- Home -
- Praca -
- Pracownicy obecnie nie myślą tylko o pieniądzach i mają wobec szefów konkretne wymagania
Niedawno opublikowane wyniki badania przeprowadzonego przez Grafion Recruitment pokazują nam, czego pracownicy oczekują od swoich przełożonych. Jeżeli myślicie, że pieniędzy, to macie rację, ale tylko częściowo. Z badania wynika, że pracownicy coraz bardziej cenią sobie konkretne cechy pracodawców, które pomagają im w dobrym wykonywaniu swoich obowiązków.

Pracownicy frustrują się, gdy polecenia pracodawcy nie są zrozumiałe i czytelne
Specjaliści z Grafton Recruitment opublikowali wyniki badania, z którego wynika, że jednym z najbardziej palących problemów firm w Polsce jest nieczytelne informowanie pracowników o obowiązkach i zadaniach. Jest to jeden z najczęstszych powodów powstawania frustracji w pracy, która może w dłuższej perspektywie prowadzić do jej porzucenia. Pomimo tego, że firmy podkreślają, że komunikacja pomiędzy pracownikiem i przełożonym jest ważna i kluczowa, często zdarza się, że zmiany w tej materii zachodzą wyjątkowo powoli. Z badania wynika, że 53 proc. pracowników oczekuje od przełożonych skutecznej komunikacji w pracy.
Dla dużej części pracowników ważna jest także empatia i odpowiednie zdolności organizacyjne pracodawców
Empatyczny szef jest marzeniem 23 proc. ankietowanych pracowników. Według 15 proc. z nich powinien ponadto w odpowiedni sposób organizować pracę w zespole. Jednak tylko 8 proc. ankietowanych chciałoby mieć szefa, który odznacza się ponadprzeciętną kreatywnością. Nie jest także przypadkiem, że prawie połowa ankietowanych pracowników wskazuje na zaufanie, jako kluczowy czynnik, wpływający na dobre stosunki z przełożonym.
Negatywna atmosfera i komunikaty do zmiany, a zamiast nich więcej pochwał dla pracowników
Z badania wynika także, że pracodawcy powinni coraz częściej zachowywać się tak, aby poprawiać nastrój swoich pracowników np. poprzez częste chwalenie ich. Mówiła o tym Agata Naklicka, regional manager w Grafton Recruitment.
Nadal można spotkać się z opinią, że chwalenie pracownika otwiera pole do roszczeń, podczas gdy jest dokładnie odwrotnie. Negatywnie nacechowane komunikaty zapamiętujemy znacznie dłużej. Jeśli atmosfera w pracy jest trudna i otrzymujemy negatywny feedback, pamiętamy go dużo bardziej. Właśnie dlatego, dla równowagi, warto jest doceniać pracowników i nie bać się, że pochwał będzie zbyt wiele.
W badaniu powołano się również na opinię ekspertów z McKinsey&Company, z której wynika, że poprawne relacje z przełożonymi i kadrą kierowniczą przekładają się w bezpośredni sposób na ogólne zadowolenie z pracy osób zatrudnionych. Są także jednym z najważniejszych aspektów zwiększania produktywności, a tym samym zysków firmy.
zobacz więcej:
02.07.2025 4:30, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska