Spotkania online organizowane przez branżę medyczną zyskują na znaczeniu
ClickMeeting zwraca uwagę na zmiany w strukturze użytkowników korzystających z tej platformy do internetowych seminariów, które dokonały się w 2022 r. Największą grupą ekspertów organizujących spotkania online i webinary to szkoleniowcy, trenerzy i osoby zajmujące się coachingiem. Odpowiadają za 31 proc. spotkań. 24 proc. to marketerzy i sprzedawcy. Na trzecim miejscu z wynikiem 16 proc. znajdziemy spotkania biznesowe. Zestawienie zamykają nauczyciele i przedstawiciele szeroko rozumianej branży medycznej. Obydwie grupy odpowiadają za 12 proc. spotkań.
Jeszcze rok temu mieliśmy do czynienia z niemalże dominacją branży edukacyjnej. Spotkania online organizowane przez nauczycieli odpowiadały za aż 41 proc. wydarzeń organizowanych na platformie ClickMeeting. Zaraz za nimi uplasował się marketing i PR z wynikiem 19 proc. Sprzedaż bezpośrednia odpowiadała za 16 proc. spotkań.
Już na pierwszy rzut oka można dostrzec dość istotną zmianę w klasyfikacji dokonaną przez autorów raportu. Znaczenie medycyny na platformie wzrosło w takim stopniu, że jej przedstawiciele postanowili wyodrębnić ją jako osobną kategorię. Są ku temu bardzo mocne powody, które w imieniu ClickMeeting skomentujowała Dominika Paciorkowska.
Sprawdź polecane oferty
Allegro 1200 - Wyciągnij nawet 1200 zł do Allegro!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYTelewizor - Z kartą Simplicity możesz zyskać telewizor LG!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYRRSO 20,77%
Seminaria online coraz rzadziej sprowadzają się do zdalnego nauczania i coraz częściej są po prostu narzędziem pracy
Rzeczywiście, patrząc po średniej liczbie uczestników typowego spotkania online, branża medyczna wyraźnie się wyróżnia. Osiągnęła wynik 4806 osób. Dla porównania: dla edukacji będzie to 2267 osób. Spotkania marketingowe przyciągają średnio 2157 uczestników, a te związane z coachingiem i consultingiem jedynie 1486 widzów.
Równocześnie najwięcej wydarzeń online tworzą nauczyciele. Jeden organizator tworzy średnio 517 spotkań. Pozostałe kategorie są daleko za edukacją. To także w tym obszarze mamy do czynienia z największym zaangażowaniem ze strony uczestników spotkania. Skąd te rozbieżności? Bardzo łatwo wytłumaczyć je specyfika poszczególnych branż.
ClickMeeting odnotowało, że w przypadku edukacji chodzi cały czas przede wszystkim o zdalne nauczanie. Dla odmiany szkoleniowcy i specjaliści od consultingu preferują bezpośrednie sesje szkoleniowe. Przedstawiciele branży medycznej prowadzą w tej formule nie tylko konsultacje i porady online, ale także całe konferencje, sympozja i szkolenia. Wydarzenia biznesowe to z kolei przede wszystkim spotkania robocze zespołów w przedsiębiorstwach lub instytucjach.
Nie sposób nie zwrócić uwagi na to, że w 2022 r. możemy odnotować tendencję do wykorzystywania webinarów przed przedsiębiorców i instytucje jako użyteczne narzędzie pracy. Można się spodziewać, że w tym roku trend ten tylko się pogłębi. Równocześnie pocovidowe realia sprawiają, że organizacja masowej zdalnej edukacji przestaje być palącą potrzebą.