ecommerce Zakupy

Czy Biedronka, w której nie można kupić poczciwej cebuli, ma się w ogóle prawo nazywać Biedronką?

Rafał Chabasiński
20.08.2022
Czy Biedronka, w której nie można kupić poczciwej cebuli, ma się w ogóle prawo nazywać Biedronką?

22 sierpnia Biedronka otwiera nowy sklep internetowy. Nie kupimy w nim jednak produktów spożywczych. W asortymencie sklepu Biedronka Home znajdziemy artykuły przemysłowe, w tym dekoracje, narzędzia, tekstylia domowe, ubrania i elektronikę. Na dobry początek początek w sklepie ma się znaleźć ponad 1200 artykułów.

W asortymencie nowego sklepu Biedronki znajdziemy wszelkiej maści artykuły przemysłowe

Biedronka otwiera swój sklep internetowy. Ktoś mógłby powiedzieć, że to nic nowego. Najpopularniejsza polska sieć dyskontów oferuje już przecież swoim klientom możliwość zrobienia zakupów online. Zamówienia z dostawą w Biedronce opierają się o aplikację Glovo i są dostępne w wybranych miastach Polski. Czyżby coś miało się w tej kwestii zmienić i sieć chciała stworzyć własną dedykowaną platformę e-grocery? Nie w tym przypadku. Biedronka Home ma być platformą ecommerce, w której kupimy artykuły przemysłowe.

Nowy sklep internetowy zostanie oficjalnie uruchomiony już w poniedziałek 22 sierpnia. W ofercie Biedronka Home znajdziemy ponad 1200 artykułów pogrupowanych w ośmiu podstawowych kategoriach. Są to: dom i ogród, dziecko, warsztat i kuchnia, sport i hobby, zdrowie i uroda, elektronika i moda. Kupimy więc narzędzia, przybory kuchenne, meble ogrodowe, dekoracje, zabawki czy sprzęt sportowy.

Dostępny w tym momencie w ramach programu pilotażowego asortyment na pierwszy rzut oka nie wydaje się przesadnie imponujący. Spośród wspomnianych 1200 produktów aż 421 należy do kategorii „kuchnia”, z czego najwięcej znajdziemy naczyń do gotowania, pojemników do przechowywania żywności i akcesoriów kuchennych. Na drugim miejscu znajduje się kategoria „dom i ogród”, gdzie dominują drobne domowe szpargały. Można się jednak spodziewać, że Biedronka Home z czasem rozszerzy ofertę. Przedstawiciele sieci już teraz zachwalają nowy sklep Biedronki:

W Biedronce każdego dnia staramy się, aby nasi klienci mogli cieszyć się szerokim wyborem wysokiej jakości akcesoriów do domu. Wsłuchując się w ich potrzeby zdecydowaliśmy się na stworzenie sklepu internetowego Biedronka Home, który w wygodny i przejrzysty sposób pozwoli na dokonanie wszechstronnych zakupów. Szeroka gama produktów od akcesoriów kuchennych po elektronikę, dostarczona będzie bezpośrednio do rąk klienta. Biedronka Home to miejsce, w którym bez wątpienia każdy znajdzie coś dla siebie

Biedronka Home pozwoli swoim klientom na zwrot towaru nawet po 60 dniach od dokonania zakupu

Towary dostępne w Biedronka Home będą dostępne, jak to w sklepach internetowych bywa, 7 dni w tygodniu. Nie musimy się więc przejmować niedogodnościami w rodzaju zakazu handlu w niedzielę. Dostawy ze sklepu będą realizowane na terenie całego kraju. Biedronka Home zaoferuje swoim klientom tradycyjną dostawę kurierską do domu lub dostawę do Paczkomatów InPost.

Standardowa dostawa oferowana przez sklep to wydatek 9,99 zł. Na jej realizację trzeba będzie poczekać od jednego do trzech dni roboczych. Co ważne: z zamówieniami powyżej 149 zł wiąże się darmowa dostawa. Klienci Biedronka Home dostaną do dyspozycji szereg wygodnych opcji płatności online obsługiwanych przez PayU. Należą do nich: BLIK, szybki przelew internetowy paybylink oraz tradycyjna płatność za pomocą kart Visa, Mastercard i Maestro.

Do robienia zakupów w Biedronka Home nie trzeba będzie zakładać konta w sklepie. Wystarczy podanie wszystkich danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Ciekawie rozwiązano kwestię prawa konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet. Zgodnie z przepisami prawa przysługuje nam ono w ciągu 14 dni od dokonania zakupu. Biedronka bezwarunkowo wszystkim klientom nowego sklepu oferuje 30 dni. Wszystko z uwagi na komfort i wygodę robienia zakupów. Jeżeli jednak dana osoba będzie zalogowana na swoje konto, to okres ten ulega podwojeniu – do aż 60 dni na dokonanie zwrotu.

Na szczególną uwagę zasługuje jeszcze jedna kwestia. Biedronka Home pod względem estetyki samego serwisu znacząco się różni od serwisu internetowego macierzystej sieci. Biało-czarno-turkusowa kolorystyka jest tutaj czymś zupełnie nowym. Do tego sklep nie wykorzystuje popularnego logo z wizerunkiem owada. Pozostał po nim napis „Biedronka” w tej samej czcionce.