100 tysięcy złotych nagrody za książkę dla dzieci – Biedronka organizuje konkurs Piórko 2018

Zakupy dołącz do dyskusji (44) 15.02.2018
100 tysięcy złotych nagrody za książkę dla dzieci – Biedronka organizuje konkurs Piórko 2018

Udostępnij

Marek Krześnicki

Biedronka organizuje konkurs Piórko 2018, w którym główna nagroda to 100 tysięcy złotych. Aby je zdobyć, należy – bagatela – napisać książkę dla dzieci lub zrobić do takiej książki ilustracje. Analizujemy regulamin konkursu Biedronka Piórko 2018.

W Biedronce od blisko 10 lat można kupić książki. Jednymi z najpopularniejszych są książki dla dzieci. Już w listopadzie tego roku będzie można tam nabyć książkę, którą napisze jeden z klientów sieci – wystarczy wziąć udział w konkursie Piórko 2018, a zwycięska praca pod koniec roku trafi do dyskontów na półki w dziale Rozrywka. To już 4 edycja konkursu, który pierwszy raz miał miejsce w 2015 roku.

Konkurs organizowany jest pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka, Marka Michalaka. Na czym polega rywalizacja? Jak czytamy na stronie konkurs piorko2018.biedronka.pl:

Konkurs skierowany jest do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4-10 lat. Zwycięzcy konkursu, czyli autor najlepszego tekstu oraz autor ilustracji do niego, otrzymają po 100 000 zł nagrody każdy. Książka ich autorstwa trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy.

No dobre, ale właściwie co trzeba zrobić, aby mieć szansę na zdobycie (oprócz nieśmiertelnej chwały) nagrody?

Biedronka Piórko 2018 – co zrobić, aby wygrać 100 tysięcy złotych?

Konkurs podzielony jest na dwa etapy – I, w którym jury wybiera najlepszy tekst książki dla dzieci, oraz II, podczas którego należy nadsyłać ilustracje do zwycięskiego tekstu. W pierwszym, który trwa do 20 marca 2018 r., należy zgłaszać prace, które

nigdy wcześniej nie były publikowane w drukach lub wydawnictwach oznaczonych numerami ISBN lub ISSN, takich jak w szczególności książki, czasopisma, ebooki, audiobooki

W konkursie nie mogą brać udziału:

  1. pracownicy Organizatora (Jronimo Martins Polska S.A.) oraz członkowie ich rodzine
  2. pracownicy Koordynatora (AM Art-Media Agencja PR Sp. z o.o.) oraz członkowie ich rodzin
  3. pracownicy Wydawnictwa Zielona Sowa Sp. z o.o. oraz członkowie ich rodzin,
  4. członkowie Komisji Opiniującej oraz członkowie ich rodzin,
  5. członkowie Kapituły Nagrody w Kategorii Tekst oraz członkowie ich rodzin,
  6. członkowie Kapituły Nagrody w Kategorii Ilustracje oraz członkowie ich rodzin,
  7. pracownicy firm oraz członkowie ich rodzin, współpracujących z Organizatorem i Koordynatorem w zakresie obsługi marketingowej, komunikacyjnej i IT Konkursu.

Tekst książki może być napisany wierszem lub prozą. Aby zgłosić swoją pracę (albo prace, bo można nadesłać łącznie 3 teksty), należy się zarejestrować pod tym adresem. Co ważne – należy podać swój numer telefonu. Jury będzie się bowiem telefonicznie kontaktować z laureatem. Jeśli 16 prób połączenia (to sporo więcej niż w radiowych konkursach) będzie bezskutecznych, to nagroda przepada. Wyniki I etapu będą ogłoszone 7 czerwca.

Do zwycięskiego tekstu ci, którzy lepiej niż piórem posługują się sztalugą, będą mogli przedstawić swoje propozycje ilustracji do tekstu. Należy wówczas (w okresie od 7 czerwca do 16 lipca) przedstawić propozycję okładki oraz od 5 do 10 ilustracji do wybranych przez uczestnika fragmentów nagrodzonego tekstu. Wyniki II etapu będą ogłoszone 23 sierpnia, po czym do 19 września zwycięzca będzie musiał nadesłać ostateczne wersje plików z ilustracjami.

Takie konkursy, choć z natury o ograniczonym zasięgu (nie to, co Świeżaki, które wzbudziły w narodzie ogromne emocje), to z pewnością ciekawy pomysł. Dość powiedzieć, że dotychczas wydane w konkursie Piórko książki sprzedały się w sumie w ponad 100 tysiącach egzemplarzy.