Lidl zbiera opinie na temat swoich produktów – za recenzję dyskont zapłaci nawet 2000 złotych

Zakupy Dołącz do dyskusji (24)
Lidl zbiera opinie na temat swoich produktów – za recenzję dyskont zapłaci nawet 2000 złotych

Budowanie marki w oparciu o opinie konsumentów to jedna z najpopularniejszych strategii marketingowych. Nawet wiodące dyskonty dbają o sukcesywne podnoszenie satysfakcji swoich klientów. Przez najbliższych kilka miesięcy Lidl zapłaci za opinie – wystarczy wypełnić on-line prostą ankietę. Do zgarnięcia są bony wysokości 100 zł oraz vouchery o wartości nawet 2000 zł.

Customer care

Badanie jakości usług i satysfakcji klienta to żadna nowość. Różnice widoczne są jedynie w sposobie przeprowadzania badań bądź w ewentualnych profitach wynikających z poświęconego przez konsumenta czasu. Do wyrażania opinii o transakcjach dokonywanych przez Internet stworzono wiele stron. Nie każdego jednak zachęca wypełnianie jałowych tabelek. Jeszcze gorszym pomysłem jest angażowanie do zbierania opinii natrętnych telemarketerów. Sieć popularnych dyskontów Lidl postanowiła zmotywować konsumentów do wyrażania opinii w inny sposób. Lidl zapłaci za opinie szczęśliwcom, do których – po wypełnieniu anonimowej ankiety – los uśmiechnie się w loterii.

Lidl zapłaci za opinie

Sieć zapłaci raz w miesiącu nawet 2000 zł do wykorzystania na portalu Lidl Podróże. Losowanie 50 bonów o wartości 100 zł, do wykorzystania w placówkach Lidl, odbędzie się natomiast raz w tygodniu. Zasady są proste: wystarczy dokonać zakupów w sklepie Lidl, zachować paragon, wypełnić ankietę na stronie www oraz uzupełnić formularz zgłoszeniowy do loterii.

Lidl zapłaci za opinie

Lidl goni Netto i Tesco

Podobną strategię przyjęły już wcześniej sieci Tesco czy Netto. Za udział w ankietach oferowały one nawet 10000 zł. I nic dziwnego – opinia klienta to najcenniejsza wskazówka dla detalistów. Nierzadko plan strategii rozwoju przedsiębiorstwa w dużej mierze polega na opiniach konsumentów. W Internecie można natrafić na propozycję „dorobienia do pensji” właśnie poprzez wypełnianie ankiet. Korzyść jest podwójna, ponieważ oprócz korzyści finansowych, klient ma poczucie, że jego zdanie ma znaczenie.

Klient nasz pan

Jak mówi Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska:

”Już od lat jednym z kanałów komunikacji klientów z naszą firmą jest infolinia. Dzięki niej wsłuchujemy się w opinię i potrzeby naszych klientów. Anonimowa ankieta on-line będzie dodatkowym źródłem informacji dotyczącym dotychczasowych doświadczeń zakupowych oraz oczekiwań klientów co do naszych przyszłych działań.”

Dlaczego do opiniowania trzeba konsumentów zachęcać? Choćby dlatego, że ich wyrażanie najłatwiej przychodzi niezadowolonym. Usatysfakcjonowani klienci rzadko publikują swój głos na forum. To trochę jak szukanie w Internecie ocen potencjalnego pracodawcy – łatwo odnajdziemy hejt, trudniej z faktycznymi rekomendacjami.

Lidl wchodzi na rynek nieruchomości i będzie budować mieszkania nad marketami

O co pyta Lidl?

W ankiecie pojawiają się np. pytania o wiek oraz  o stopień zadowolenia z zakupów, w skali od 1 do 5. Należy określić co szczególnie się w zakupach podobało, czy poszukiwany towar był dostępny bądź jak prezentowały się poszczególne stoiska. Następnie określa się świeżość dostępnych towarów, czystość parkingów, koszy i sali zakupowej, ocenia uprzejmość pracowników oraz – co ważniejsze – jest możliwość na pozostawienie dowolnych uwag odnośnie sklepu, zakupów czy obsługi.

Loteria Lidla trwa od 4.06.2018 r do 28.02.2019 r.