- Home -
- Technologie -
- Saturn też nie dla idiotów. Sklepy popularnej sieci zmienią nazwę na MediaMarkt. Nareszcie
Saturn zostaje wchłonięty przez MediaMarkt, co z prawnego punktu widzenia jest wydarzeniem o wiele mniejszej rangi, niż niedawne przejęcie Netii przez Cyfrowy Polsat.

Wszystko dlatego, że oba markety z technologiami od zawsze mają tego samego właściciela, przez co zbędna była procedura badania połączenia np. przez UOKiK. MediaMarkt i Saturn należą do niemieckiego kolosa hipermarketowego, aktywnie działającego w całej Eurazji - firmy Metro AG. Fani zakupów mogą kojarzyć ich również z sieci Makro albo Real.
Fakt, iż MediaMarkt i Saturn to tak naprawdę ta sama firma, był - określę to nieco na wyrost - tajemnicą poliszynela na polskim rynku marketów. Przez lata snuto domysły skąd taki pomysł na rozdzielenie identyfikacji i marek dwóch niemal identycznych sklepów. Pojawiały się nawet marketingowe teorie, że każdy klient potrzebuje przynajmniej dwóch sklepów z danej branży - tego, do którego lubi chodzić i tego, który lubi omijać szerokim łukiem. Metro AG pluralizując swoje marki mogło wypełniać te potrzeby.
MediaMarkt wchłania Saturna
Jak - mimo wszystko - niedorzeczna jest ta teoria, świadczy dzisiejszy komunikat firmy, która ogłosiła, że do końca tego roku połączy wszystkie swoje sklepy z technologiami, a konkretnie na zasadzie takiej, że wszystkie Saturny przefarbują się na czerwone barwy MediaMarkt. Czemu w tę stronę?
Ta decyzja wydaje się na wskroś logiczna. Po pierwsze - MediaMarkt jest marką lepiej rozpoznawalną przez miłośników zakupów i technologii. Dzieje się tak między innymi za sprawą tego, że sklep obecny jest w Polsce ponad 20 lat, a Saturn pojawił się nad Wisłą zdecydowanie później. Po drugie - MediaMarkt jest marką dominującą w tej grupie biznesowej i ma aż 63 placówki stacjonarne (dla porównania Saturn ma ich zaledwie 22). Również internetowy sklep MediaMarkt jest blisko dwukrotnie większy od Saturna.
MediaMarkt i Saturn nareszcie razem
Wydaje się, że klienci mogą zyskać na takim rozwiązaniu ze względu na połączenie rozmaitych promocji, programów lojalnościowych, opcji dowozu czy sieci dystrybucji. Z racji jednego podmiotu właścicielskiego trudno bowiem mówić, że do tej pory pomiędzy markami trwała jakaś agresywna rywalizacja cenowa.
zobacz więcej:
05.07.2025 7:35, Igor Czabaj
05.07.2025 4:21, Mariusz Lewandowski
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz