Prezes InPostu jest zaangażowany w rozwój marki do tego stopnia, że osobiście wspiera zgłaszających się do niego klientów
Zdecydowana większość CEO dużych firm, a także zatrudniona w nich kadra zarządzająca, nie zajmuje się reagowaniem na wiadomości od klientów, zwłaszcza jeśli wysyłane są one w prozaicznych sprawach.
Postawa ta obca jest jednak Rafałowi Brzosce. Prezes InPostu okazuje się tak bardzo zaangażowany w tworzenie swojej firmy, że nie tylko nią zarządza, ale także zdarza mu się zajmować tym, co należy do obowiązków szeregowych pracowników biura obsługi klienta.
Podejście Rafała Brzoski wynika z szacunku dla odbiorców jego usług
Według twórcy InPostu większość CEO i przedstawicieli kadry zarządzającej dużych firm popełnia błąd, rezygnując z udzielania się w mediach społecznościowych.
Rafał Brzoska zwraca uwagę na to, że aktywność takich osób na Facebooku, X czy Instagramie sprawia, że produkty ich firm są chętniej kupowane. Prezes InPostu wyjaśnia, że reagując na wiadomości od klientów, okazuje im swój szacunek, bo bez nich sukces jego marki nie byłby możliwy.
W sposób szczególny angażuje się on w rozwiązywanie problemów odbiorców usług, które jednak pojawiają się w jego firmie niezwykle rzadko. W miarę swoich możliwości niezwłocznie przekazuje je do odpowiednich działów, sprawiając, że są one błyskawicznie wyjaśniane.
Postawa Rafała Brzoski wpisuje się w znaną szerzej praktykę, spotykaną u niektórych prezesów dużych firm. Przykładem przedsiębiorcy postępującym w podobny sposób jest Jeff Bezos, twórca Amazona.
W firmie ważny jest podział obowiązków, ale prezes powinien być blisko klientów
Choć delegowanie zadań w dużym przedsiębiorstwie co do zasady okazuje się właściwym kierunkiem, istnieją od niego wyjątki.
Dobrze jest, gdy w rozbudowanej organizacji kadra zarządzająca w pewnym, z natury ograniczonym stopniu uczestniczy w wykonywaniu najbardziej podstawowych zadań.
Bezpośredni kontakt z klientami i pracownikami na niższych szczeblach umożliwia bowiem wsłuchanie się w głos jednych i drugich.
Faktem jest jednak, że BOK w firmie InPost funkcjonuje bardzo sprawnie. W razie jakichkolwiek pytań łatwo się tam dodzwonić, a i reakcja na wiadomości wysyłane drogą mailową okazuje się szybka.
W przypadku trudności z odebraniem lub nadaniem paczki można też zatelefonować do InPostu bezpośrednio spod paczkomatu i otrzymać skuteczną pomoc na odległość.
Obserwując działalność Rafała Brzoski i rozwój jego firmy, należy sądzić, że na zaskakiwaniu klientów swoim wsparciem w mediach społecznościowych tak rozumiana aktywność się nie zakończy. Niezwykle ważne dla niego jest bowiem to, by czuli się oni obsłużeni w wyjątkowy sposób.