- Home -
- ecommerce -
- Kiedy konsument nie może zwrócić towaru zakupionego w sklepie internetowym?
Zakupy przez Internet to obecnie powszechna praktyka. Przeważnie można zwrócić towar do sklepu w określonym czasie. Jednakże istnieją sytuacje, gdy nie jest to możliwe.

Kiedy nie można zwrócić towaru zakupionego przez Internet?
Są przypadki, gdy zwrot towaru zakupionego w sklepie internetowym bądź poza lokalem przedsiębiorcy nie jest możliwy. Bywa tak między innymi, kiedy przedmiotem świadczenia:
- jest dostarczanie dzienników, czasopism itd., oprócz umowy o prenumeratę,
- są nagrania dźwiękowe, wizualne bądź programy komputerowe wysyłane w zapieczętowanym opakowaniu, które było otworzone po dostarczeniu,
- są napoje alkoholowe – ich cena została uzgodniona podczas zawierania umowy sprzedaży, lecz mogą być one dostarczone po 30 dniach, a ich wartość zależy od wahań rynkowych,
- są rzeczy, jakie po dostarczeniu pozostają nierozerwalnie połączone z innymi przedmiotami,
- są rzeczy w zapieczętowanym opakowaniu, którego nie można zwrócić z różnych przyczyn, na przykład ze względów higienicznych,
- są rzeczy, które szybko się psują, z krótkim terminem przydatności do spożycia,
- są rzeczy wyprodukowane zgodnie z wolą konsumenta.
Poza tym nie można odstąpić od umowy, jeżeli przedsiębiorca wykonał usługę, na którą zgodził się konsument, będąc poinformowany o tym, że nie będzie miał prawa do zmiany decyzji, a także gdy ceny wahają się na rynku. Tak samo sytuacja wygląda, gdy konsument żądał, aby przedsiębiorca stawił się u niego i dokonał określonej naprawy. Jeśli przedsiębiorca wykonuje też inne usługi, prawo odstąpienia od umowy jest możliwe w przypadku tych dodatkowych rzeczy.
Umowy i koszty przesyłki – kiedy jeszcze nie można zwrócić towaru kupionego w sklepie internetowym?
Konsument nie może również odstąpić od umowy zawartej przez Internet, jeśli umowa:
- zawiera dzień bądź okres, w trakcie którego będzie świadczona usługa polegająca na dostarczaniu treści cyfrowych niezapisanych na nośniku materialnym. Jest to zasadne, gdy konsument wyraził zgodę na rozpoczęcie działań związanych z usługą przed upływem terminu odstąpienia od umowy i po zawiadomieniu go przez przedsiębiorcę o braku możliwości odstąpienia,
- została zawarta w drodze aukcji publicznej,
- dotyczy zakwaterowania, ale celem nie jest zamieszkanie, tylko między innymi usługi dotyczące wypoczynku, wydarzeń sportowych, przewozu rzeczy itd.
Nie jest możliwy także zwrot kosztów:
- dokonanego świadczenia do momentu odstąpienia od umowy dotyczącej dostarczenia gazu, wody itd.,
- niestandardowej przesyłki, jeśli o taką prosił konsument,
- niedotyczących bezpośrednio zwrotu rzeczy.
Dokonując zakupu towaru przez Internet trzeba być czujnym, zwłaszcza jeśli są to rzeczy nietypowe czy mogące szybko się zepsuć. Warto znać swoje prawa i być gotowym do podjęcia rozmów z firmą, jeśli zawiedzie jakiś czynnik niezwiązany z samym dostarczeniem towaru.
zobacz więcej:
21.07.2025 18:23, Katarzyna Zuba
21.07.2025 13:06, Edyta Wara-Wąsowska
21.07.2025 12:03, Edyta Wara-Wąsowska
21.07.2025 11:31, Miłosz Magrzyk
21.07.2025 10:08, Edyta Wara-Wąsowska
21.07.2025 9:34, Mateusz Krakowski
21.07.2025 8:35, Rafał Chabasiński
21.07.2025 6:54, Miłosz Magrzyk
21.07.2025 6:20, Mariusz Lewandowski
21.07.2025 4:15, Mariusz Lewandowski
20.07.2025 17:19, Miłosz Magrzyk
20.07.2025 12:39, Mariusz Lewandowski
20.07.2025 11:55, Aleksandra Smusz
20.07.2025 10:30, Mariusz Lewandowski
20.07.2025 8:55, Mariusz Lewandowski
20.07.2025 7:29, Mariusz Lewandowski
20.07.2025 6:27, Mariusz Lewandowski
19.07.2025 19:16, Mariusz Lewandowski
19.07.2025 15:22, Mariusz Lewandowski
19.07.2025 13:40, Mateusz Krakowski
19.07.2025 11:41, Rafał Chabasiński
19.07.2025 10:44, Katarzyna Zuba
19.07.2025 9:20, Jakub Bilski
19.07.2025 7:55, Katarzyna Zuba
19.07.2025 6:25, Rafał Chabasiński
18.07.2025 19:38, Mariusz Lewandowski