ecommerce Lokowanie produktu

Cena przestała być jedynym wyznacznikiem sprzedaży na marketplace. Klienci chcą przede wszystkim bezpieczeństwa zakupu

Paweł Mering
18.04.2023
Paweł Mering
Paweł Mering
18.04.2023
Cena przestała być jedynym wyznacznikiem sprzedaży na marketplace. Klienci chcą przede wszystkim bezpieczeństwa zakupu

Bezpieczne zakupy na marketplace stają się ważniejsze, niż niska cena. Na polskim rynku za chwilę pojawi się nowy serwis — wszystko.pl. Będzie tam można sprzedać i kupić… prawie wszystko, ale przy okazji wygodnie i bezpiecznie. A bezpieczeństwo jest dla klientów tak istotne, że może zaważyć na sukcesie sprzedażowym.

Bezpieczne zakupy na marketplace ważniejsze niż niska cena?

Marketplace to platforma sprzedażowa, za pośrednictwem której różni sprzedawcy oferują swoje produkty i usługi. Użytkownik może podczas korzystania z serwisu wybierać nie tylko spośród różnych produktów, ale także sprzedawców, wykorzystując wspólną wyszukiwarkę. Na takiej zasadzie działają takie serwisy, jak AliExpress, eBay, Amazon, czy inne — popularne w Polsce. Do tego grona dołącza także portal wszystko.pl, za którym stoi Comarch, jeden z największych spośród rodzimych przedsiębiorstw informatycznych.

Polacy kochają kupować w internecie, co potwierdza ostatni raport ecommerce za 2022 rok. Ponad 3/4 internautów deklaruje dokonywanie zakupów w sieci. Podobny odsetek kupuje w polskich marketplace’ach. Do kupowania online zachęca niższa cena, dostępność i to, że nie trzeba wychodzić z domu. Negatywy z kolei odnoszą się raczej do problemów z konkretnym serwisem, jak niedostosowanie do urządzeń mobilnych (większość z nas kupuje za pośrednictwem smartfona), czy też niezbyt przystępne formularze.

Użytkownicy dostrzegają także problem z długim oczekiwaniem na dostawę, a także baczą na opinie. Generalnie najbardziej popularne są polskie platformy, skupiające sprawdzonych sprzedawców, działające bez problemu, również na urządzeniach mobilnych, a także oferujące szybką dostawę.

O tym wszystkim musi pamiętać sprzedawca, który chce z sukcesem działać na rynku ecommerce. Nie zawsze utrzymywanie własnego sklepu internetowego ma rację bytu — a w wielu wypadkach może okazać się nierentowne, dlatego korzystanie z platform sprzedażowych staje się dziś normą.

Bezpieczne zakupy na marketplace od wszystko.pl

Platformy, które nie wpisywały się w faktyczne konsumenckie potrzeby na rynku ecommerce, mierzyły się z dużymi problemami. Warto zwrócić uwagę na kazus Shopee, które tak, jak szybko wskoczyło na rodzimy rynek, tak szybko go opuściło. Platforma, choć reklamowana chyba z największą możliwą „pompą”, nie stała się w świadomości konsumentów podstawową przestrzenią dokonywania zakupów. Nawet pomimo licznych akcji promocyjnych.

Nadchodzący serwis marketplace wszystko.pl opiera się na zupełnie innych wartościach — bo budowany jest od podstaw, na bazie doświadczenia i znajomości rodzimego rynku ecommerce, a także wiedzy na temat preferencji i przyzwyczajeń polskiego konsumenta.

wszystko.pl, którego premiera konsumencka będzie miała miejsce w czerwcu 2023 roku, już od początku projektowane jest tak, aby wpasować się w oczekiwania klientów. A tym samym znacznie ułatwić życie sprzedawcom. Za serwisem stoi firma Comarch — jedna z największych polskich firm z sektora IT, mająca 30-letnie doświadczenie i szerokie portfolio. Także na rynku ecommerce, z uwzględnieniem wsparcia nie tylko klientów, ale przede wszystkim sprzedawców.

Jak tłumaczy Mariola Barzyk-Libura, dyrektor platformy sprzedażowej wszystko.pl

Stawiamy na bezpieczeństwo sprzedaży i zakupów. Bierzemy odpowiedzialność za sklepy naszych sprzedawców, dlatego nie tylko zapewniamy na platformie wiarygodnych partnerów, odpowiedzialnych m.in. za logistykę czy płatności, ale też na bieżąco pomagamy sprzedających w szybkim i sprawnym przeprowadzeniu procesów w serwisie, np. integracji czy weryfikacji konta.

Wiarygodność nie dotyczy jedynie partnerów, ale odnosi się do całej filozofii platformy.

Za wszystko.pl stoją ludzie, którzy znają rodzimy rynek

Jako że jest to polska firma, to stoją za nią ludzie doskonale znający rodzimy rynek ecommerce. Dlatego, wiedząc, jak dla klienta ważna jest wiarygodność, wszystko.pl podejmuje współprace wyłącznie z wiarygodnymi partnerami biznesowymi — jak Przelewy24 czy BaseLinker.

Wsparcie Comarchu to gwarancja bezpieczeństwa i stabilności prowadzenia sprzedaży online dla przedsiębiorców rejestrujących się na wszystko.pl. Wielu ze sprzedawców, którzy do nas dołączyli do tej pory, wcześniej korzystało np. z systemów Comarch ERP i właśnie dobre doświadczenia z tymi produktami dodatkowo zachęciły ich do rozpoczęcia działalności na naszej platformie.

– dodaje Mariola Barzyk-Libura.

Wiarygodność przejawia się także w weryfikacji wszystkich sprzedawców. Sprzedawać na platformie mogą jedynie przedsiębiorcy, którzy prowadzą w Polsce legalnie działalność gospodarczą. Znacznie ogranicza to ryzyko dla klientów — zweryfikowany sprzedawca, którego dane dostępne są przecież w publicznym rejestrze, to w oczywisty sposób dużo niższe ryzyko padnięcia np. ofiarą oszustwa. Taka transparentność zwiększa wiarygodność, a zatem popularność samej platformy — co korzystne jest przecież dla sprzedawców.

Klienci chcą kupować w bezpiecznych i stabilnych miejscach. Cena przestała być jedynym wyznacznikiem jakości usługi. Teraz ważne jest też to, jak szybko dany sprzedawca dostarczy towar, albo czy platforma, na której konsument kupuje, zapewnia wystarczające środki bezpieczeństwa. Mamy i jedno, i drugie

– wskazuje Mariola Barzyk-Libura.

Warto wiedzieć, że z serwisu można korzystać już dziś.

Wersja beta serwisu wszystko.pl już działa

Mimo, że premiera konsumencka serwisu odbędzie się w czerwcu, to już dostępna jest wersja beta — mogą z niej korzystać zarówno zweryfikowani na wszystko.pl sprzedawcy, jak i testowa grupa klientów, którą stanowi ok. 7 tys. pracowników Comarch. W ramach testów można zapoznać się z funkcjonowaniem serwisu, sprawdzić listę ofert, wyszukiwarkę produktów, a także zrobić zakupy. Co więcej, najbardziej zaangażowani zarejestrowani i zweryfikowani sprzedawcy mogą liczyć na dodatkowe korzyści po premierze serwisu.

Co wszystko.pl ma do zaoferowania sprzedającym? W największym skrócie:

  • 0% prowizji od sprzedaży
  • brak opłat za wystawianie ofert i utrzymanie konta w serwisie
  • możliwość sprzedaży produktów w każdej kategorii
  • darmowe metody promocji produktów
  • integracja z zewnętrznymi systemami (jak Comarch ERP, BaseLinker, Open API)
  • bezpłatna konfiguracja sklepu

Rejestracja w serwisie jest już możliwa, a przy tym bardzo prosta. Wystarczy podać dane swojej firmy, zaakceptować regulamin, wykonać przelew weryfikacyjny — i można zacząć sprzedawać.

Zachęcam do zapoznania się z platformą wszystko.pl za pośrednictwem niniejszego odnośnika. Tam znaleźć można wszystkie informacje na temat serwisu, korzyści czekających na sprzedawców, a także formularz rejestracyjny.

Wpis powstał we współpracy reklamowej z platformą wszystko.pl