- Home -
- Codzienne -
- Lidl zachęca do alkoholizmu, bo zrobił promocję na piwo - niektórzy naprawdę tak myślą
Sklepy prześcigają się w tworzeniu promocji, które przyciągną klienta i jednocześnie zniechęcą go do zakupów u konkurencji. Po obniżonej cenie można kupić wiele produktów, w tym – alkohol. Nikogo to nie powinno dziwić, jednak znalazł się konsument, który zarzucił Lidlowi, że chce rozpijać naród. Skarga na Lidla znalazła się tym samym na szczycie absurdalnych skarg do KER.

Skarga na Lidla za…zachęcanie do nadużywania alkoholu
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze skargę do KER. Tym razem kogoś zbulwersowała…promocja alkoholu w Lidlu. I jeśli kogoś zdziwiła np. skarga na wampira z Oreo (i zarzut o nekrofilię) to aż trudno ocenić, jak można zareagować w tej sytuacji.
W reklamie sprzedawca informuje, że piwo Carlsberg można nabyć w cenie 2,39 zł za butelkę jeśli klient nabędzie co najmniej 3 butelki. W przypadku zakupu mniejszej ilości cena wynosi 2,99 zł. Więcej podobnych «promocji» można znaleźć w gazetce promocyjnej Lidla (…).
Pomijając ogólnie wątpliwą moralnie reklamę alkoholu wydaje się, że sytuacja promowania alkoholu w modelu kup więcej za niższą cenę jednostkową nie powinna mieć miejsca w cywilizowanym kraju. Jest to ewidentna zachęta do nadużywania alkoholu i alkoholizmu.
Jeden z konsumentów zarzuca zatem Lidlowi, że sklep zachęca do nadużywania alkoholu, a wręcz do alkoholizmu (!). Powód? Promocja jest tak skonstruowana, że jeśli ktoś kupi więcej butelek piwa, to zapłaci mniej za sztukę. Oczywiście taka praktyka nie jest niczym nowym. Sklepy często usiłują nakłonić konsumentów do większych zakupów, niezależnie od tego o jaki produkt chodzi. Zresztą idąc tym tokiem rozumowania można równie dobrze posądzić np. Biedronkę o próbę promowania nadmiernej otyłości (przykładowo – przy zakupie dwóch opakowań boczku jedna sztuka produktu wychodzi taniej).
KER oddaliła skargę, bo i co miała zrobić
Komisja Etyki Reklamy musi rozpatrywać skargi niezależnie od tego, jak bardzo absurdalna jest jej treść. Jedynym wymogiem jest złożenie skargi zgodnie z kryteriami formalnymi. W tym przypadku KER – czego można było się spodziewać – oddaliła skargę. I dodatkowo pochwaliła Lidl za praktykę w zakresie sprzedaży piwa, w tym również piwa bezalkoholowego wyłącznie osobom pełnoletnim po okazaniu dowodu osobistego.
zobacz więcej:
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz