ecommerce

Paczkomaty w Wielkiej Brytanii odnoszą niemały sukces. InPost podwoił ich liczbę w ciągu roku

Rafał Chabasiński
22.07.2022
Paczkomaty w Wielkiej Brytanii odnoszą niemały sukces. InPost podwoił ich liczbę w ciągu roku

Prezes InPost Rafał Brzoska pochwalił się kolejnym zagranicznym sukcesem swojej firmy. Paczkomaty w Wielkiej Brytanii osiągnęły wynik 4 tysięcy urządzeń. To dwa razy więcej niż jeszcze rok temu. Co więcej, mowa o naprawdę imponującym wyniku nawet przy porównaniu z liczbą Paczkomatów w Polsce.

Paczkomaty w Wielkiej Brytanii to raptem jeden z wielu zagranicznych sukcesów Grupy InPost w ostatnim czasie

InPost nie zwalnia tempa w realizacji swojej strategii ekspansji na europejskie rynki. Wręcz przeciwnie: Rafał Brzoska pochwalił się w mediach społecznościowych, że w Wielkiej Brytanii działa już 4-tysięczny Paczkomat. To duży sukces. Zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że doszło do podwojenia ich liczby w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Skalę radości firmy z tego osiągnięcia podsumował Michael Rouse, CEO InPost International.

Cieszymy się, że w tak krótkim czasie podwoiliśmy liczbę maszyn w Wielkiej Brytanii. Paczkomat InPost na stałe wpisał się w brytyjski rynek ecommerce. Rosnące zainteresowanie ze strony sprzedawców a także odbiorców dowodzi, że istnieje duże zapotrzebowanie na wygodny, zrównoważony sposób dostaw. To napędza nas do działania by zapewnić jak największej liczbie konsumentów dostęp do naszych usług

Równocześnie InPost realizuje na brytyjskim rynku taktykę znaną z polskich realiów branży ecommerce. Firma nawiązuje współpracę z dużymi miejscowymi partnerami. Wśród nich znajdziemy Tesco, Westfield i sieć WHSmith. Co więcej, InPost współpracuje także z Transport for London, instytucją odpowiedzialną między innymi za tamtejsze metro. Urządzenia są usytuowane głównie w obrębie parkingów należących do TfL, w pobliżu stacji metra i stacji kolejowych.

Jak widać, dzięki aktywnej budowie sieci partnerów Paczkomaty mogą pojawiać się w szczególnie atrakcyjnych dla konsumenta lokalizacjach. Tym samym Brytyjczycy mają dostęp do tego samego wygodnego oraz ekologicznego sposobu nadawania i odbierania przesyłek, który tak polubili Polacy.

To tylko kwestia czasu, zanim większość istniejących Paczkomatów będzie się znajdować poza granicami Polski

Paczkomaty w Wielkiej Brytanii odnoszą sukces, którego skalę można dostrzec dopiero przy porównaniu ich liczby z macierzystym rynkiem InPostu. W Polsce pierwsze urządzenie pojawiło się w Krakowie w 2009 r. Wynik 2 tysięcy Paczkomatów InPost osiągnął w 2016 r. 4 tysiące urządzeń w Polsce to okolice 2019 r. Dzisiaj jest ich w naszym kraju prawdopodobnie już ponad 22 tysiące. Opublikowane przez sam InPost dane z maja tego roku sugerują przyrost w pierwszym kwartale o 1905 nowych maszyn. Na koniec 2021 r. było ich przeszło 20 400.

Tempo przyrostu nowych urządzeń w Wielkiej Brytanii samo w sobie jest wręcz imponujące. Sama ich liczba również robi wrażenie. Nie jest przecież jakoś bardzo odległa względem powyższych szacunków. Można się także spodziewać, że w nadchodzących latach będzie tylko rosła.

Dzisiaj jesteśmy wszyscy w zupełnie innym miejscu niż jeszcze kilka lat temu. Epidemia koronawirusa sprzyjała upowszechnieniu się nowoczesnych rozwiązań na rynku ecommerce. Tymczasem InPost dąży do roli europejskiego potentata w swojej branży. Większa skala działalności zdecydowanie ułatwia realizację bardziej ambitnych inwestycji.

Nie tak dawno pisaliśmy o tym, jak InPost radzi sobie w Hiszpanii. Na Półwyspie Iberyjskim jest już ponad 3 tysiące Paczkomatów. Wydaje się więc, że to tylko kwestia czasu aż większość istniejących Paczkomatów będzie się znajdowała poza granicami Polski. Trudno o lepsza miarę sukcesu tych urządzeń i zarazem InPostu jako takiego.