Polacy będą mogli dokonywać zakupów za pośrednictwem nowej platformy. Chodzi o chiński supermarket Ochama, który jednocześnie jest ogromnym konkurentem dla Aliexpress na rodzimym rynku.
Chiński supermarket Ochama w Polsce. Co będą mogli kupić klienci?
Na polski rynek cyklicznie wchodzą kolejne platformy zakupowe (choć ostatecznie niektóre z nich się wycofują, czego najlepszym przykładem może być platforma Shopee pochodząca z Singapuru, z której polscy klienci mogli korzystać wyjątkowo krótko). Tym razem do Polski wchodzi chiński supermarket Ochama; klienci będą mogli zamawiać interesujące ich produkty za pośrednictwem platformy zakupowej.
Co ciekawe, w ofercie chińskiego supermarketu będzie można znaleźć m.in. żywność – i to zarówno świeżą, jak i mrożoną. Oprócz tego klienci będą mogli nabyć także artykuły domowe, elektronikę czy kosmetyki. Najprawdopodobniej jednak oferta Ochamy będzie (przynajmniej na początku) nieco ograniczona; wszystko ze względu na fakt, że zamówienia będą realizowane z Holandii, czyli pierwszego państwa europejskiego, do którego chiński supermarket postanowił wejść. Co ciekawe, Ochama rozwija się w tym kraju dość dynamicznie; supermarket wszedł na holenderski rynek w styczniu 2022 r., a działa już nie tylko za pośrednictwem platformy internetowej, ale również stacjonarnie. Holenderscy klienci mogą dodatkowo odbierać swoje internetowe zamówienia w blisko 400 placówkach.
Na razie nie wiadomo jednocześnie, kiedy dokładnie chiński supermarket Ochama rozpocznie działania na polskim rynku; sama decyzja spółki JD.com, który jest właścicielem supermarketu, została opublikowana wczoraj. Nie podano w niej natomiast, kiedy platforma ruszy. Niewykluczone jednak, że stanie się to jeszcze w tym roku – zwłaszcza że przed nami Black Friday i święta Bożego Narodzenia. Start platformy zakupowej jeszcze przed tymi okazjami mógłby być najlepszym posunięciem – pytanie brzmi jednak, czy supermarket jest na to przygotowany.
Czy Ochama może podbić polski rynek? Wiele będzie zależeć nie tylko od dostępnego asortymentu (i tego, jak mocno będzie różnić się od tego oferowanego przez inne platformy), ale też od cen oraz kosztów przesyłki. Niewykluczone jednak, że polskich klientów przyciągnie możliwość zakupu żywności – zwłaszcza jeśli chodzi o nieco bardziej egzotyczne i trudno dostępne produkty.
Ochama chce szturmem wziąć Europę. Zadebiutuje nie tylko w Polsce
Interesujący jest jednocześnie fakt, że decyzja o ekspansji chińskiego supermarketu nie ogranicza się jedynie do rynku polskiego. Platforma zakupowa ma ruszyć również w Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Estonii, Finlandii, Grecji, na Węgrzech, Litwie, Łotwie, we Włoszech, w Irlandii, Portugalii, Hiszpanii, Słowenii, Rumunii i Szwecji. Do tej pory chiński supermarket działał tylko we wspomnianej już Holandii, Belgii, Luksemburgu, Francji i Niemczech.