Lidl ponownie udowodnił, że potrafi dynamicznie reagować na trendy i jest otwarty na nowoczesne kanały sprzedaży. Tym razem postanowił zaskoczyć zarówno swoich klientów, jak i konkurencję, wchodząc na platformę TikTok. 20 lutego zakupić w ten sposób można było produkty białkowe (m.in. serwatkę w proszku i ziemniaczane chipsy) przygotowane z myślą o osobach aktywnych fizycznie i dbających o swoje zdrowie. Cena okazała się zresztą bardzo atrakcyjna. Czy Lidl na dłużej zagości na tym rynku sprzedaży?
Lidl na TikTok Shop – gratka dla mieszkańców Wielkiej Brytanii
Nie da się ukryć, że Lidl co jakiś czas zaskakuje swoim nietuzinkowym podejściem do marketingu. Sieć kilka dni temu pojawiła się na platformie TikTok Shop, niestety na razie tylko w Wielkiej Brytanii. Za jej pośrednictwem zakupić można było zestaw wysokobiałkowy i to za jedyne 5 funtów. Jego rzeczywista wartość była jednak znacznie wyższa (30 funtów). Dlatego pierwsza partia towaru (3000 sztuk) wyprzedała się w zaledwie 18 minut.
Lidl ogłosił decyzję o sprzedaży na TikToku dopiero na początku zeszłego tygodnia. Poinformowano, że plany sieci są w tym przypadku bardzo ambitne i ma ona zamiar w pełni wykorzystać potencjał tej platformy. Szefowa działu mediów Kanta Insights UK & Ireland Hannah Walley podkreśliła w oficjalnym komunikacie:
Sprzedawcy detaliczni już odkryli, że TikTok Shop to świetny sposób na dotarcie do nowych klientów. Nasze dane pokazują, że konsumenci naprawdę chcą odkrywać zakupy w aplikacji — 46% użytkowników jest otwartych na wypróbowanie TikTok Shop lub już dokonało zakupów za jego pośrednictwem.
TikTok to nie tylko śmieszne filmiki, ale i poważna platforma sprzedażowa
TikTok powstał jako platforma skierowana na rozrywkę i krótkie treści wideo, ale od jakiegoś czasu mocno wchodzi na rynek ecommerce. Dzisiaj w wielu krajach TikTok pozwala nie tylko na promowanie produktów, ale i na ich aktywne sprzedawanie.
TikTok Shop to platforma sprzedażowa zintegrowana z aplikacją TikTok, która pozwala użytkownikom kupować i sprzedawać produkty bezpośrednio w aplikacji. Sprzedawcy mogą rejestrować się w TikTok Shop, dodawać swoje produkty oraz promować je poprzez filmy, transmisje na żywo i specjalną zakładkę sklepu na swoim profilu. Kupujący mogą natomiast przeglądać oferty, dodawać produkty do koszyka i dokonywać zakupów bez konieczności opuszczania TikToka.
Niestety obecnie TikTok Shop nie jest jeszcze dostępny w naszym kraju. Można z niego skorzystać m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Indonezji, Malezji, Singapurze, Tajlandii, Wietnamie czy na Filipinach. Nie ma jeszcze oficjalnych informacji na temat planowanej daty uruchomienia TikTok Shop w Polsce, jednak dynamiczny rozwój platformy w Europie sugeruje, że może to nastąpić w niedalekiej przyszłości.