12-krotny wzrost liczby klientów nowego Raiffeisena. W tym roku pojawią się m.in. lokaty

Finanse Dołącz do dyskusji
12-krotny wzrost liczby klientów nowego Raiffeisena. W tym roku pojawią się m.in. lokaty

Raiffeisen Digital Bank AG, który jest nowoczesnym bankiem cyfrowym działającym na polskim rynku od 2021 roku, pochwalił się swoimi wynikam za 2023 rok. Austriacki bank ma powody do zadowolenia.

Raiffeisen był kiedyś obecny na polskim rynku, potem został wchłonięty przez BNP Paribas, a teraz powraca w kompletnie innym, można zaryzykować stwierdzenie „revolutcyjnym„, stylu. Jego działalność charakteryzuje się w pełni cyfrowym podejściem do bankowości, co przekłada się na produkty dostępne wyłącznie poprzez aplikację mobilną, bez konieczności wizyty w tradycyjnych oddziałach bankowych.

Raiffeisen Digital Bank wprowadził w 2023 roku szereg nowości

W 2023 roku bank odnotował ponad dwukrotny wzrost portfela kredytów oraz niemal dwunastokrotnie większą liczbę klientów w porównaniu do roku poprzedniego – czytamy w komunikacie. Rezultat ten jest wynikiem wprowadzenia nowych produktów finansowych, takich jak konta osobiste, konta oszczędnościowe oraz pożyczki konsolidacyjne. Innowacyjność Raiffeisen Digital Bank przejawia się również w funkcji Pay&Rate, która pozwala użytkownikom aplikacji na ocenę doświadczeń z zakupów online, zbierając przy tym wartościowe opinie na temat sprzedawców. Raiffeisen Digital Bank w ubiegłym roku rozpoczął kolejną ekspansję zagraniczną, wprowadzając swoje usługi na rynek rumuński.

„Szereg zmian w funkcjonowaniu aplikacji oraz wdrożenie nowych produktów finansowych w 2023 roku pozwoliły na znaczące zwiększenie skali naszej działalności, co przełożyło się na wzrost wartości naszego portfela o ponad 200% oraz niemal 12-krotny wzrost liczby klientów. Wzrost skali działalności oraz rozszerzenie oferty o konta osobiste, konta oszczędnościowe i pożyczki konsolidacyjne sprawiło, że nasz zespół również się powiększył
– aktualnie to niemal 200 specjalistów z 17 krajów, posiadających szerokie międzynarodowe doświadczenie. Klienci i ich potrzeby nadal pozostają w centrum naszej uwagi, co odzwierciedlają wysokie oceny naszej aplikacji oraz wewnętrznie prowadzone ankiety. Daje nam to ogromną satysfakcję, gdyż potwierdza to naszą zdolność to osiągania dynamicznych wzrostów przy zachowaniu wysokiej jakości.”

– komentuje Kamil Niewiatowski, Country Manager na Polskę w Raiffeisen Digital Bank.

Dynamiczny rozwój banku wymagał również wzmacniania zespołu, który obecnie liczy niemal 200 specjalistów z różnych stron świata. Takie międzynarodowe doświadczenie jest nieocenione w kontekście planów na rok 2024, w którym Raiffeisen Digital Bank planuje wprowadzić kolejne produkty finansowe, w tym lokaty oszczędnościowe oraz pożyczki ratalne oferowane we współpracy z partnerami biznesowymi. Może to być interesujące więc nie tylko dla klientów fizycznych, ale i przedsiębiorców z sektora eCommerce.