Biedronka zatrudnia seniorów. Dyskont wprowadza politykę aktywizacji starszych na rynku pracy

Praca Zakupy dołącz do dyskusji (42) 14.06.2018
Biedronka zatrudnia seniorów. Dyskont wprowadza politykę aktywizacji starszych na rynku pracy

Udostępnij

Justyna Bieniek

Rynek pracy dla osób w wieku 60 plus nie jest łaskawy. Ta tendencja jest niezmienna od wielu lat. Seniorzy nie są najbardziej pożądanymi pracownikami w Polsce. Na szczęście Biedronka, jako symbol narodowy, postanowiła stawić temu czoła i utworzyć miejsca pracy specjalnie dla nich.

Biedronka chce stworzyć miejsca pracy dla seniorów

Badania statystyczne nie napawają optymizmem – najprostsze prace, niewymagające specjalistycznej wiedzy najczęściej z przyczyn zdrowotnych są poza zasięgiem osób po 60 roku życia. Niestety bierność zawodowa 60-latków nie idzie w parze z zapotrzebowaniem na rynku pracy, które jest coraz większe. Wymagania rynku zmuszają pracodawców do wyjścia naprzeciw pracownikom, którzy w swojej zawodowej aktywności zbliżają się ku końcowi.

Do jednych z nich należy portugalski dyskont, który dostosował miejsca pracy do potrzeb i możliwość tej starszej grupy zawodowej. Od drugiego kwartału 2018 roku w Biedronce wprowadzone zostały nowe stanowiska, które z założenia miały odpowiadać wymaganiom starszych pracowników. Obok dotychczasowych, takich jak sprzedawca-kasjer, powstało stanowisko kasjera i pracownika sklepu. Taki podział zadań ma rozdzielać obowiązki i pozwalać na podjęcie pracy przez osoby, które np. z przyczyn zdrowotnych nie mogą wykonywać całego zakresu obowiązków przydzielonych młodszym pracownikom.

Jak wynika z informacji podanych przez sieć Gazecie Wyborczej, w szeregach jej pracowników 6% załogi stanowią osoby po 50 roku życia i tylko 1% osoby po 60 roku życia. Najstarszy pracujący w Biedronce to 70-latek. To ma się niedługo zmienić. Dzięki nowym warunkom praca w dyskoncie będzie bardziej zindywidualizowana pod względem możliwości pracownika.

Praca dla seniorów w Biedronce

Biedronka to dyskont, który mimo wszystko dość dobrze kojarzy się Polakom. Wygląda na to, że dba on nie tylko o polskiego konsumenta – możemy przypomnieć sobie choćby reklamację alkoholu w Biedronce – ale również o polskiego pracownika – zarobki w Biedronce wcale nie należą do niskich, a w dodatku ciągle rosną. Nowe udogodnienie to nie tylko zabieg marketingowy, ale praktyczne i życiowe podejście do tematu, a także rozwiązania realnie wpływające na jakość i dostępność pracy.