Oszustwa w sektorze bankowym stanowią jedne z najbardziej perfidnych. Wykorzystywane jest nasze zaufanie do instytucji finansowych, a celem ataku są nierzadko bardzo duże sumy pieniędzy. ING ostrzega o oszustach, którzy - podając się za pracowników banku - mogą próbować wydobyć od nas wrażliwe dane.

ING ostrzega o oszustach
Bank ING wydał komunikat skierowany do klientów, w którym informuje o fakcie, iż oszuści przeprowadzają pewną akcję, mającą na celu wydobycie wrażliwych danych. Oszuści kontaktują się z klientami banku za pomocą e-maili, SMSów i telefonu.
Oszuści kontaktują się z potencjalną ofiarą i informują - oczywiście fałszywie - że są pracownikami banku. Tłumaczą, że w związku z mającą miejsce awarią systemu teleinformatycznego banku, a precyzyjniej systemu transakcyjnego "Moje ING", należy zabezpieczyć dostęp do konta. W przypadku oszustwa poprzez e-mail, bądź SMS, oszuści opisują sytuację w podobny sposób jak podczas rozmowy telefonicznej z tą różnicą, że do wiadomości dołączony jest link, przekierowujący prawdopodobnie na spreparowaną stronę logowania. Podanie danych w formularzu na stworzonej przez cyberprzestępców stronie skutkuje najpewniej przekazaniem im wrażliwych danych do logowania, co w dalszej perspektywie oznaczać może - między innymi - utratę zgromadzonych na rachunku środków.

Jak się chronić przed oszustwem?
Bank w swoim komunikacie wskazuje, iż przy korzystaniu z bankowości elektronicznej należy mieć na względzie kilka kwestii.
Warto pamiętać, że żaden bank nigdy nie wysyła wiadomości z prośbą o podanie wrażliwych danych. Nie wolno również nikomu podawać swoich danych do logowania, tym bardziej obcym osobom. W przypadku otrzymania wiadomości z linkiem, która wydaje się być wysłana przez bank, należy zwrócić szczególną uwagę na załączony adres internetowy. Spreparowane strony najczęściej "chowają się" pod adresem, który nieznacznie różni się od oryginału. ING również zaznacza, że nigdy nie prosi klientów o zmianę lub podanie danych logowania.
Bankowość elektroniczna co prawda jest niezwykle wygodna, ale również staje się łakomym kąskiem dla cyberprzestępców. Takie komunikaty zdecydowanie naruszają nasze poczucie bezpieczeństwa, szczególnie w świetle ostatnich wydarzeń.
zobacz więcej:
05.07.2025 4:21, Mariusz Lewandowski
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski