Przymierzanie jest przereklamowane. Polacy uwielbiają kupować buty w internecie

Biznes Firma Zakupy dołącz do dyskusji (2) 10.07.2020
Przymierzanie jest przereklamowane. Polacy uwielbiają kupować buty w internecie

Mariusz Lewandowski

Już późnym latem oraz jesienią będziemy mieli na Bezprawniku wielką niespodziankę dla przedsiębiorców z branży ecommerce. Jeżeli planujecie start sklepu internetowego – okażcie jeszcze trochę cierpliwości. Nie pożałujecie.

A jeśli sklep internetowy, to oczywiście dobrym pomysłem jest model biznesowy nastawiony na czerpanie z branży obuwniczej. Polacy uwielbiają kupować w sieci odzież oraz obuwie, choć wydawałoby się, że szczególnie ten drugi typ zakupów kłóci się trochę z modelem dokonywania zakupów na odległość, bez możliwości przymierzenia. Rozmiary ubrań są względnie uniwersalne – a przynajmniej cechuje je pewna skala uniwersalności. Natomiast co but czy producent buta, to inny rozmiar.

Buty hitem rynku ecommerce

Prawdopodobnie rozochociła internautów w tej materii możliwość niemalże bezpłatnego odstąpienia od umowy zawartej na odległość, na którą mamy aż 14 dni. To umożliwia odesłanie sklepowi źle dopasowanych butów, ponosząc jedynie stosunkowo niewielki koszt przesyłki w jedną stronę. Dlatego też część konsumentów od razu kupuje buty w kilku rozmiarach, by następnie odesłać te niepasujące. Do takiej praktyki zachęcają zresztą duże sieci odzieżowe, takie jak na przykład Zalando, które całkowicie pokrywają koszt przesyłki w obie strony. Inny branżowy potentat, czyli CCC oraz eobuwie.pl stoją za startupem esize.me, który umożliwia prawidłowe dopasowanie rozmiaru online. To właśnie tutaj obuwniczy gigant doszukuje się wielkiego potencjału dla wzrostów. Polski rynek obuwia w latach 2018–2021 będzie się rozwijał w tempie 4,6 proc. – prognozował w marcu bank PKO BP.

Nie dziwią zatem wyniki badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, według którego miesięczne wydatki na odzież, dodatki i akcesoria wyniosły w 2019 r. 253 zł. Co najciekawsze, bardziej rozrzutni w tej materii byli panowie, ponieważ wydawali średnio 345 złotych, zaś kobiety jedynie 203 złote. Ciekawe światło na sprzedaż obuwia w sieci rzuca też ExpertSender i kazus ich klienta – marki Szopex, sprzedającej obuwie m.in. w Worldbox, Warsaw Sneaker Store czy Zgoda FC. Firma ta zaczęła stosować internetowy remarketing za pośrednictwem e-maili oraz SMS, co przełożyło się nawet na 12-krotny wzrost sprzedaży obuwia w sieci.

eCommerce 2020 na Bezprawniku

Już we wrześniu na łamach Bezprawnika uruchomimy dedykowany raport „eCommerce 2020”, dotyczący prawnych, biznesowych i technologicznych aspektów handlu w sieci, ze szczególnym uwzględnieniem przyspieszonej dynamiki ostatniego kwartału, spowodowanej rozwojem COVID-19. Cykl kilkudziesięciu artykułów przygotowanych przez naszych ekspertów podpowie jak założyć sklep od strony prawnej i technicznej, a następnie jak optymalizować wyniki sprzedaży. Jeżeli oferujesz usługi lub narzędzia dla ecommerce, zapraszamy do kontaktu.