Możesz odzyskać pieniądze za niechciane aplikacje zakupione w Sklepie Play

Technologie Zakupy Dołącz do dyskusji
Możesz odzyskać pieniądze za niechciane aplikacje zakupione w Sklepie Play

Wydawanie pieniędzy w sieci nigdy nie było tak proste, jak obecnie. Wystarczy podpiąć kartę płatniczą pod smartphone, aby następnie za pomocą dosłownie paru klinięć móc kupić dowolną grę, książkę, czy inną aplikację. To rozwiązanie ma masę plusów, ale wyraźnie widoczne są też jego wady. Na szczęście, za niechciane aplikacje zakupione w Sklepie Play, można odzyskać pieniądze. Podpowiadamy jak to zrobić.

Może się zdarzyć, że dziecko bawiąc się telefonem rodzica zakupi kilka kosztownych gier. Albo nawet właściciel smartfona przez pomyłkę pobierze nie tą apkę, którą miał w zamiarze. Zakupiona aplikacja może też nie działać tak jak powinna – na przykład wieszać się albo wcale nie „odpalać”. W takich sytuacjach właściciel konta, z którego dokonano transakcji ma prawo zawnioskować do Google Play o zwrot środków.

Zwrot środków za niechciane aplikacje zakupione w Sklepie Play krok po kroku

Aby uzyskać zwrot środków za niechciane aplikacje zakupione w Sklepie Play, należy:

  1. Otworzyć przeglądarkę internetową na telefonie i w pasku adresu wpisać: play.google.com.
  2. W menu konta wybrać „płatności i subskrypcje”, a następnie „budżet i historia zamówień” – po kliknięciu w tą zakładkę wyświetla się lista wszystkich zakupionych aplikacji.
  3. Następnie należy kliknąć „poproś o zwrot środków” obok interesującej nas pozycji i wybrać powód zwrotu. Spośród możliwych przyczyn prośby o zwrot środków mamy do wyboru następujące opcje:
  • zakup był przypadkowy,
  • nie interesuje mnie już ten zakup – w tym przypadku, aby otrzymać pełen zwrot środków należy zwrócić aplikację w ciągu dwóch godzin. Jak pisze Google: „czasami w drodze wyjątku grzecznościowo przyznajemy zwrot środków w innych sytuacjach”.
  • Zakupu dokonał bez mojej zgody znajomy lub członek rodziny,
  • nie rozpoznaję tego zakupu ani płatności,
  • kupiony produkt do mnie nie dotarł,
  • produkt jest wadliwy lub nie działa zgodnie z opisem.

Po wypełnieniu formularza pojawi się komunikat o treści: „dziękujemy za poinformowanie nas o swoich zastrzeżeniach”. Decyzja o przyznaniu bądź odmowie przyznania zwrotu środków powinna pojawić się w skrzynce mailowej zgłaszającego już w ciągu 15 minut. Google Play zastrzega, że czas ten może się wydłużyć do 4 dni roboczych.

Co ważne, jeśli chcemy reklamować kilka aplikacji, formularz musimy wypełnić dla każdej z nich z osobna.

Uwaga – na zwrot przez Google Play masz tylko 48 godzin

Z prośbą o zwrot pieniędzy za niechciane aplikacje do Google Play można się zwrócić jeśli nie minęło 48 godzin od momentu zakupu. Pewne wyjątki pozwalające na wystąpienie o zwrot po tym czasie przewidziano w stosunku do książek i filmów.

Jeśli o zakupie niechcianej aplikacji zorientowaliśmy się po upływie 48 godzin, jeszcze nie wszystko stracone. W takiej sytuacji o zwrot można się zwrócić do dewelopera aplikacji. Aby się z nim skontaktować należy wpisać w przeglądarce: play.google.com, wyszukać aplikację, a następnie kliknąć w informacje o niej i przewinąć w dół do sekcji „kontakt z deweloperem”.

Szczegółowe informacje na temat zwrotu środków za niechciane aplikacje Google Play podaje na tej stronie.