Nie jest tak, że każdy dawał InPostowi duże szanse na podbój zachodniej części Europy. A jednak – firma Rafała Brzoski naprawdę nieźle się tam rozkręciła. Paczkomaty w Wielkiej Brytanii są już na przykład popularniejsze niż te słynne, czerwone budki z telefonami.
Na Wyspach mamy już 7 tys. Paczkomatów oraz ponad 1600 punktów odbioru i nadania (PUDO) – ogłosiła właśnie Grupa InPost. Jak dodaje firma, „tak rozbudowana sieć sprawia, że większość mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchesteru ma średnio tylko siedem minut spacerem do najbliższej maszyny InPost”.
Trzeba przyznać, że wywodząca się z Polski firma osiągnęła spektakularny sukces na Wyspach. Okazuje się, że Paczkomaty pokonały na tym rynku nawet… budki telefoniczne. Taka charakterystyczna, czerwona budka to ciągle pocztówkowy symbol Wielkiej Brytanii. Z tym że ten symbol znika z ulic tego kraju. Czerwonych budek, jak wynika z danych firmy BT, pozostało już tylko 3 tys.
Paczkomaty na Wyspach to znak czasów. I symbol polskiego biznesu
W erze smartfonów mało kto potrzebuje korzystać z „ulicznych” telefonów. Natomiast maszyny od InPostu świetnie sprawdzają się w erze e-commerce. W Polsce są w końcu na każdym kroku. Na Zachodzie jeszcze nie, ale jak widać Brytyjczycy czy Francuzi też się przekonują do maszyn tego typu.
A InPost – podobnie jak Żabka – staje się trochę ambasadorem polskiej myśli biznesowej. Powinniśmy więc zadbać, by przeciętny Brytyjczyk wiedział, skąd wywodzi się Paczkomat. Bo przecież nie chcemy być ciągle krajem, który kojarzy się wyłącznie z wódką oraz z Chopinem.
Trzeba przy tym przyznać, że InPost świadomie i całkiem sprytnie buduję swoją markę na Wyspach. „Na każdym rynku, na którym jesteśmy obecni, inwestujemy w najbardziej popularny sport. W Zjednoczonym Królestwie jest to piłka nożna, a współpraca z kultowym klubem piłkarskim Newcastle United to dla nas doskonała okazją do budowania silniejszych relacji z naszymi klientami” – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPostu.
Jego firma ma już łącznie 66 tys. punktów, z czego ok. 35 tys. to Paczkomaty. Obecnie działa w dziewięciu krajach – w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Luksemburgu, Holandii – no i rzecz jasna w Polsce.