Nie działają ING, Alior, Pekao i Millenium Bank. Co się dzieje?

Finanse Prywatność i bezpieczeństwo Dołącz do dyskusji (174)
Nie działają ING, Alior, Pekao i Millenium Bank. Co się dzieje?

Kolejne awarie w dużych bankach. Nie można znowu zalogować się do ING, problemy odnotowują też klienci Alioru, Millenium Banku czy Pekao. Przykry zbieg okoliczności (10 dzień miesiąca, grudzień i poniedziałek), czy też może jakiś zewnętrzny atak?  

Klienci, którzy próbują zalogować się do ING, Millenium Banku, Pekao lub Alior. Klienci mają duże trudności z dostaniem się na swoje konta internetowe. Jest to o tyle problematyczna sprawa, że mamy grudzień, ludzie pilnie wybierają pieniądze, bo to już ostatni dzwonek na zakup prezentów przez Internet (przed świętami wszystkie przesyłki idą wolniej). Jednak jak to z dziesiątym dniem miesiąca bywa, wszyscy próbują się zalogować na konto, gdyż wtedy często przychodzą wypłaty u niektórych osób. Tym gorzej, że właśnie mamy poniedziałek.

Nie wiadomo, co za to odpowiada, można jednak przypuszczać, że właśnie złożyło się na to kilka wyżej wymienionych czynników. Chyba, że faktycznie komuś jest bardzo na rękę zniechęcanie klientów do konkretnych banków.

Awaria w bankach

Co prawda u klientów Alioru na dwoje babka wróżyła z tą awarią (ktoś uparty da radę się zalogować), o tyle w innych przypadkach nie można mówić o szczęściu. Awaria systemu bankowego to jednak znacznie większy problem dla firm niż dla użytkowników. Jeśli któraś księgowość faktycznie chce wysłać tego dnia wypłaty, a aplikacja bankowa nie działa, może mieć później spore problemy, zwłaszcza jeśli pracownicy uznają, że należą się im za to karne odsetki (oczywiście próba wyciągnięcia takich to już inna sprawa, ale wiadomo, nic przyjemnego).

Nie jest to pierwsza awaria ING w ostatnim czasie. Bank ewidentnie ma problemy ze swoją stroną internetową. Czy można mówić o tym, że jest to zewnętrzny atak? Trudno powiedzieć, raczej w takim wypadku skłaniałabym się jednak ku bardziej prozaicznym wyjaśnieniom. Pozostaje trzymać kciuki za to, że szybko uda się bankom rozwiązać problemy z dostępem. Na swoich profilach społecznościowych na Facebooku przepraszają oni za utrudnienia, co znaczy, że są świadomi skali.