Automatyzacja procesów w firmie może wydawać się skomplikowana i kosztowna, szczególnie dla małych przedsiębiorstw z ograniczonym budżetem. Jednak nowoczesne technologie – w tym oferta Bitrix24 – proponują przystępne i wydajne rozwiązania, które pozwalają także niewielkim markom działać tak samo sprawnie jak prężnie działają korporacje.
Dobrze wykorzystana automatyzacja będzie potężnym i cennym narzędziem zwiększającym wydajność, skuteczność oraz jakość usług. Oddelegowanie wykonywania powtarzalnych zadań maszynom pozwala pracownikom skupić się na bardziej wartościowych obowiązkach, wymagających kreatywności i krytycznego myślenia.
Automatyzacja procesów nie wszystkich przekonuje, jednak gdy już ją wprowadzą do firmy to nie potrafią z niej zrezygnować
Automatyzacja zadań administracyjnych: zarządzania fakturami, odpowiadania klientom czy przetwarzania zamówień, wyraźnie skraca czas potrzebny na wykonanie tych czynności, nawet z kilku dni do kilku godzin. Zmniejsza ryzyko popełnienia błędów wynikających z rutynowej pracy manualnej, śledzi zmiany na magazynie, liczy i aktualizuje, krótko: poprawia jakość obsługi. Automatyzacja procesów sprzedażowych w Bitrix24, dzięki wbudowanemu systemowi CRM, umożliwia efektywne zarządzanie kontaktami, leadami i dealami, czym usprawnia sprzedaż.
Komputeryzacja uwalnia pracowników od rutynowych obowiązków i daje im więcej czasu na zadania, w których boty nie dorównują ludziom. Tworzenie wartościowych treści i strategii przekłada się na lepsze wyniki biznesowe, jednak nie będzie ono możliwe bez przejrzystej oprawy kadrowej okraszonej automatycznymi powiadomieniami pomagającymi w terminowym wykonaniu zadań. Na szczęście taką gwarantuje Bitrix24. Za jego pomocą z łatwością przypiszesz zadania do członków zespołu i prześledzisz ich postępy (pomogą ci w tym narzędzia takie jak wykres Gantta i tablica kanban), a także uzyskasz szybki kontakt między pracownikami za pośrednictwem czatu i połączeń wideo.
Automatyzacja świetnie sprawdzi się w obsłudze klienta, w marketingu i finansach, a to tylko część jej potencjału
Chatboty w obsłudze klienta są dziś bardzo często pierwszą linią wsparcia technicznego, odpowiadają na najczęściej zadawane pytania (FAQ), nawigują po stronie internetowej, obsługują rezerwacje, przypisują zgłoszenia do działów lub specjalistów, wysyłają przypomnienia o porzuconych koszykach zakupowych, priorytetyzują wiadomości na podstawie słów kluczowych i proponują produkty.
W marketingu automatyzacja sprawdza się w planowaniu kampanii i generowaniu leadów, segmentowaniu ich na podstawie zachowań i demografii oraz punktowaniu (lead scoring) w celu rozpoznania najbardziej obiecujących kontaktów. Boty wysyłają nowym subskrybentom wiadomości powitalne, personalizują kampanie e-mailowe i śledzą cykl ich życia, dynamiczne dostosowują ofertę w zależności od reakcji rynku, monitorują pozycję strony w wynikach wyszukiwania, optymalizują treści pod kątem SEO i zarządzają SEM. Bitrix24 automatyzuje kampanie marketingowe, w wyniku czego pozwala spersonalizować komunikację z klientami i monitorować efektywność pracy.
W finansach automatyzacja przydaje się m.in. do przetwarzania płatności, weryfikowania i zatwierdzania transakcji oraz monitorowania ich w czasie rzeczywistym w celu wykrycia oszustw, a także do optymalizowania portfeli inwestycyjnych poprzez dostosowanie strategii do priorytetu inwestora i tolerancji ryzyka, przypominania o płatnościach oraz generowania wyciągów i raportów dla klientów.
Pracownicy logistyki używają automatyzacji do śledzenia i zarządzania zapasami, zamówieniami oraz transportem. W HR sprawdza się w rekrutacji i onboardingu, w IT do szybkiego reagowania na cyberincydenty, a w e-commerce do obsługiwania zamówień oraz zarządzania cenami. Liczba zadań, które algorytmy potrafią uprościć, jest imponująca.
Bitrix24 – wszystko, co najważniejsze, w jednym miejscu
Automatyzowanie biznesu bywa wyzwaniem, szczególnie pod względem początkowych kosztów i konieczności przeszkolenia pracowników. Jednak długoterminowe profity w postaci oszczędności czasu i pieniędzy są tego warte. Według McKinsey’a – spółki zajmującej się doradztwem ds. zarządzania strategicznego – automatyzacja pozwala obniżyć koszty operacyjne nawet o 30 proc., co stanowi istotną korzyść dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. Według prognoz branży sektor RPA (Robotic Process Automation) będzie nadal dynamicznie się rozwijał – jego wartość powinna wzrosnąć do 13,39 mld dolarów w 2030 roku.
- Wszechstronność: Bitrix24 udostępnia szeroki wachlarz funkcji – od zarządzania projektami i CRM-u, przez komunikację po HR. To kompleksowe rozwiązanie, które ze względu na swoją uniwersalność zastępuje kilka narzędzi od różnych dostawców. Dzięki Bitrix24 wszystko masz w jednym miejscu!
- Integracja: Bitrix24 łatwo integruje się z innymi popularnymi narzędziami i platformami i płynnie wymienia dane między systemami.
- Skalowalność: Bitrix24 dopasuje się do potrzeb każdej firmy – od małych start-upów po korporacje – każdy znajdzie tu coś dla siebie.
- Dostępność: Bitrix24 jest dostępny zarówno w wersji chmurowej, jak i lokalnej, co uelastycznia wybór najlepszego rozwiązania dla Twojej firmy.
- Koszty: Bitrix24 to narzędzie dla firm o różnym budżecie; w ofercie znajdują się różne plany cenowe, w tym plan bezpłatny.
- Bezpieczeństwo: Bitrix24 chroni dane firm i klientów przed nieautoryzowanym dostępem.
Dzięki szerokiemu pakietowi funkcji Bitrix24 pozwala na optymalizację wielu elementów działalności i co za tym idzie: zwiększenie satysfakcji klientów oraz polepszenie wyników firmy. Automatyzacja to już nie chwilowa moda, lecz absolutna konieczność pozwalająca sprostać wymaganiom współczesnego rynku. Dzięki Bitrix24 nawet małe firmy mogą technologicznie konkurować z rekinami biznesu.
Artykuł zawierał lokowanie Bitrix24