Spore kary za spóźnienie na samolot lub niepojawienie się na lotnisku!

Czy Wam, a może komuś z Waszych przyjaciół lub bliskich zdarzyło się spóźnić na samolot albo wręcz wcale nie pojawić na lotnisku? Nie ma znaczenia, czy było to spowodowane wypadkiem losowym, gapiostwem, czy też czymś zupełnie innym. W Korean Air będzie groziła wysoka kara za spóźnienie na samolot!

Od 1 października wejdą w życie nowe przepisy linii lotniczych Korean Air. Jednym z najbardziej kontrowersyjnych zapisów jest ten związany z karami za spóźnienie na lot. Kary zostaną naliczone każdemu, kto zakupił bilet, korzystając z karty kredytowej, ale go nie wykorzystał, niezależnie od przyczyny. Ciekawostką jest to, że prócz kary przepadnie sam bilet, czyli niemała kwota.

Kwoty kar zależne będą od długości trasy, na którą zakupiono bilet. Odpowiednie dla najdłuższych tras będzie to 120 dolarów, średniej długości loty uszczuplą konto karty kredytowej na kwotę 70 dolarów, a loty krótkie będą „najtańsze” i kara wyniesie 50 dolarów. Co więcej, dodatkową karą będzie obcięcie punktów zwanych „milami”, a stracić można od 5000 do 12 000 mil.

Może jest to kontrowersyjne, ale dzięki podobnym karom stosowanym wewnątrz Korei udało się zmniejszyć ilość pustych foteli w samolotach. Okazało się, że ludzie często wolą rezygnować z lotu, niż zmieniać datę wylotu, bo za taką operację linie lotnicze pobierają opłaty często wyższe niż nowy bilet!

Podobno o takich karach myślą też inni przewoźnicy! Jeśli już się obruszyliście, to powinniście wiedzieć, że coraz więcej przewoźników wprowadza kary za spóźnienie na samolot, choćby Singapore Airlines (od 150 dolarów), Emirates pobierają od 400 do 800 dolarów.
Sądzicie, że kary faktycznie zdyscyplinują pasażerów do niespóźniania się na loty i porzucaniu lotów mimo wykupienia biletów?

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

Jeśli masz problemy związane z liniami lotniczymi, zagubionym bagażem, niedotrzymaniem warunków umowy, odwołanymi lotami, biurami podróży, hotelami, a także wszelkich innych, w których chciał(a)byś uzyskać poradę prawnika, możesz skontaktować się z redakcją Bezprawnik.pl. Współpracuje z nią zespół osób specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach, który solidnie, szybko i tanio pomoże rozwiązać Twój problem. Opisz go pod adresem e-mailowym kontakt@bezprawnik.pl, a otrzymasz bezpłatną wycenę rozwiązania sprawy.