Sprzedawcy mieszkań muszą coraz mocniej zabiegać o klientów. Osoby poszukujące własnego M mają konkretne wymagania i niełatwo „wcisnąć” im coś, co tych wymogów nie spełnia – nawet mimo obniżenia ceny. Odpowiednie przygotowanie oferty może znacznie zwiększyć szanse na szybką sprzedaż.
Co powinno znaleźć się w ogłoszeniu, aby przyciągnąć uwagę kupujących? Krótka odpowiedź brzmi: szczegółowe informacje na temat produktu i wyjątkowe korzyści, które odróżniają ofertę od konkurencji. Proste i oczywiste! Jednak nie każdy o tym pamięta.
Balkon i paczkomat – to się mocno liczy, jeśli chcesz szybko sprzedać lokal
Od lat jednym z ważniejszych kryteriów poszukiwania mieszkania jest obecność balkonu. Warto zadbać o estetykę tej przestrzeni, aranżując ją roślinami i tworząc przytulne miejsce do wypoczynku. Dobre zdjęcia mogą znacznie zwiększyć atrakcyjność oferty. Równie istotne jest posiadanie garażu (miejsca postojowego). W serwisie Otodom pod względem popularności filtrów wyszukiwania, oprócz ceny i powierzchni, prym wiodą m.in. liczba pokoi, typ budynku, data oferty i wiek budowy.
Kolejnym ważnym elementem jest dostępność paczkomatu w okolicy. To udogodnienie wyprzedziło szkoły, przedszkola i sklepy. Jeśli paczkomat znajduje się na terenie inwestycji lub w bliskiej odległości, warto to uwzględnić w ofercie. Jeśli w sąsiedztwie znajdują się urzędy, targi ze świeżymi produktami czy knajpy idealne do wypadów towarzyskich, to koniecznie poinformujmy o tym potencjalnych klientów.
W ogłoszeniu nie można zapomnieć o opisie okolicy. Bliskość parku, skweru itp. jest istotna dla wielu kupujących, zwłaszcza tych posiadających zwierzęta. Z danych Otodom wynika, że aż 70 proc. Polaków mieszka z pupilem, najczęściej psem, i dla takich osób miejsce do spacerów ze zwierzakiem jest dużym atutem nieruchomości.
Im cieplej na dworze, tym chętniej kupilibyśmy mieszkanie z klimatyzacją
Klimatyzacja staje się coraz bardziej pożądanym elementem. Z danych Otodom wynika, że w dużych miastach, jak: Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań i Katowice, poszukiwania mieszkań z klimatyzacją wzrosły aż o 40–70 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.
W Warszawie mieszkania z klimatyzacją kosztują na rynku pierwotnym średnio 21 tys. zł za mkw., podczas gdy średnia dla wszystkich mieszkań wynosi w tożsamym segmencie to 17 355 zł. Podobnie jest w innych dużych miastach, gdzie klimatyzowany lokal jest droższy nawet o jedną czwartą w porównaniu do mieszkania bez klimy.
Komunikacja miejska nadal się liczy, mimo że na każdym kroku widać samochody
Dobrze skomunikowana lokalizacja to mimo upowszechnienia samochodów wciąż istotna wzmianka dla kupujących. W ogłoszeniach warto być konkretnym, dlatego zamiast rozwodzić się nad ogólnikami napisz, że np. „tramwajem nr 7 z punktu A do punktu B dojedziesz w 10 minut”.
W ofercie trzeba obowiązkowo zamieścić numer telefonu i ewentualnie adres e-mailowy (łatwy do nawiązania kontakt), aby potencjalny kupujący mógł szybko i bez problemu zadać pytania i umówić się na obejrzenie mieszkania.