REKLAMA
  1. Home -
  2. Codzienne -
  3. Biedronka chce uczyć Polaków oszczędzania. Pomóc ma Gang Bystrzaków
Biedronka chce uczyć Polaków oszczędzania. Pomóc ma Gang Bystrzaków

Dziś rusza nowa akcja lojalnościowa Biedronki - Gang Bystrzaków, zastępujący popularny Gang Świeżaków. Sieć chce w ten sposób - przynajmniej teoretycznie - uczyć Polaków oszczędzania. Problem polega jednak na tym, że zbieranie punktów i tak wiąże się z wydawaniem pieniędzy w sklepach sieci.

Gang Bystrzaków w Biedronce. "Oszczędzanie to nasza misja"

Gang Świeżaków, czyli chyba najgłośniejsza akcja lojalnościowa Biedronki, rozbudzała w niektórych klientach sieci ogromne emocje. Teraz jednak Gang Świeżaków zastąpi... Gang Bystrzaków.

Nie byłoby to warte odnotowania, gdyby nie fakt, że Biedronka chce poprzez akcję promować oszczędzanie, a nie wydawanie pieniędzy w sklepach sieci. W tym roku hasło przewodnie akcji to "Oszczędzanie to nasza misja".

REKLAMA

W poprzednich latach naklejki, które można było później wymienić na maskotki, otrzymywało się za wydanie określonych kwot na zakupy w Biedronce. Teraz jednak naklejki mają być przyznawane za oszczędności w ramach Tygodniowej Misji Oszczędzania lub Wirtualnego Portfela. Jak ma to wyglądać w praktyce? W ramach każdej transakcji obejmującej wybrane produkty w ramach Tygodniowej Misji Oszczędzania lub Wirtualnego Portfela, za każde "oszczędzone" 6 zł ma być przyznawana jedna naklejka. Zaoszczędzone kwoty objęte jednym paragonem/fakturą VAT mają się sumować, przy czym za jedną transakcję można otrzymać maksymalnie 50 naklejek.

Produkty, które biorą udział w akcji Tygodniowej Misji Oszczędzania i Wirtualnego Portfela mają być wskazane zarówno na stronie internetowej akcji, jak i w gazetce Biedronka i aplikacji sieci. Aby móc odebrać maskotkę, trzeba będzie uzbierać 50 naklejek. Książkę - "tylko" 15. Maskotki i książki będzie można odbierać jednak dopiero od 26 września. Będzie to możliwe do 3 grudnia. Co ciekawe, w tym roku zakup maskotki nie będzie możliwy - w grę wchodzi jedynie wymiana naklejek.

REKLAMA

To, co trzeba przyznać, to fakt, że Biedronka, promując "oszczędzanie", bez wątpienia wpisuje się swoim marketingiem w to, czego Polacy potrzebują - czyli sposobów na zaoszczędzenie pewnych środków. Gang Bystrzaków nie jest jednak akcją edukacyjną; sieć po prostu podtyka klientom pod nos produkty, na których mają "zaoszczędzić". Koniec końców uzyskanie maskotki i tak jest przecież możliwe dopiero po wydaniu w sklepach sieci odpowiedniej kwoty pieniędzy.

Nieco większy sens niż Gang Bystrzaków ma Wirtualny Portfel. Klient, który kupi produkty objęte akcją w danym tygodniu, może liczyć na to, że część zapłaconej kwoty zostanie zapisana w Wirtualnym Portfelu. Środki będzie można raz w tygodniu wykorzystać, obniżając kwotę kolejnych zakupów.

REKLAMA

Oszczędzanie poprzez wydawanie

Nie da się jednak ukryć, że akcja lojalnościowa jest skonstruowana w taki sposób, by klient jak najczęściej dokonywał zakupów w Biedronce - i to produktów, które akurat wybierze sieć. Z oszczędzaniem nie ma to więc zbyt wiele wspólnego - co więcej, jak w przypadku każdej akcji lojalnościowej, Gang Bystrzaków może zachęcić raczej do częstszych i większych zakupów.

Dołącz do dyskusji
Najnowsze
Warte Uwagi