- Home -
- Technologie -
- Play niczym Orange lub Milka. Przyznano im wyłączność na korzystanie z fioletowego koloru
Marka Play jest z nami już od ponad dekady i niewątpliwie wszystkim kojarzy się z kolorem fioletowym. To z kolei oznacza, że gdyby inny operator zaczął probować swoją ofertę podobnymi barwami, ktoś mógłby odnieść wrażenie, że ma do czynienia z Play.

Rzadko, bo rzadko, ale kolor bywa symbolem przedsiębiorstwa. Nie odważyłbym się o ocenę, że czerwony to niekwestionowane barwy Coca-Coli, która przecież regularnie występuje też w innych kombinacjach. Ale już... czekolada Milka? Skojarzenie może być tylko jedno, prawda? Podobnie inni operatorzy obecni na naszym rynku - różowe T-Mobile czy Orange, który z pomarańczowym związany jest już od samej swojej nazwy.
Wchodząc w biznesową dorosłość na polskim rynku, Play stwierdziło, że czas zatroszczyć się o ochronę swoich barw wojennych na gruncie prawa własności przemysłowej. Uzyskanie ochrony "kolorystycznej" nie jest zadaniem prostym, natomiast jest możliwe. I polski urząd patentowy zgodził się na przyznanie Play ochrony - informuje dziś Dziennik Gazeta Prawna. Oczywiście wyłącznie na płaszczyźnie rynku telekomunikacyjnego, więc nie dochodzi tutaj do konfliktu z na przykład producentem popularnej czekolady.
Play zastrzega znak towarowy - fioletowe barwy
Badanie okoliczności pozwalających na uzyskanie ochrony na tak "kolorowy" znak towarowy, zajęło urzędowi patentowemu 10 miesięcy. W tym czasie urząd musiał zbadać czy fioletowe barwy rzeczywiście nierozłącznie, mocno i w sposób oczywisty kojarzą się z operatorem i że nawet abonenci nie mają wątpliwości co do tego, że jeśli widzimy smartfony w tej otoczce kolorystycznej, to jest to oczywiście reklama Play.
O ile nikt z wielkiej czwórki raczej nie pomyśli nawet o odejściu od swojej tonacji kolorystycznej, tak ochrona może być bardzo pomocna w przypadku wyrastających jak grzyby po deszczu wirtualnych operatorów (np. Lajt Mobile, Vikings Mobile, Virgin Mobile), gdyby komuś przyszło do głowy stylizować się na popularną markę i tanim kosztem "czerpać" z popularności napędzanej przez Kubę Wojewódzkiego, Zbigniewa Bońka czy bannery na Bezprawniku.
Zastanawiam się czy podobną ochronę dostałby Plus, który wprawdzie kojarzy mi się z kolorem zielonym, jednak operator nie był na przestrzeni lat jakoś przesadnie konsekwentny w tym aspekcie.
zobacz więcej:
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski