Okazuje się, że nie sprawdziły się prognozy ekspertów, którzy wieszczyli rychły koniec galerii handlowych w Polsce. Z danych wynika, że w ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku, odnotowały one pokaźne wzrosty ruchu w większości województw w Polsce. Sytuacja galerii handlowych uległa poprawie także z powodu przyrostu nowych klientów, który stał się jednym z elementów gwałtownego odbicia w branży.

Galerie handlowe na razie nie znikną z polskich miast i właśnie notują niezwykle dobre wyniki
Z raportu My Company Polska wynika, że galerie handlowe w Polsce dawno nie notowały tak dobrych wyników. Po kryzysie w branży związanym głównie z pandemią COVID-19, ruch w polskich galeriach zwiększył się o 9,5 proc. rok do roku. Eksperci twierdzą, że jest to spowodowane dużym wzrostem wynagrodzeń Polaków. To zjawisko tłumaczył na lamach portalu Mycompanypolska.pl dr Maria Andrzej Faliński, były dyrektor generalny POHiD-u:
Faktyczny spadek inflacji w analizowanym okresie pomógł temu rynkowi konsumpcyjnemu. Do tego przyrost wynagrodzeń przewyższył wzrost wydatków. Konsumenci zobaczyli większą ilość pieniędzy w portfelach, a galerie powolutku zaczęły odbudowywać się po covidowej zapaści. Widać to nie tylko po wynikach badania, ale nawet gołym okiem. W takich placówkach jest coraz mniej wolnych powierzchni do wynajęcia. Oczywiście niektóre sklepy zniknęły z rynku bezpowrotnie, ale generalnie popyt rośnie.
Dobre wyniki dotyczą przede wszystkim województwa mazowieckiego i samej Warszawy. Eksperci nie dziwią się temu i tłumaczą, że dzieje się tak ze względu na bogactwo całego regionu stołecznego.
Do galerii handlowych uczęszcza coraz większa liczba nowych klientów
Wzrost liczby unikalnych klientów w galeriach handlowych wzrósł aż o 17,3 proc. rok do roku. Eksperci zaznaczają jednak, że do utrzymania tego trendu potrzebna będzie stabilna sytuacja inflacyjna w kraju. Jeżeli tak się stanie, możemy być świadkami dalszego wzrostu liczby nowych klientów w sklepach tego typu.
Eksperci studzą także prognozy, które są związane z dalszą ekspansja rynku e-commerce w Polsce, który miałby mieć negatywny wpływ na galerie. Polacy w dalszym ciągu lubią robić zakupy w centrach handlowych i często korzystając także z możliwości odbioru zamówień internetowych w sklepach stacjonarnych. Dotyczy to także sklepów, które znajdują się w wielu punktach handlowych w Polsce, a całemu procesowi odbioru zamówienia sprzyja często darmowa dostawa towaru do sklepu w galerii.
zobacz więcej:
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński