Najnowsze dane dotyczące równowagi między pracą a życiem prywatnym oraz dbaniem o samopoczucie wskazują, że 19% Polaków zauważyło, iż ich pracodawcy wprowadzili zmiany w kontekście work-life balance w wyniku ostatnich zmian w Kodeksie Pracy.

Jednakże, aż 43% nie jest pewne, czy takie zmiany miały miejsce. Badanie przeprowadzone przez polską platformę do wideokonferencji i spotkań online ClickMeeting ujawnia, że jedynie 14% respondentów jest świadome pojęcia „workation”, czyli łączenia pracy z podróżowaniem, a 19% chciałoby skorzystać z tej opcji.

Większość Polaków nie jest zaznajomiona z ideą „workation”. Badanie pokazuje, że 61% pracowników nie zna tego terminu, 25% nie jest pewne co to oznacza, a tylko 14% respondentów rozumie jego znaczenie. Pomimo możliwości pracy z dowolnego miejsca, nawet za granicą, „workation” nie jest popularne – 70% badanych nie rozważało tej opcji, 39% twierdzi, że nikt z ich firmy nie pracował w ten sposób, a tylko 9% chciałoby skorzystać z tej możliwości w przyszłości.

Osiągnięcie równowagi między pracą a życiem prywatnym nadal stanowi wyzwanie dla Polaków. W tym roku wprowadzone zmiany do kodeksu pracy, takie jak wydłużenie urlopu rodzicielskiego, wprowadzenie bezpłatnego urlopu opiekuńczego czy możliwość zwolnienia z pracy z powodu siły wyższej, skłoniły 26% respondentów do wyrażenia oczekiwania, że ich pracodawca zapewni im lepszą równowagę między pracą a życiem prywatnym.

Warto jednak zauważyć, że 23% ankietowanych nie odczuwa potrzeby zmian w tym obszarze. Według respondentów, 19% pracodawców wprowadziło zmiany w kontekście work-life balance, ale aż 42% nie jest pewne, czy takie zmiany miały miejsce. Zaledwie 11% uważa, że ich firma dbała o równowagę między pracą a życiem prywatnym już wcześniej.

– Workation to świetny sposób na czerpanie korzyści zarówno z pracy, jak i z podróży. Z kolei elastyczność pracy oraz work-life balance są niezwykle istotnymi elementami dla efektywnej współpracy na linii pracownik – pracodawca. Wyniki badania pokazują, że najwyraźniej trend, który łączy pracę i podróżowanie, nie przebił się jeszcze w Polsce do szerszej świadomości. Tymczasem umiejętne korzystanie z elastycznych form pracy może przekładać się na wzrost produktywności pracownika oraz poziomu satysfakcji z wykonywanych obowiązków. Oczywiście, aby było to możliwe, należy korzystać z odpowiednich narzędzi do pracy zdalnej. Tworzymy ClickMeeting z myślą między innymi o takich zastosowaniach. Nasza platforma daje możliwość organizacji szkoleń, webinarów oraz interaktywnych spotkań online, które są podstawą nowoczesnego środowiska pracy i pozwalają łączyć się ze sobą zasadniczo z dowolnego miejsca na świecie.– komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.