ecommerce Technologie

Aplikacja InPost Mobile okazała się drugą najpopularniejszą aplikacją ecommerce w Polsce

Aplikacja InPost Mobile okazała się drugą najpopularniejszą aplikacją ecommerce w Polsce
Aplikacja InPost Mobile okazała się drugą najpopularniejszą aplikacją ecommerce w Polsce
 

Prezes InPost Rafał Brzoska pochwalił się na Twitterze wynikami badań Mediapanel Gemius za styczeń 2022 r. Okazuje się, że aplikacja InPost Mobile jest drugą najpopularniejszą aplikacją branży ecommerce w Polsce. Osiągnęła wynik ponad 9,3 miliona użytkowników. 

Prezes InPost nie tylko chwali się wynikami swojej aplikacji, ale także zapowiada kolejne nowości

Z wyniku badań Mediapanel Geminus za styczeń 2022 r. wynika, że aplikacja InPost Mobile osiągnęła wynik 9 386 118 realnych użytkowników. Osiągnęła przy tym zasięg 31,1 proc. Sama liczba użytkowników plasuje ją na drugim miejscu polskich aplikacji ecommerce. Osiągnięciem pochwalił się na Twitterze prezes InPost Rafał Brzoska.

https://twitter.com/RBrzoska/status/1496402022412738564

Brzoska równocześnie zachwalał produkt swojej firmy i zapowiadał jego dalszy rozwój.

Mogę śmiało powiedzieć, że ani w Polsce, ani w Europie nikt w branży logistycznej nie dysponuje tak dopasowanym do potrzeb klientów i wygodnym narzędziem do zarządzania relacjami oraz komunikacją z klientem. Nie zamierzamy spocząć na laurach i szykujemy kolejne nowości -soon!

Wydaje się przy tym, że nie są to tylko przechwałki. W komentarzach pod postem Brzoski bardzo szybko pojawiły się pochwały internautów. Aplikacja InPost Mobile zbiera bardzo dobre ocen użytkowników, którzy chwalą sobie przede wszystkim szybkość i wygodę korzystania z niej. Warto przy tym wspomnieć, że aplikacja cieszy się znakomitymi ocenami zarówno w App Store, jak i w Google Play.

Co więcej, funkcjonalność samej aplikacji wynika poniekąd także z wyników badań Mediapanel Geminus. Chodzi o trzeci badany parametr: ATS. Pod tym skrótem kryje się średni czas, jaki użytkownicy spędzają na danym kanale medialnym. Aplikacja InPost Mobile może się w tym przypadku pochwalić wynikiem 6 minut i 24 sekundy. To stosunkowo krótko, co w tym przypadku jest akurat zaletą.

Aplikacja InPost Mobile cieszy się większym uznaniem użytkowników, niż pozostałe polskie aplikacje ecommerce

Warto bowiem zauważyć, że podstawową funkcjonalnością aplikacji InPost jest sprawdzanie stanu swoich przesyłek, oraz obsługa paczkomatów. Nieco niższy wynik osiągnęła Żappka. W tym przypadku mowa o ATS wynoszącym 5 minut i 16 sekund. W tym przypadku mówimy jednak o aplikacji służącej raczej do skanowania kodów produktów i zarządzania promocjami w sieci. Trzeba jednak przyznać, że Żappka, wraz z wejściem Żabki na rynek przesyłek pocztowych i zakupów online, powiela także niektóre funkcjonalności InPost Mobile.

Zupełnie inaczej przedstawia się sprawa nieformalnego zwycięzcy w kategorii polskich aplikacji ecommerce. Mowa o aplikacji Allegro, która osiągnęła wynik 9 816 228 użytkowników i zasięg rzędu 32,5 proc. polskiego Internetu. W jej przypadku ATS wynosi 1 godzinę, 47 minut i 28 sekund. Ta z kolei jest dedykowaną aplikacją do robienia zakupów w serwisie. Miejsce tuż za InPost Mobile zajęła aplikacja serwisu OLX. Można przy tym zaryzykować stwierdzenie, że przy dość odmiennym profilu tych wszystkich aplikacji trudno je tak naprawdę ze sobą porównywać.

Co jednak ciekawe: żadna z polskich aplikacji ecommerce nie zdobywa tak dobrych ocen swoich użytkowników, jak aplikacja InPost Mobile. To kryterium, które jak najbardziej można odnieść do każdej aplikacji. Pod tym względem produkt InPostu stanowi prawdziwy fenomen. Rzadko się bowiem trafia, by trafiało się tak niewiele głosów niezadowolenia.