- Home -
- Na wesoło -
- Pracownik Poczty Polskiej naprawdę zostawił awizo w automacie paczkowym. Teraz spółka się tłumaczy
Kilka dni temu internet obiegło zdjęcie internauty, który uwiecznił awizo w automacie paczkowym, a konkretniej - w Smartboxie od Poczty Polskiej. Wiele osób miało jednak wątpliwości, czy nie jest to po prostu żart. Okazuje się jednak, że prawdopodobnie nie, bo teraz głos zabrała sama Poczta Polska, która tłumaczy swojego pracownika.

Awizo w paczkomacie - a właściwie Smartboxie - to jednak prawda
Poczta Polska postawiła sobie ambitny cel - dogonić InPost i postawić własne "paczkomaty", a właściwie - Smartboxy. Gdy tylko stało się głośno o pomyśle, internauci bezlitośnie szydzili, że pracownik poczty - zamiast paczki - będzie wrzucał do skrzynki awizo. Nic dziwnego zatem, że gdy jeden z użytkowników wykop.pl wrzucił kilka dni temu zdjęcie, na którym widniało awizo w automacie paczkowym Poczty Polskiej, internet eksplodował. Sytuacja miała miejsce w sobotę, dlatego też nie dość, że odbiorca awiza po 4 dniach od zamówienia wciąż nie miał paczki w rękach, to musiał jeszcze poczekać do poniedziałku z odbiorem paczki (licząc się z kolejkami na poczcie).
Część internautów podejrzewało jednak, że może to być żart, a autor fotografii sam - po odebraniu paczki - położył awizo w skrzynce i zrobił zdjęcie. Okazuje się jednak, że teraz do całej sprawi odnosi się sama Poczta Polska. Spółka w komunikacie dla money.pl komentuje, że to "zwykły ludzki błąd" ich pracownika. PP poinformowała również, że podobno paczka zaadresowana do odbiorcy była za duża i miała nie mieścić się w skrytce. Pracownik PP nie wprowadził jednak tego komunikatu do systemu (wtedy odbiorca od razu wiedziałby, że ma stawić się na poczcie, by odebrać przesyłkę), tylko zamiast tego - najwidoczniej - zadziałał intuicyjnie i wystawił awizo. PP twierdzi też, że procedury wcale nie przewidują wystawiania awiza i wrzucania go do automatów paczkowych Poczty Polskiej - a pracownik wykazał się nieznajomością tych procedur i został już odpowiednio poinstruowany.
Poczta Polska może próbować wprowadzać innowacje, ale zmiany muszą być kompleksowe
Poczta Polska niewątpliwie ma ambicję, by chociaż zbliżyć się do InPostu, jeśli chodzi o przesyłki wysyłane do automatów paczkowych. Ta sytuacja jednak dobrze pokazuje, że potrzebne byłyby zmiany w całej instytucji, a nie tylko w obszarze Smartboxów. A Poczta jest w dużej mierze niestety instytucją z archaicznymi procedurami, niewielką liczbą rozwiązań cyfrowych, z nisko opłacanymi pracownikami. Być może zatem PP - zamiast zająć się ekspansją na rynku automatów paczkowych - powinna unowocześnić i udoskonalić już wcześniej istniejące rozwiązania i zainwestować w kadrę. Próba kopiowania rozwiązań wymyślonych przez kogoś innego bez zrozumienia całego procesu może być bowiem skazana na porażkę.
zobacz więcej:
29.06.2025 18:00, Rafał Chabasiński
29.06.2025 14:36, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 12:35, Joanna Świba
29.06.2025 10:32, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 9:31, Rafał Chabasiński
29.06.2025 8:17, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 7:20, Rafał Chabasiński
29.06.2025 6:29, Miłosz Magrzyk
28.06.2025 19:08, Mateusz Krakowski
28.06.2025 16:05, Mateusz Krakowski
28.06.2025 12:08, Rafał Chabasiński
28.06.2025 10:25, Katarzyna Zuba
28.06.2025 8:17, Mariusz Lewandowski
28.06.2025 8:05, Aleksandra Smusz
28.06.2025 7:15, Aleksandra Smusz
28.06.2025 4:30, Mariusz Lewandowski
27.06.2025 20:30, Justyna Bieniek
27.06.2025 19:25, Rafał Chabasiński
27.06.2025 14:58, Mariusz Lewandowski
27.06.2025 12:45, Edyta Wara-Wąsowska
27.06.2025 12:15, Mateusz Krakowski
27.06.2025 11:22, Mateusz Krakowski
27.06.2025 10:28, Joanna Świba