Carrefour Polska sprzedany. Czy to oznacza koniec sieci w naszym kraju?

Biznes Zakupy Dołącz do dyskusji (1)
Carrefour Polska sprzedany. Czy to oznacza koniec sieci w naszym kraju?

O tym, że Francuzi planują sprzedaż Carrefour Polska mówiło się już niemal od roku. Teraz proces dobiegł końca, a nowym właścicielem ma zostać Mid Europa Partners. Kiedyś fundusz był właścicielem Żabki.

Sprzedaż Carrefour Polska – wszystko przez cięcie kosztów

Problemy finansowe francuskiej sieci trwają już od dłuższego czasu. Potwierdzeniem tego jest fakt, iż w ostatnim czasie Carrefour zdecydował się wycofać z rynku na Słowacji. Spore kłopoty mają także oddziały we Włoszech oraz Belgii.

Z kolei o możliwym pozbyciu się polskiego oddziału mówiono we Francji już w ubiegłym roku. Ten sam los miał spotkać oddział tajwański. Właściciel Bernard Arnault po 14 latach inwestowania zdecydował się bowiem sprzedać swoje udziały w firmie, a sieć jest w trakcie realizacji planu zakładającego cięcie kosztów i inwestycje w biznes w sieci.

Mid Europa Partners przejmują polski oddział Carrefoura

Według informacji podanych przez portal dlahandlu.pl nowym właścicielem polskiego oddziału ma zostać fundusz Mid Europa Partners. Na ten moment informacja ta nie została potwierdzona przez obie spółki. Jak się okazuje, dla potencjalnych inwestorów nie byłoby to pierwsze doświadczenie z podbiciem rynku w naszym kraju.

W latach 2011-2017 Mid Europa Partners byli jednym z głównych udziałowców sieci Żabka. Obecnie także działają w branży sprzedażowej. Swój biznes rozwijają dzięki inwestycjom w Allegro oraz na rynku w Rumunii.

Portal dlahandlu.pl przekazał, że konkurentem dla zwycięskiego funduszu miał być Griffin Capital Partners. Nie wiadomo było jednak, czy nowi właściciele byliby zainteresowani dalszym prowadzeniem działalności w obecnym sektorze. Przejawiali oni zdecydowanie większe zainteresowanie nieruchomościami należącymi do francuskiej grupy.

Właściciela zmieni niemal tysiąc sklepów w Polsce

Pomimo, że w ostatnich latach znaczenie Carrefoura na polskim rynku maleje, to wciąż jest to największy europejski detalista spożywczy. Francuzi działają w naszym kraju od 25 lat i przez ten czas udało im się otworzyć 955 sklepów, w tym aż 91 hipermarketów. Sieć ma w swoich rękach także ponad 40 stacji paliw.

Co ciekawe, pierwszy kwartał 2022 r. zakończył się dla Carrefour Polska niezłym wynikiem sprzedażowym. To z pewnością dobra informacja dla potencjalnych nowych właścicieli, którzy być może będą chcieli kontynuować działalność większości sklepów.