Nowe metody walki z obawami klientów. FREE NOW oferuje przejazdy z gwarantowanymi zabezpieczeniami, chroniącymi przed zakażeniem koronawirusem

Codzienne dołącz do dyskusji (11) 20.05.2020
Nowe metody walki z obawami klientów. FREE NOW oferuje przejazdy z gwarantowanymi zabezpieczeniami, chroniącymi przed zakażeniem koronawirusem

Paweł Mering

FREE NOW odpowiednio reaguje na koronawirusa i wprowadza szereg zmian, wraz z możliwością przejazdu z gwarantowanymi zabezpieczeniami, chroniącymi przed zakażeniem. Można nawet specjalnie zamówić przejazd pojazdem, który wyposażony jest w specjalną, przezroczystą przesłonę.

FREE NOW a koronawirus

FREE NOW informuje, że dostosowuje działalność do aktualnych warunków i robi to dobrze. Nie jest to zresztą pierwsze działanie firmy podczas epidemii, bowiem operator jakiś czas temu wprowadził darmowe przejazdy dla pracowników szpitali i laboratoriów. Operator platformy pośredniczącej w przewozach osób wdraża teraz usługę „Screen”, która polega na zagwarantowaniu przejazdu pojazdem wyposażonym w specjalną przesłonę.

Właściciel platformy FREE NOW wyposażył od marca blisko 3 000 kierowców (80% floty) w przezroczyste przesłony, które ograniczają ryzyko zakażenia na linii kierowca – pasażerowie. Mimo że aż 8 na 10 pojazdów ma specjalną przesłonę, to użytkownik może w aplikacji zaznaczyć opcję „Lite + Screen”, żeby pojazd, który przyjedzie, na pewno miał odpowiednie zabezpieczenia. Opcja nie jest dodatkowo płatna.

Według ankiety przeprowadzonej przez FREE NOW, ponad 80% użytkowników twierdzi, że pojazd wyposażony w przesłonę ochronną daje poczucie bezpieczeństwa. Kierowcy również podzielają ten pogląd. Spośród nich aż 75% ankietowanych stwierdziło, że jest to dobre rozwiązanie.

(Najbliższa) przyszłość przewozu osób?

Nie sposób nie zgodzić się z FREE NOW, że epidemia wirusa SARS-CoV-2 w najbliższym czasie zmieni sposób, w jaki podróżujemy. Operatorzy, zajmujący się organizowaniem przewozów osób, muszą reagować nie tylko na sytuację epidemiologiczną, ale także na nadchodzące zwiększone zapotrzebowanie na tego typu usługi.

Przewoźnicy muszą być na to gotowi. FREE NOW ponadto podaje, że oprócz wyposażania kierowców w osłony i sprzęt do dezynfekcji, wymaga także od nich szeregu działań, mających zminimalizować ryzyko zakażenia.  Są to:

  • konieczność regularnej dezynfekcji wnętrza pojazdu i przesłony
  • zakrywanie ust i nosa podczas przejazdu z pasażerem
  • wietrzenie pojazdu po każdym kursie
  • wyłączenie obiegu zamkniętego w klimatyzacji

Niezależnie od powyższych, warto samemu zadbać o bezpieczeństwo. Warto przypomnieć, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, pasażer musi zakrywać usta i nos podczas podróży z osobą, z którą nie zamieszkuje, bądź nie gospodaruje – czyli osobą obcą.

FREE NOW, koronawirus i odmrażanie gospodarki

Odmrażanie gospodarki i nadchodzące wakacje spowodują, że ludzie będą częściej podróżować. Otwarcie lokali gastronomicznych i dalsze, sukcesywne przywracanie działalności kolejnych obiektów i aktywności spowoduje znaczny wzrost pasażerów, korzystających z usług przewoźników taksówkarskich, ale i tych „nietaksówkarskich”.

Obserwując już „odmrożone” sektory gospodarki można zauważyć, że niektórzy przedsiębiorcy wprowadzają rozsądne zalecenia i wykonują usługi tak, by pasażerowie czuli się bezpiecznie, inni – wręcz przeciwnie.

FREE NOW wydaje się należeć do tej pierwszej grupy – i jest się czym chwalić, bo dostrzeganie, wychwytywanie i popieranie dobrych praktyk może w praktyce przyczynić się do tego, że ci, którzy próbują zaoszczędzić na środkach ochrony, zmienią zdanie.