REKLAMA
  1. Home -
  2. Codzienne -
  3. Kurier przywozi uszkodzone lub nieświeże produkty spożywcze. Co możemy zrobić?
Kurier przywozi uszkodzone lub nieświeże produkty spożywcze. Co możemy zrobić?

Zakupy spożywcze online bardzo powoli, ale jednak zyskują na popularności. To świetne rozwiązanie dla osób, które mieszkają w dużym mieście, a po powrocie z pracy nie mają siły na zrobienie niezbędnych zakupów. Niektórzy jednak mają pewne wątpliwości co do zamawiania produktów spożywczych przez Internet. Najczęściej chodzi o kwestię reklamacji. Czy np. jeśli dostawca przywiezie w części spleśniałe truskawki lub mąkę w uszkodzonym opakowaniu, to czy klient może coś z tym zrobić? Reklamacja produktów spożywczych zamówionych przez Internet wydaje się bowiem problematyczna. 

W niektórych przypadkach wystarczy skorzystanie z prawa do odstąpienia umowy

Zakupy spożywcze online wydają się być dla niektórych problematyczne - i to z kilku powodów. Najwięcej wątpliwości dotyczy jednak reklamacji i zwrotu towaru. Konsumenci narzekają, że najchętniej zwróciliby niektóre produkty. Powód? Na przykład byli przekonani, że dany towar ma inny skład niż myśleli itp. W niektórych przypadkach taki zwrot jest możliwy bez specjalnych, dodatkowych czynności. Wystarczy skorzystać z prawa do zwrotu towaru w ciągu 14 dni od jego zakupu w wyniku umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa/na odległość. Konsument nie musi wtedy nawet podawać przyczyny zwrotu.

Musi jednak pamiętać, że taki manewr na pewno nie uda się np. z owocami czy innymi produktami, które mogą szybko stracić na świeżości. To jedno z ograniczeń wynikających z pkt 4 art. 38 Ustawy o prawach konsumenta:

REKLAMA

Reklamacja produktów spożywczych: Co w sytuacji, gdy kurier przywiezie uszkodzone produkty?

Dołącz do dyskusji
Najnowsze
Warte Uwagi