Gwarancja na samochód serwisowany poza ASO nie przepada

Zagranica Zakupy Dołącz do dyskusji (339)
Gwarancja na samochód serwisowany poza ASO nie przepada

Nie wszyscy wiedzą, że gwarancja na samochód serwisowany poza ASO nadal obowiązuje.

Kupując nowy samochód w salonie, nabywca jest informowany o konieczności korzystania z okresowych przeglądów, dzięki którym będzie mógł mieć pewność, że wykryte usterki zostaną w większości naprawione w ramach gwarancji. Zazwyczaj także, wszelkie usterki w czasie trwania okresu gwarancyjnego dokonywane są w ASO. Nie wszyscy jednak wiedzą, że gwarancja na samochód serwisowany poza ASO nadal obowiązuje.

Gwarancja na samochód serwisowany poza ASO

Oczywiście większość użytkowników samochodów zdaje sobie sprawę z faktu, że to oni decydują, gdzie naprawiane są ich pojazdy. Niewiele jednak osób wie, że już od 2010 roku dokonywanie przeglądów i napraw samochodów poza autoryzowanymi serwisami producenta danego pojazdu (ASO) nie będzie oznaczało utraty gwarancji. Wszystko dzięki Rozporządzeniu Komisji Unii Europejskiej numer 461/2010.

Dzięki rozporządzeniu producenci nie mogą obecnie uzależniać nabywcy samochodu do korzystania w ramach serwisu tylko i wyłącznie z ich sieci ASO. Właściciel może też samodzielnie zakupić części zamienne potrzebne do naprawy pojazdu, byle były one zatwierdzone przez producenta. Często zamienniki są produkowane przez te same zakłady, które wykonują je na zlecenie producenta i stosowane zarówno przy budowie nowych aut, jak i przy wymianie serwisowej.

Dozwolone są za to pewne praktyki, które zachęcają nabywcę pojazdu do korzystania z autoryzowanych stacji obsługi pojazdów, czyli ASO. Chodzi o wszelkiego typu promocje, w których oferowane są przedłużenia gwarancji, ubezpieczenia, etc.

Minusem może jednak okazać się to, że w sytuacji, gdy nieautoryzowany serwis przeprowadził naprawę, która doprowadziła do uszkodzenia pojazdu lub została zrobiona niefachowo, producent może odmówić naprawy w ramach gwarancji, jeśli właściciel pojazdu zwróci się do ASO. Oczywiście może się to wiązać ze sporem, w którym właściciel, wcześniejszy serwis i ASO będą miały odmienne zdania na temat zastosowanych części zamiennych i fachowości przeprowadzenia naprawy.

W spornych sytuacjach możliwe, że konieczne będzie podjęcie drogi prawnej, wynajęcie i opłacenie rzeczoznawcy, a także znalezienie prawnika, który poprowadzi cały proces.

W każdej sprawie, dotyczącej problemów związanych z bezpodstawnym odmówieniem naprawy gwarancyjnejwszelkiego typu produktów, niefachowym potraktowaniem własności, naciąganiem klienta, a także wszelkimi innymi, w których chciał(a)byś uzyskać poradę prawnika, możesz skontaktować się z redakcją Bezprawnik.pl. Współpracuje z nią zespół osób specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach, który solidnie, szybko i tanio pomoże rozwiązać Twój problem. Opisz go pod adresem e-mailowym kontakt@bezprawnik.pl, a otrzymasza bezpłatną wycenę rozwiązania sprawy.