- Home -
- Moto -
- Nie no, jednak się da. iTaxi codziennie sprawdza prawa jazdy swoich kierowców, gdy konkurencja "o tym myśli" i "nad tym pracuje"
iTaxi przegapiło swoją szansę na zabranie głosu w ostatnim artykule, a szkoda, bo okazuje się, że tak naprawdę wytycza branżowy standard.

Pisałem wczoraj, że żyjemy w dość patologicznej rzeczywistości, w której InPost (wożący kartony) jest w stanie codziennie rano weryfikować prawo jazdy swoich pracowników, a tymczasem wożący ludzi Uber, FREENOW i Bolt tego nie robią. Mają oczywiście swoje procedury bezpieczeństwa, przyjmując nowego kierowcę, ale potem już nadzór nad nimi nie jest aż tak bardzo skrupulatny.
Przedstawiciele Uber i FREENOW powiedzieli, że pracują nad wdrożeniem stosownych narzędzi, które umożliwią weryfikację prawa jazdy kierowców. Bolt z kolei na razie jedynie dostrzega problem i intensywnie myśli nad tym, jak by go tu rozwiązać. iTaxi nie odpowiedziało nam na zadane pytanie - może na skutek majówki, a może dopiero na skutek naszej publikacji, przemyśleli sobie sprawę, że przecież - do diaska - wypadają w całej tej historii naprawdę bardzo korzystnie.
Albowiem tam, gdzie konkurencja myśli i wdraża, iTaxi świeci przykładem
Wsiadając do samochodu zamówionego przez aplikację iTaxi mamy pewne dwie rzeczy - że niestety będzie drożej, niż u konkurencji (nad czym ubolewam, bo jest to silny przedstawiciel polskiego kapitału w branży), a także to, że nasz kierowca przynajmniej jeszcze rano nadal miał prawo jazdy.
Jak bowiem wyjaśnia nam przedstawiciel iTaxi:
Wszyscy kierowcy współpracujący z iTaxi są weryfikowani automatycznie każdego dnia. Następnego dnia roboczego otrzymujemy raport z listą praw jazdy, które zostały zatrzymane. Jeśli z jakiegoś powodu w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców pojawi się informacja o zatrzymaniu prawa jazdy i jest ona błędna, kierowca musi wyjaśnić sprawę w swoim Wydziale Komunikacji. Do czasu wyjaśnienia i poprawienia wpisu w CEPiK, taki kierowca nie może świadczyć usług w iTaxi.
Twardo, zamordystycznie, bez wymówek. Czyli dokładnie tak, jak to powinno wyglądać w branży przewozu osób, która od pewnego czasu zaczęła się momentami zamieniać w Polsce w Dziki Kaukaz (choć na szczęście na skutek regulacji przyjętych w ubiegłym roku, i tak jest już chyba nieco bezpieczniej).
Weryfikacja prowadzona jest na bieżąco - codziennie otrzymujemy raporty z dnia poprzedniego. W przypadku pojawienia się informacji, że kierowca stracił prawo jazdy, jest on natychmiast blokowany i nie może świadczyć usług przewozu osób w iTaxi.
Przy okazji, iTaxi zapewniło też redakcję Bezprawnika, że pilnuje wszystkich kierowców, którzy jeżdżą za pośrednictwem ich aplikacji - także zatrudnianych poprzez partnerów flotowych. Jeśli to wszystko w praktyce wygląda równie pięknie, jak w dostarczonym nam komunikacie, pozostaje tylko przyklasnąć.
Zachęcam więc przedstawicieli Ubera, FREENOW i Bolta do szybkiego skopiowania rozwiązań firmy iTaxi, ponieważ wymaga tego interes publiczny oraz bezpieczeństwo na polskich drogach. Jak pokazuje przykład InPostu i iTaxi - jednak się da.
zobacz więcej:
05.07.2025 12:35, Mariusz Lewandowski
05.07.2025 12:21, Mariusz Lewandowski
05.07.2025 8:21, Aleksandra Smusz
05.07.2025 7:35, Igor Czabaj
05.07.2025 4:21, Mariusz Lewandowski
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski