Sieć Wizz Aira obejmuje dziś ponad 800 tras do 200 lotnisk w ponad 50 krajach. Co 90 sekund startuje kolejny ich samolot, a nad całością czuwa ponad 8 tysięcy pilotów i członków załogi.
Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla przewoźnika – to właśnie stąd Wizz Air realizuje dużo połączeń. Największa baza operacyjna w naszym kraju znajduje się w Katowicach, skąd można polecieć do ponad 50 miast w Europie i nie tylko. Co więcej, linia właśnie wraca na lotnisko Warszawa-Modlin, z którego planuje rozwijać swoją ofertę dla mieszkańców stolicy i Mazowsza.
Wizz Air z Polski – rozbudowa siatki i powrót na lotnisko Warszawa-Modlin
Polska od lat pozostaje jednym z kluczowych rynków dla Wizz Air. Przewoźnik operuje obecnie z siedmiu lotnisk w Polsce: Katowic (KTW), Warszawy (WAW), Gdańska (GDN), Wrocławia (WRO), Krakowa (KRK), Poznania (POZ) oraz Lublina (LUZ).
Co ważne, Wizz Air właśnie wraca na lotnisko Warszawa-Modlin (WMI), z którego od sierpnia 2025 roku będzie obsługiwał około 11 nowych tras do 8 o popularnych europejskich destynacji.
Powrót na Modlin to strategiczny krok, mający na celu zwiększenie dostępności tanich lotów dla mieszkańców Warszawy i regionu mazowieckiego. Dzięki temu podróżni zyskują wygodną i ekonomiczną alternatywę dla lotniska Chopina, szczególnie na krótkich i średnich trasach. Lotnisko Warszawa-Modlin, choć mniejsze, jest dobrze skomunikowane z centrum stolicy i coraz bardziej przyjazne dla pasażerów poszukujących szybkich połączeń w atrakcyjnych cenach.
Rozwój bazy na Modlinie to również element szerszej strategii Wizz Air, której celem jest umocnienie pozycji Polski jako jednego z najważniejszych hubów w siatce połączeń przewoźnika w Europie Środkowo-Wschodniej. Intensywny rozwój i rozbudowa floty oraz oferty tras sprawiają, że Polska pozostaje kluczowym rynkiem dla Wizz Air, umożliwiając codzienne połączenia do kilkudziesięciu miast na trzech kontynentach.
Największą bazą operacyjną Wizz Aira w Polsce są Katowice, skąd linia oferuje połączenia do ponad 50 kierunków, głównie do krajów Europy Południowej, Zachodniej oraz na Bliski Wschód. Wizz Air posiada również znaczące operacje w Warszawie oraz Gdańsku, gdzie stale rozwija swoją ofertę.
Pasażerowie chętnie wybierają Wizz Air, ale nie zawsze bezproblemowo
Polscy pasażerowie chętnie wybierają Wizz Air – głównie ze względu na niskie ceny i bogatą siatkę połączeń. Jednak tanie latanie nie zawsze oznacza bezproblemowe podróże. Coraz więcej posażerów skarży się na opóźnienia i odwołania lotów Wizz Air, które potrafią pokrzyżować plany, a w skrajnych przypadkach – uniemożliwić dotarcie do celu.
Choć atrakcyjne ceny biletów i szeroka oferta Wizz Aira przyciągają wielu pasażerów, nie brakuje także głosów rozczarowania. Problemy te dotykają zarówno podróżnych lecących na wakacje, jak i tych planujących służbowe wyjazdy.
Eksperci z branży przypominają, że prawo do odszkodowania przysługuje każdemu pasażerowi, niezależnie od ceny biletu. Warto podkreślić, że niezależnie od ceny biletu – czy kosztował 80 zł, czy 800 zł– pasażer ma takie same prawa wynikające z prawa unijnego. Unijne przepisy jasno regulują sytuacje, w których linia lotnicza ponosi odpowiedzialność i musi wypłacić rekompensatę za zakłóconą podróż.
Te prawa wynikają z Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, które określa, kiedy i w jakich sytuacjach pasażer może domagać się odszkodowania. Jeśli lot zostanie odwołany lub opóźniony o co najmniej 3 godziny z winy przewoźnika, pasażerowi przysługuje rekompensata od 250 do 600 euro – w zależności od długości trasy.
– W takiej sytuacji warto zachować kartę pokładową, potwierdzenie rezerwacji i dokumentować przebieg zdarzenia – czas oczekiwania, komunikaty od linii czy korespondencję. To może zdecydować o powodzeniu – podkreśla ekspert z firmy AirCashBack, specjalizującej się w pomocy pasażerom w egzekwowaniu ich praw.
Materiał powstał we współpracy z AirCashBack