- Home -
- Społeczeństwo -
- Zapomnijcie o kiszonej kapuście w sklepach. Wszystko przez zmiany pokoleniowe
Jeszcze do niedawna nie wyobrażaliśmy sobie polskich sklepów bez kiszonej kapusty, która była sprzedawana jako świeża, naturalna i bardzo zdrowa żywność. Okazuje się jednak, że młodzi kupujący nie chcą takich produktów w sklepach.

Młode pokolenie chce towarów, które mają być świeże, ale i proste w przygotowaniu
Jak informuje niemiecki portal RUHR 24, cytowany przez dlahandlu.pl, zmiana pokoleniowa sprawia, że młodzi ludzi coraz częściej dyktują warunki, na jakich mają zostać urządzane sklepy spożywcze i chcą, aby produkty były łatwo dostępne, świeże i mogły być bezproblemowo transportowane.
Portal informacyjny z siedzibą w Dortmundzie w Zagłębiu Ruhry nie ma wątpliwości:
Wraz z pojawieniem się kolejnego pokolenia, zmienia się również gotowanie. Młodzi konsumenci oczekują produktów świeżych, wysokiej jakości i szybkich w przygotowaniu. Wpływa to również na asortyment w supermarketach i dyskontach. Podczas gdy produkty takie jak kapusta kiszona i mleko skondensowane są na skraju wyginięcia.
Dlaczego takie zmiany mają miejsce? Po części dlatego, że młodzi nie chcą zajmować się gotowaniem
Zmiana pokoleniowa wśród klientów sprawia, że niedługo będziemy mogli pożegnać się ze świeżymi produktami w sklepach, które z lubością kupowały nasze mamy i babcie. Dlaczego tak się dzieje? Portal RUHR 24 podkreśla, że to z powodu niechęci młodego pokolenia do gotowania i przygotowywania potraw od podstaw.
Młodzi ludzie wolą dania szybkie i niewymagające wiele zachodu. Popularność oczywiście zdobyła mrożona pizza, a według Niemieckiego Instytutu Żywności Mrożonej, frytki, ryby, owoce i mrożone wypieki również sprzedają się dobrze.
Portal przywołuje badania, z których wynika, że przedstawiciele pokolenia Z (urodzeni w latach 1995-2009) spożywają gotowe produkty dość często. Aż 69 proc. z „zetek” przyznaje, że robi to raz w miesiącu. Dla porównania pokolenie tzw. wyżu demograficznego (czyli osoby w wieku 61 do 79 lat) robi to o wiele rzadziej. Portal RUHR 24 przywołuje badania YouGov, z których wynika, że tylko 36 proc. przedstawicieli tzw. pokolenia baby boomers jest skłonnych regularnie kupować gotowe dania.
Młodzi klienci, którzy chcą, aby produkty spożywcze mogły być szybko przygotowane, idą w stronę dań z ryżem. Portal RUHR 24 podaje, że popularność wszelkiego rodzaju gotowych mieszanek ryżowych jest właśnie efektem zmian przyzwyczajeń konsumenckich w europejskich sklepach spożywczych.
Wielu konsumentów młodego pokolenia odchodzi także od tradycyjnych dań lokalnych na rzecz potraw dalekowschodnich (np. wschodnioazjatyckich i indyjskich).
zobacz więcej:
15.07.2025 13:40, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:20, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:05, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
15.07.2025 11:21, Mateusz Krakowski
15.07.2025 10:35, Edyta Wara-Wąsowska
15.07.2025 9:54, Mateusz Krakowski
15.07.2025 9:04, Jakub Bilski
15.07.2025 8:46, Edyta Wara-Wąsowska
15.07.2025 7:08, Igor Czabaj
15.07.2025 5:05, Mariusz Lewandowski
14.07.2025 16:04, Igor Czabaj
14.07.2025 13:55, Mariusz Lewandowski
14.07.2025 13:52, Katarzyna Zuba
14.07.2025 12:32, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 11:30, Mateusz Krakowski
14.07.2025 10:38, Mateusz Krakowski
14.07.2025 9:55, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 8:27, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 7:50, Miłosz Magrzyk
14.07.2025 6:55, Rafał Chabasiński
14.07.2025 5:41, Mariusz Lewandowski