Większość firm z sektora MŚP oferuje pracownikom benefity. Wśród nich m.in. skrócone godziny pracy w piątki

Firma Praca Dołącz do dyskusji
Większość firm z sektora MŚP oferuje pracownikom benefity. Wśród nich m.in. skrócone godziny pracy w piątki

Z badań wynika, że na befefity pracownicze może liczyć większość pracowników w Polsce. Aż 92 proc. firm z sektora MŚP deklaruje, że oferuje swoim pracownikom przynajmniej jeden benefit. Wśród nich znajdują się nie tylko ubezpieczenia, ale także opieka medyczna, spotkania integracyjne, a także skrócone godziny pracy. W dalszym ciągu obserwujemy jednak rozdźwięk, dotyczący oferowania benefitów pracowniczych pomiędzy dużymi i małymi firmami w Polsce. 

Większość pracodawców oferuje swoim pracownikom benefity. Często są to np. skrócone godziny pracy

Z badania zrealizowanego przez Instytut Keralla Research na zlecenie VanityStyle wynika, że pracodawcy MŚP najchętniej oferują swoim pracownikom ubezpieczenie na życie, spotkania integracyjne, a także prywatną opiekę medyczną. O roli ubezpieczeń na życie jako popularnego benefitu pracowniczego mówił w raporcie Grzegorz Gasiecki, specjalista ds. ubezpieczeń grupowych:

Ubezpieczenia na życie stają się strategicznym narzędziem w sektorze MŚP, szczególnie w obliczu rosnącej konkurencji o pracowników. To stosunkowo niedrogi benefit, który buduje lojalność zespołu, ale również wzmacnia wizerunek firmy jako odpowiedzialnego i troskliwego pracodawcy. W wielu przypadkach polisy grupowe są elastyczne, co umożliwia ich dopasowanie do specyfiki branży, np. ochrony przed ryzykami związanymi z pracą fizyczną czy mobilnością.

Co ciekawe, coraz bardziej popularnym benefitem jest także skrócony czas pracy w piątki. Oferuje go już 20 proc. pracodawców z sektora MŚP. Popularne są także wszelkiego rodzaju oferty, które mają zapewnić rozrywkę pracownikom wolnym czasie (np. vouchery wyjścia do kin czy teatrów).

W dalszym ciągu widać jednak różnicę w podejściu do oferowania benefitów pracowniczych między małymi i dużymi firmami w Polsce

Eksperci podkreślają, że różnica w podejściu do benefitów pracowniczych między małymi i dużymi firmami jest widoczna przede wszystkim w jednym aspekcie – ich ilości oferowanej na jedną pracującą osobę. W małych średnich firmach pracownicy w dalszym ciągu mogą liczyć tylko na jeden, dwa benefity. Za to w dużych firmach standardem są całe pakiety, które są często dostosowywane do indywidualnych potrzeb każdej zatrudnionej w firmie osoby.

Cały czas bardzo mała liczba firm z sektora MŚP oferuje pracownikom np. dofinansowanie dojazdów do pracy, dostęp do opieki psychologicznej czy kursy językowe. Pracodawcy dbają jednak o kondycję fizyczną pracowników, a służyć temu ma przede wszystkim oferowanie wszelkiego rodzaju kart sportowych.