Wiele usług otrzymujemy w zamian za abonament. Czy jednak kiedy z winy sprzętu przestają działać, wciąż musimy za nie płacić?

Każdemu użytkownikowi telewizji cyfrowej lub internetu zdarzały się pewnie momenty, w których usługa przestawała działać. Niestety, takie sytuacje są często niezależne od dostawcy (na przykład przy zerwaniu linii przez wiatr) i bywają jasno określone w umowie. W niej też należy szukać informacji czy w przypadku powtarzających się problemów mamy prawo zerwać porozumienie z firmą.

W opisanych przypadkach najczęściej jednak rozwiązanie kłopotów z łączem wygląda tak, że należy powiadomić operatora, a ten najprawdopodobniej niezwłocznie zajmie się usterką. Co jednak w sytuacji, kiedy na stałe uszkodzony zostanie sprzęt, taki jak modem zapewniający łącze z internetem? Jeżeli wymiana gwarancyjna potrwa miesiąc, czy za ten okres możemy nie płacić abonamentu?

Niestety, co potwierdza także w swoich informacjach UOKiK, uszkodzenie tego typu urządzeń zapewniających odbiór sygnału nie zwalnia nas z opłaty, ani nawet nie zmniejsza jej kwoty. Wynika to bowiem z tego, że – przykładowo – w dalszym ciągu przesyłany jest sygnał internetowy. Możemy z niego korzystać przy pomocy innego, pożyczonego sprzętu. Gdy przestanie działać router sieci bezprzewodowej, kabel w dalszym ciągu może być fizycznie wpięty do komputera, a usługa przesyłania danych jest w dalszym ciągu świadczona.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

Jedyne co można zrobić w takiej sytuacji, to jak najszybsza wymiana sprzętu. Wtedy sporo zależy od tego kto dostarcza nam modem czy router. Jeśli jest to nasz dostawca internetu, prawdopodobnie otrzymamy od niego urządzenie zastępcze. W sytuacji, w której korzystamy z narzędzi zakupionych w innym sklepie, niestety musimy we własnym zakresie domagać się zwrotu na zasadzie rękojmi lub gwarancji.

Zdarzają się skrajne sytuacje, na przykład takie, w wyniku których ponosimy wymierne straty. Przykładowo, osoba pracująca w domu przy komputerze może w wyniku braku dostępu do internetu nie wykonać swoich obowiązków i utracić związaną z nimi zapłatę. Przy tego typu problemach możemy starać się o ewentualne odszkodowania. Z redakcją Bezprawnik.pl współpracuje zespół prawników specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach, który solidnie, szybko i tanio pomoże rozwiązać Twój problem. Opisz go pod adresem e-mailowym kontakt@bezprawnik.pl, a otrzymasz bezpłatną wycenę rozwiązania sprawy.