- Home -
- Codzienne -
- Biedronka chce uczyć Polaków oszczędzania. Pomóc ma Gang Bystrzaków
Dziś rusza nowa akcja lojalnościowa Biedronki - Gang Bystrzaków, zastępujący popularny Gang Świeżaków. Sieć chce w ten sposób - przynajmniej teoretycznie - uczyć Polaków oszczędzania. Problem polega jednak na tym, że zbieranie punktów i tak wiąże się z wydawaniem pieniędzy w sklepach sieci.

Gang Bystrzaków w Biedronce. "Oszczędzanie to nasza misja"
Gang Świeżaków, czyli chyba najgłośniejsza akcja lojalnościowa Biedronki, rozbudzała w niektórych klientach sieci ogromne emocje. Teraz jednak Gang Świeżaków zastąpi... Gang Bystrzaków.
Nie byłoby to warte odnotowania, gdyby nie fakt, że Biedronka chce poprzez akcję promować oszczędzanie, a nie wydawanie pieniędzy w sklepach sieci. W tym roku hasło przewodnie akcji to "Oszczędzanie to nasza misja".
W poprzednich latach naklejki, które można było później wymienić na maskotki, otrzymywało się za wydanie określonych kwot na zakupy w Biedronce. Teraz jednak naklejki mają być przyznawane za oszczędności w ramach Tygodniowej Misji Oszczędzania lub Wirtualnego Portfela. Jak ma to wyglądać w praktyce? W ramach każdej transakcji obejmującej wybrane produkty w ramach Tygodniowej Misji Oszczędzania lub Wirtualnego Portfela, za każde "oszczędzone" 6 zł ma być przyznawana jedna naklejka. Zaoszczędzone kwoty objęte jednym paragonem/fakturą VAT mają się sumować, przy czym za jedną transakcję można otrzymać maksymalnie 50 naklejek.
Produkty, które biorą udział w akcji Tygodniowej Misji Oszczędzania i Wirtualnego Portfela mają być wskazane zarówno na stronie internetowej akcji, jak i w gazetce Biedronka i aplikacji sieci. Aby móc odebrać maskotkę, trzeba będzie uzbierać 50 naklejek. Książkę - "tylko" 15. Maskotki i książki będzie można odbierać jednak dopiero od 26 września. Będzie to możliwe do 3 grudnia. Co ciekawe, w tym roku zakup maskotki nie będzie możliwy - w grę wchodzi jedynie wymiana naklejek.
To, co trzeba przyznać, to fakt, że Biedronka, promując "oszczędzanie", bez wątpienia wpisuje się swoim marketingiem w to, czego Polacy potrzebują - czyli sposobów na zaoszczędzenie pewnych środków. Gang Bystrzaków nie jest jednak akcją edukacyjną; sieć po prostu podtyka klientom pod nos produkty, na których mają "zaoszczędzić". Koniec końców uzyskanie maskotki i tak jest przecież możliwe dopiero po wydaniu w sklepach sieci odpowiedniej kwoty pieniędzy.
Nieco większy sens niż Gang Bystrzaków ma Wirtualny Portfel. Klient, który kupi produkty objęte akcją w danym tygodniu, może liczyć na to, że część zapłaconej kwoty zostanie zapisana w Wirtualnym Portfelu. Środki będzie można raz w tygodniu wykorzystać, obniżając kwotę kolejnych zakupów.
Oszczędzanie poprzez wydawanie
Nie da się jednak ukryć, że akcja lojalnościowa jest skonstruowana w taki sposób, by klient jak najczęściej dokonywał zakupów w Biedronce - i to produktów, które akurat wybierze sieć. Z oszczędzaniem nie ma to więc zbyt wiele wspólnego - co więcej, jak w przypadku każdej akcji lojalnościowej, Gang Bystrzaków może zachęcić raczej do częstszych i większych zakupów.
zobacz więcej:
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz
30.06.2025 5:57, Rafał Chabasiński
29.06.2025 18:00, Rafał Chabasiński
29.06.2025 14:36, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 12:35, Joanna Świba
29.06.2025 10:32, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 9:31, Rafał Chabasiński
29.06.2025 8:17, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 7:20, Rafał Chabasiński
29.06.2025 6:29, Miłosz Magrzyk
28.06.2025 19:08, Mateusz Krakowski
28.06.2025 16:05, Mateusz Krakowski