Policja nie żartowała. Wystawiono już prawie 200 mandatów dla kierowców tirów za zbyt długie wyprzedzanie

Gorące tematy Moto dołącz do dyskusji (465) 08.08.2018
Policja nie żartowała. Wystawiono już prawie 200 mandatów dla kierowców tirów za zbyt długie wyprzedzanie

Tomasz Laba

Zapowiedź policyjnej akcji TIR spotkała się z rzadko spotykaną powszechną akceptacją wśród naszego społeczeństwa. Być może to radość, żę dokopie się komuś innemu, a być może inni kierowcy cieszą się, że w końcu ktoś postanowił walczyć z tym niebezpiecznym zjawiskiem. Są już pierwsze efekty akcji TIR – wystawiono prawie 200 mandatów dla kierowców tirów.

Policyjna akcja TIR rozpoczęła się w ubiegły piątek, a trwać ma do odwołania. Jej celem jest kontrolowanie kierowców ciężarówek i tirów, które poruszają się po autostradach i drogach ekspresowych i swoim zachowaniem powodują zagrożenie dla innych uczestników ruchu. Przede wszystkim chodzi o łamanie zakazu wyprzedzania, a także tamowanie ruchu tym właśnie manewrem. Nie ma chyba kierowcy, który w swoim życiu nie irytował się podczas jazdy autostradą,, gdy na swojej drodze natknął się na dwa wyprzedzające się tiry. Zbliżona prędkość obu pojazdów uniemożliwia szybkie przeprowadzenie tego manewru, czego konsekwencją jest łańcuch samochodów za tymi dwoma demonami prędkości.

W ubiegły weekend radiowozy w całej Polsce wyjechały na autostrady w poszukiwaniu szeryfów, których nie trzeba było długo szukać. W krótkim czasie przeprowadzono ponad 1800 kontroli samochodów, które ujawniły prawie 200 wykroczeń. 94 kierowców tirów zostało ukaranych za zbyt długie wyprzedzanie, natomiast 96 za niestosowanie się do zakazu wyprzedzania. Wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek mandatów dla chamskich kierowców.

Akcja TIR – mandaty za zbyt wolne wyprzedzanie tirów

Akcja TIR została zapoczątkowana niejako na zamówienie ministra Joachima Brudzińskiego, który pochwalił się tym za pośrednictwem swojego konta na Twitterze. Nie omieszkał jednak zaznaczyć, że za blokowanie ruchu na naszych polskich autostradach w dużej mierze odpowiedzialni są kierowcy zza naszej wschodniej granicy. To brzmi raczej jak mało śmieszny żart i sugeruje, jakoby polscy kierowcy nie popełniali wykroczeń drogowych. Nawet największy głupiec nie zgodziłby się z takim postawieniem sprawy.

Niezależnie od tego, czy złapany kierowca przyjechał zza Buga, czy też wyruszył w drogę spod Tatr, zasady ruchu drogowego są jednakowe dla wszystkich użytkowników dróg. Szkoda tylko, że kierowcy tirów na celowniku policji znajdują się wtedy, kiedy jest o nich głośno i kiedy wzbudzają zainteresowanie polityków. W pozostałe dni roku niezbyt często słyszymy o podobnych akcjach policjantów. Nie pozostaje jednak nic innego, jak tylko życzyć wszystkim kierowcom, aby akcja TIR trwała jak najdłużej.

465 odpowiedzi na “Policja nie żartowała. Wystawiono już prawie 200 mandatów dla kierowców tirów za zbyt długie wyprzedzanie”

  1. Niestety do wielu zawodowych kierowców nie dociera, że praca kierowcy to nie tylko prowadzenie pojazdu. To przede wszystkim efektywne dysponowanie swoim czasem pracy. Czasem lepiej jest wyjechać późnym wieczorem i jechać nocą albo wstać o 4 rano, aby pokonać dany odcinek przed porannymi korkami.

    Oczywiście jest to niemożliwe, jeśli wieczorem schlało się mordę na parkingu przy wtórze baśni „o dzielnym kamaziście” czy opowieści „hurr durr, co to nie ja”. Wtedy o świcie zamiast jechać leczy się kaca, a dzień rozpoczyna w południe i rodzi się nadrabianie jednej głupoty drugą głupotą…

      • Najwyraźniej nie masz pojęcia jak to w rzeczywistości wygląda. Pijaństwo na parkingach to niestety norma wśród kierowców ze wschodniej i południowo-wschodniej Europy. Przez to dobowa przerwa się przedłuża i po 45-ce zapieprzają matoły, żeby zdążyć na rozładunek, tłumacząc się potem że inaczej to on by nie zdążył.

        • Niestety sie zgodzę, niejedni chleją . Kolega miał firma transportową i wielu kierowców zatrudniał – to była jakas patologia, niedość że niezdary i z każdą duperelą w nocy mu dzwonili, to chlali że nie raz musiał jechac na drugi koniec polski ogarniac z policją i zabrać auto, to na końcu jeszcze oczywiście okradali go z paliwa.

        • Bzdury piszesz. Jazda na kacu jest zagrożona utratą prawa jazdy i praktycznie nikt nie chla na spaniu. Piwo do kolacji to nie jest pijaństwo.

          • Pracuje w Anglii na tzw Services, odpowiednik naszych MOP tylko znacznie więcej gdzie i 100 „tirów” się zmieści. Sorry ale co ranek widać puste butelki po wódce pozostawiane gdziekolwiek, jak wieczorna zmianę się kończy to słychać nasz rodzimy język i grupę kilku kierowców siedzących przy flaszeczce albo dwóch. Wiec proszę nie mow bzdur o piweczku do kolacji i lulu. Nie mówię ze wszyscy tacy są, ale jak takie widoki są codziennie w cieplejsze dni, to co mamy sobie pomyśleć?

    • Szkoda komentować tak żenujący wpis… nie masz pojęcia o realiach tego zawodu, czasach pracy i jazdy. Dla ciebie to jedynie pijaki bo pewnie sam należysz do grupy która ma pełne gacie kiedy na 2 pasmówce przychodzi wyprzedzić taki zestaw. Tzw „ nie znam się ale wypowiem…”

    • Chłopie jaki ty jesteś beznadziejny co ma czas efektywny ty mylisz pojęcia i nie znasz zasad czadu pracy tu nie chodzi o żaden czas pracy tu chodzi o wyprzedzanie a kierowcy z osobówek niech nauczą się najpierw poruszać po autostradach włącznie z Tobą

      • no to po cholere piszesz o efektywnym wykorzystaniu czasu jeśli nie masz pojęcia o tej robocie ? awizacjach, dostawach i zakazach ? „kowal zawinił, a Cygana powiesili”

  2. Baaaardzo doobrze, nareszcie sensowna akcja polskiej policji. To jest bardzo niebezpieczne zjawisko- a dodatkowy „bonus” powinien byc za rozpoczęcie wyprzedzania w ostatniej chwili przed zbliżającym się z tyłu autem.

  3. No i bardzo dobrze. Koniec wyprzedzania na odcinku 1600 metrow. Bo kolega jedzie 90 km/h A drugi jego mosc wyciaga 92 więc kierunek i pyk.

  4. O jaka wiazanke mozna dostac na cb, jak sie odrobine przyhamuje osobowka przed tirem „bo ja kxxxxx mam 40 ton na sobie”. Za to jak osobowka musi na autostradzie ze 140 zwalniac co chwile do 90 i wlec sie za tirem kilometry to juz nie ma problemu bo i tak kogo obchodza osobowki? A co z szeryfami blokujacymi „cwaniakow”, ktorzy chca po prostu jechac na suwak ale tirowiec nie potrafi tego ogarnac? Wszyscy narzekajana stan drog… a moze ten stan to nie wina fuszerki budowlancow a wlasnie przeladowanych tirow. No i ta ciagla pogarda do „osobowek” mimo, ze czesto w nich ludzie tez zarabiaja kilometrami ale nie chroni ich tacho i musza nie raz pracowac ciezej niz „powazni” kierowcy. Tiry na tory!

    • O, myslenie życzeniowe. Zrobi Ci kiedys „tir” z auta garaż, to być może zrozumiesz, że on musi mieć dużo więcej miejsca do hamowania, bo waży 20 razy tyle.
      No i „tir” przewozi dużo, pod drzwi, więc raczej nie prędko zniknie.

      • Wazy wiecej, wiec ma lepsze hamulce… wcale nie o hamowanie chodzi tylko o to, ze szanowny kierowca musi bieg zredukowac a to wymaga nieziemskiego wysilku, juz o katostrofalnym wzroscie zuzycia paliwa nie wspominajac.

          • Na pewno latwiej wyhamowac prawie 2 tonowe auto ze 140 do 90 (choc na autostradzie to teoretyczne dane) majac do dyspozycji 4 kola niz 40 ton z 90 do 40 majac 12 kol, wiekszych, szerszych i bardziej docisnietych. Ze juz nie wspomne o tym, ze ladunek moze sie przemiescic :) tylko jakie to ma znaczenie, skoro za jednym wyprzedzajacym tirem hamuje kilka lub kilkanascie aut, ktore za chwile musza znowu nabierac predkosci. O ile wczesniej mozna przejechac trase jadac przepisowe 140 a nie co chwile zwalniajac do 90 lub mniej. A o ile szybciej trase pokona „tir”, ktory jedzie nie caly km/h szybciej od swojego „kolegi”? To sie nie kalkuluje i wyprzedzanie sie tirow to zwyczajny brak kultury i powinno byc prawnie zakazane.

        • Fizyki nie oszukasz, a TIRem nie wyhamujesz jak osobówką. To chyba dość oczywiste. Jeżdżę tylko osobówią, ale widzę, że zużycie paliwa rośnie niesamowicie jeśli często się przyhamowuje i przyspiesza w stosunku do równej jazdy na tempomacie. Zresztą to jest jeden z powodów czemu spalanie w cyklu miejskim aż tak różni się od tego na trasie. Firmy transportowe zarabiają na tym że płaci się im za przewóz towarów więcej niż one wydają na paliwo i płace kierowców. To też wydaje się oczywiste że chcą minimalizować spalanie.

          • Co Ty piszesz w ogole? Gdzie napisalem, ze „tir” hamuje tak samo jak osobowka? Od kiedy taki kierowca „tira” bierze pod uwage maksymalizowanie zysku swojej firmy przez ekonomiczna jazde? I jak wg Ciebie firmy „minimalizuja spalanie”? Prosza kierowce grzecznie: nie hamuj? Czy moze raczej: laduj ile sie zmiesci i pytaj na radyjku czy inspekcja nie stoi? I dlaczego niby „ich” oszczednosc paliwa ma byc wazniejsza od „mojej” oszczednosci? Tez place za paliwo i to ze swojej kieszeni, wiec wolalbym nie przyspieszac co kilka km od 90 do 140 bo ktos ma w nosie osobowke. Co do tempomatu, to on tez magii ze spalaniem nie robi. I jeszcze nie zapominajcie o tym, ze nie cala polska to plaski teren i autostrady. Istnieja takze gory, w ktorych po kretych drogach, przeladowane „tiry” potrafia jechac i 30km/h.

  5. A gdyby nie yanosik to by pewnie było z pięc razy więcej. Ale kierowcy nie pozwolą tyle zarobić policji.

    • Yanosik nie bardzo przydaje się na nieoznakowane radiowozy na autostradzie. W tym przypadku cb jest bardziej precyzyjne.

  6. >(…)za blokowanie ruchu na naszych polskich autostradach w dużej mierze odpowiedzialni są kierowcy zza naszej wschodniej granicy.
    >To brzmi raczej jak mało śmieszny żart i sugeruje, jakoby polscy kierowcy nie popełniali wykroczeń drogowych.

    nie, nie sugeruje. problemy z logiką na blogu quasi-prawniczym?

  7. Prawidłowo! kosić mandatami na prawo i lewo! A w dodatku stosowanie przez TIRy klaksonów oraz świateł do pospieszania pojazdów osobowych powinno zostać wdrożone w kodeks karny!

    • strąbił Cię TIR na autostradzie? To znak że nie powinieneś był tam wjeżdżać, bo ewidentnie blokujesz ruch. A może w ogóle nie powinieneś wsiadać za kierownicę.

  8. oj tak, czasem wyprzedzanie ciężarówek jest na prawdę męczące….ale z drugiej strony jeden z drugim moze odpalic yanosika i bedzie wiedział gdzie jest policja

  9. Szkoda ze politycy widza tylko problem w wyprzedzaniu.. a nie widza już jak w upale 35* stoją kierowcy i pieką się w swoich kabinach.. bo jest zakaz. Później przychodzi noc wszyscy ruszają i nie ważne ze w dzień nie zmrużyli oka = według przepisów kierowca jest wypoczęty.. Bezsensowane zakazy, brak parkingów zaplecza sanitarnego, bezsensowne sztywne przepisy to jest problem..

    • Gość masz racje co do pustych głów gadać jak żaden z nich nie zasiadł w ciężarówce i pojęcia żadnego nie mają bardziej by pomyśleli o lepszych drogach3 pasmowych i parkingach bezpiecznych z toaletami i prysznicami a parkingi bym oddzielil od osobówek

      • Tez bym oddzielil, wtedy bym juz nie musial szukac miejsca na mopie, bo sobie kilku „wyjadaczy” stanelo „po dlugosci” na miejscach dla osobowek, bo latwiej wyjechac…

        • pffff na codzień jeżdżą długim zestawem i teraz specjalnie stają przy Mcdonald po długości aby zrobić Tobie na złość i móc łatwiej wyjechać.. pffff weź zejdź na ziemię.. Stają na miejscach dla osobówek bo lepiej zapłacić pare zł mandatu – a szansa że za to dostaną mandat jest znikoma niż zapłacić na prawdę gruba kasę za przekroczenie prowadzenia pojazdu czy też przekroczenie czasu pracy. Napewno nie robią tego żeby utrudnić komuś życie to system zmusza kierowców do łamania prawa… poprostu wybierają mniejsze zło.. tobie polecam dymać cały dzień czy też noc i zajechać na 7 parking tylko po to żeby z niego wyjechać z kwitkiem. Nie ma parkingów to jest problem..

  10. Jacy wy wszyscy jesteście z paralizowani problemem wyprzedzania przez ciężarówkę żaden kierowca z osobowki nie zrozumie kierowcy z ciężarówki a ten pomysł Brudzińskiego nic nie zmieni ze policja będzie karać zastanawiam się za co za wyprzedzanie!!! Nie ma takiego paragrafu który mówi z jaką prędkością trzeba wyprzedzać i w jakim czasie nikt nie będzie mi mierzył czasu.Brudziński i policja o tym wie jakie sa ograniczniki w ciezarowkach bardziej niech pomyślą o 3 pasie jak to jest na autostradach w Europie i tam osobowki jadą2lub 3 pasem odpowiednim do ich prędkości

    • w kraju absurdu mamy najdroższa autostradę w Europie (a2) . A na a4 płacimy za autobane bez pasa awaryjnego (sic!) i z WIECZNYM remontem miedzy Katowicami a Krakowem. Aż się ciśnie na usta „mój kraj.. taki piękny..”

  11. Proponuję kagańce na osobowe do 120 zrobić, to może się przestaną na prostej drodze debile zabijać. I kasować tych frajerów za ciągłą jazdę lewym i środkowym pasem (tak, w Polsce mamy ruch lewostronny). I apel do wszystkich którzy jeżdżą na tz. zamek, nie ryjemy się do końca na chama, tylko wytracamy prędkość i odpowiednio wcześnie zjeżdżamy (dostałeś przecież prawko bo nie stwierdzili że jesteś ślepy).

    • Zabrzanin94: stuknij się młotkiem do kół w ten pusty cymbał. Co to ma znaczyć „wytracamy prędkość i odpowiednio wcześnie zjeżdżamy” ? To jest kaleki suwak i nie o take polske walczyłem… Suwak właśnie polega na tym że kończącym się pasem jedziemy DO SAMEGO KOŃCA (bo po to jest asfalt jak ja to mówię!) i tam – sprawiedliwie – raz z lewej a raz z prawej pojazdy włączają się do ruchu. Włączanie się wcześniej jest udowadnianiem wysokiego stopnia spierdolenia swego umysłu i zaburzaniem naturalnego przeplatania pojazdów z obu pasów.

  12. Jestem za dalej gnoić kierowców ciężarówek tzw. TIR, niech chleb kosztuje zamiast 3zł 10 zł i bułki zamiast 30 gr 5 zł bo czarnoksiężnik teleportuje wszystko do sklepów a Ci bandyci kierowcy nic nie robią tylko stwarzają zagrożenie na drogach niech wszystko zdrożeje 500% jestem za ;P

  13. G***o mnie obchodzi twoje zużycie paliwa i to, że”nie zdążysz”. Masz się stosować do przepisów. Jeśli tego nie rozumiesz, jesteś za głupi nawet na tira.

    • G**wno mnie obchodzi ze ty chcesz jechać 140 na ekspresowej. Masz się stosować do przepisów a to ze wyprzedzam jest bardzo przepisowe ponieważ jadę szybciej od innego pojazdu.

      • Nie ma obowiązku wyprzedzania, a jak chcesz sobie wyprzedzać o 0.2km/h szybciej to wy***** na prywatny tor wyścigowy bo oprócz ciebie na drodze są inni ludzie, którym też się spieszy.

    • Co to oznacza że ktoś jest za głupi nawet na Tira,. Mój instruktor jazdy mówił że jak masz wyższe kategorie to jesteś mądrzejszy na drodze od tych którzy takich uprawnień nie posiadają ponieważ masz większe doświadczenie i wiedzę, i nie każdy kolego w tym zawodzie jest po podstawówce czy zawodówce , są ludzie też wykształceni dla których praca kierowcy to nie zawód tylko pasja . Więc nikogo nie obrażaj. A Ty jakie masz wykształcenie?

  14. A co to za imię ten Joahim? Żyd? Poza tym jak chcą bezpieczeństwa na autostradach to smutna prawda jest taka, że to osobówki sa sprawcami większości wypadków. Chcecie bezpieczeństwa? Zasadźcie się na Januszków w pierdziszewach gnających 200/h albo 90/h lewym przy zerowym ruchu! A jeszcze jazda na zderzaku…?!?! Przecież to wszystko to matoły z osobówek!

    • Jazda na zderzaku to często domena kolegów tirowców którzy nie potrafią zdzierżyć że ktoś bez CB jedzie przez taką Słowację czy Węgry przepisowo. Sprawdzone wielokrotnie.

  15. Popieram akcję. Dość blokowania dróg. Jeden jedzie 90 km/h drugi 91… faktycznie zaoszczędzicie panowie (i panie). Potem i tak jedziecie jeden za drugim. Jak nie możecie tego protestu przeciw blokowaniu naszych dróg przeboleć to się na dostawcze do 3,5t przesiądźcie. Dość blokad i niszczenia naszych dróg. I tu apel do „kadry kierowniczej” naszego kraju… Tiry na tory!!!

    • A kolega Kubicy w Tdi albo nie daj Boże Lpg nowe auto w kredycie , sąsiad widział i zazdrości a tu niema jak wypróbować ile jedzie bo Tir z Lkv w tym samym kierunku jadą

  16. Czyny zabronione popełniane są z premedytacją (złośliwość, chciwość) bądź nie (ignorancja). Obrońcy łamiących prawo kierowców w niewybrednych słowach bronią ich prawości, wykluczają tym samym pierwszą możliwość. Zakładając zatem ich rację, pozostaje opcja druga.

    Od czasu otrzymania prawka z wojskowego przydziału po przewiezieniu sierżanta 500 metrów po poligonie trochę się zmieniło. Na szczęście istnieją obowiązkowe szkolenia okresowe, trzeba na nie poświęcić 35 godzin i można czegoś się dowiedzieć. A może da się je ukończyć „zaocznie” i po wniesieniu stosownej opłaty stawić się tylko po papier? Jaśniepan kierowca nie traci wtedy czasu, a w końcu co tam ten wykładowca czy inspektor ITD wiedzą, skoro on wszystkie rozumy zjadł już dawno. Zaraz się zlecą sępy, polecą inwektywy. Popcorn gotowy.

    • A może tak zrobić psychotesty reszcie uczestnikom polskich dróg, to może korków nie będzie bo połowa uprawnień wróci do wydziału komunikacji i na autostradach pod prąd nie będzie jeździć bo komunikacja publiczna zostaje. Zapraszam na kursy dokształcające dla kierowców to może się czegoś dowiesz a nie bredzisz coś o czym gdzieś słyszałeś ale nie wiesz co i gdzie

  17. A może lepiej wrócić do furmanki i osiołka, co znaczy blokowanie lewego pasa podczas wyprzedzania, ja bym takiego mandatu nie przyjoł , niech funkcionariusze poczytają jeszcze raz kodeks ruchu drogowego jak i reszta naśladowców Kubicy, i zrobił ograniczenia prędkości jakie są w większości krajów UE

    • Przeczytaj część o blokowaniu ruchu. Zajmowanie lewego pasa na kilka minut zdecydowanie pod to podchodzi, nie mówiąc już o zmianie pasa ruchu bez zachowania szczególnej ostrożności.

  18. Muszę pogratulować policji wreszcie się robią coś pożytecznego, na dystansie wwa-szczecin te głupie palanty potrafią wydłużyć podróż o co najmniej 30 minut, a na dodatek nie patrzą w lusterka jak zaczynają manewr.

  19. Pozostawie to bez komentarza jeżeli Pan Joachim nie ma zielonego pojęcia jak wygląda jazda ciężarówką ro właśnie mamy tego efekty a panowie policjanci to może by się wzięli za tych wyprzedzanych co przyspieszają gdy są wyprzedzani a na koniec to najlepiej ustawić zakaz wyprzedzania dla ciężarówek i mieć temat zamknięty o Boże widzisz a nie gdzmisz

  20. są w sieci dziesiatki filmów jak ci jamusze transportu szeryfują na drodze po czy zjawia sie policja i rozwiązuje sprawę a do tych tumanów nadal to nie dociera i pojawiaja sie kolejne. opczócz wysokich mandatów ta policja powinna ich jeszcze lać po tych głupich łbach może zaczną mysleć

  21. Tak głupiego, napuszczającego jednych użytkowników drogi na innych to już dawno nie widziałem. Najpierw zacznijmy od tego, że rządzący dzielnie walczą z problemami które sami stworzyli – żadna inna grupa zawodlwa, absolutnie żadna, nie jest tak skrupulatnie rozliczana z czasu pracy. Tutaj parę minut na tachografie może czasem zeżreć pół pensji, gdzie nawet piloci czy maszyniści są z tego rozliczani bardziej liberalnie.
    Do tego ograniczniki na 90km/h, gdzie we współczesnym aucie to tyle co nic – spokojnie można by jeździć 120km/h (za oceanem się to praktykuje) ale nie. 90 i koniec. Nie porównujmy Jelcza z lat 80 do dzisiejszego Volvo pełnego automatyki i systemów bezpieczeństwa (chociaż prawda jest taka, że ciężarówki mają ograniczenia prędkości dość nisko właśnie po to, by chronić nieroztropnych kierowców osobówek którzy wjeżdżają przed dużego i hamują).

    Prócz tego duże problemy z parkingami, stawianie zakazów tam gdzie to nie ma uzasadnia i wiele wiele innych.

    Dla porównania: w UK ciężarówki mogą jechać 96km/h, osobówki 115km/h. Nie ma zakazów wyprzedzania. Ruch jest o wiele płynniejszy i jeździ się po prostu przyjemniej. Zrównanie prędkości jest tym do czego bym dążył, a nie ograniczenie jednych kosztem drugich. Sam jak odebrałem prawko to nie powiem, zdarzało się i 180 jeździć. Dziś nie pamiętam kiedy ostatnio 120km/h przekroczyłem….

    • moje gadanie i tak nie pomoże!czytam to wszystko i się zastanawiam?zrobić autostrady do nieba dla Panów w osobowych!po co się mają stresować i tzw:strąbiać:D aniołki czekają:Da na poważnie!ilu z Was tzw kierowcy osobówek jeździcie ponad czas?ale oczywiście jha nie!,ja wypoczęty ale na sesje się kurna spiesze!znowu te :tiry:a gdyby nie one to jak wyżej napisał mniemam Kierowca ,czekalim na gwiazdke:D

      • Nikogo nie trzeba napuszczać, problemem jest to, że od jakiegoś już
        czasu kierowcą ciężarówki (osobówki również) może zostać byle snop i to
        widać na każdej drodze. A „tirowcy” sami sobie zapracowali na swoje
        stereotypy, zachowując się tak jakby, przesiedli się do kabiny ciągnika
        siodłowego, bezpośrednio z ławeczki na wozie drabiniastym. Dwa dni temu
        jechałem drogą ekspresową, na trasie Cieszyn – Bielsko, w pewnym
        momencie dojechałem do dwóch zestawów na prawym pasie, spodziewałem się
        tego, że ten drugi który jechał wyraźnie szybciej zjedzie na lewy pas,
        więc odpuściłem lekko gaz, zaczyna się wyprzedzanie i co? Wyprzedzający
        „dochodzi” do tylnej osi drugiego ciągnika i nagle różnica ich prędkości
        zaczyna maleć aż do zera. Tak, złośliwy k..tas z wyprzedzanego zestawu
        celowo przyspieszył i nie pozwolił się wyprzedzić, jako że na lewym
        pasie zaczynało się już robić tłoczno, wyprzedzający odpuścił i wrócił
        na poprzednie miejsce na prawym pasie. A największy wzrost ciśnienia u
        innych kierujących, powodują skończone matoły, które „szeryfują” przed
        każdą zwężką, blokując wolny pas już na kilometr lub więcej przed samym
        zwężeniem (tu niestety prym wiodą idioci z ciężarówek i dostawczaków,
        chociaż tych w osobówkach tez nie brakuje).

  22. Widzę tu wiele obelg w kierunku kierowców ciężarówek, tak zwanych kierowców Tirów , ale mało która tępa dzida wie co oznacza słowo TIR i że tego już dawno nie ma

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *