Słowa dyrektora finansowego Netflixa mogą zaniepokoić wszystkie osoby, które regularnie korzystają z platformy. Spencer Neumann zapytany, czy mogą zostać wprowadzone reklamy na Netflixie, stwierdził, że… takie rozwiązanie nie jest wykluczone.
Reklamy na Netflixie? Dyrektor finansowy nie wyklucza takiego rozwiązania
Na ogromną popularność Netflixa na całym świecie składa się kilka czynników. Z pewnością należą do nich m.in. dość szeroka oferta (cały czas uaktualniana) jak i przystępna cena (chociaż jakiś czas temu Netflix zdecydował się na podwyższenie cen niektórych pakietów). Atrakcyjność platform streamingowych polega jednak przede wszystkim na tym, że użytkownik może w dowolnym momencie włączyć (i zatrzymać) wybrany film, serial czy program, a w dodatku – nie musi obawiać się, że przyjemny seans przerwie mu dziesięciominutowa reklama. Być może jednak to się wkrótce zmieni.
Jak podają wirtualnemedia.pl, podczas konferencji Morgan Stanley Technology, Media&Telecom Spencer Neumann, dyrektor finansowy Netflixa, zapytany o możliwe reklamy na Netflixie, odpowiedział „nigdy nie mów nigdy”. Dodał jednocześnie, że na razie firma nie ma takiego rozwiązania w planach. Zaznaczył przy tym, że Netflix nie jest kategorycznie przeciwny reklamie, a firmie „trudno ignorować to, że inni wprowadzają pakiety z reklamami”. Na końcu zapewnił, że na razie wprowadzanie takiego rozwiązania nie ma jednak dla firmy sensu.
Dyrektor finansowy Netflixa, mówiąc o innych firmach, które już wdrożyły reklamy, miał na myśli przede wszystkim – na razie w USA – Discovery+ czy HBO Max. Jednocześnie pakiety z reklamami na tych platformach są tańsze – co ma zapobiegać odpływowi subskrybentów. Netflix niewątpliwie będzie przyglądać się, jak takie rozwiązanie działa w praktyce i czy faktycznie spełnia cele założone przez firmy. Jeśli tak – możemy spodziewać się, że reklamy na Netflixie jednak się pojawią.
Platforma już od dłuższego czasu zmaga się z problemami
Nie jest tajemnicą, że Netflix już od dłuższego czasu poszukuje sposobów na pozyskanie nowych subskrybentów i zwiększenie przychodów. Jednym ze sposobów miała być walka z nielegalnym współdzieleniem konta na Netflix. Zgodnie z regulaminem, prawo do tego mają wyłącznie domownicy. W praktyce jednak z jednego konta na platformie często korzystają również osoby, które na co dzień ze sobą nie mieszkają. Na razie jednak – poza testowym wyświetlaniem komunikatów i prośbą o podanie kodu weryfikacyjnego – Netflix nie podjął w tym zakresie działań na szerszą skalę.
Możliwe zatem, że ostatecznie firma poszuka innych sposobów na zwiększenie przychodów – a jednym z nich mogą być reklamy na Netflixie.