Decyzją prezesa UOKiK Getin Noble Bank odda klientom pobrane bezzasadnie pobrane opłaty z odsetkami.
Banki niejednokrotnie zaskakiwały swoich klientów zmianami regulaminów i wysokością opłat za świadczone usługi. Niejedna instytucja finansowa drobnym druczkiem zapisywała pewne klauzule, które sprawiały, że uwikłanym w umowy klientom niezbyt podobały się narzucone po czasie dodatkowe opłaty. Tym razem Decyzją prezesa UOKiK Getin Noble Bank odda klientom pobrane bezzasadnie pobrane opłaty z odsetkami.
UOKiK w grudniu 2014 roku wszczął postępowanie przeciwko Getin Noble Bank. Było ono wynikiem wielu doniesień rozżalonych klientów tego banku, którzy skarżyli się na postępowanie dotyczące pobierania opłat za prowadzenie rachunku. Nie byłoby może w tym nic nadzwyczajnego, bo wielu ludzi ma obecnie konta, za których prowadzenie wnosi opłaty. Winą banku był fakt pobierania opłat za kilka do kilkunastu miesięcy w jednej łącznej opłacie, a nie w kolejnych okresach rozliczeniowych.
Umowy na prowadzenie rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych klientów z Getin Noble Bank zostały wnikliwie zbadane przez ekspertów. Okazało się, że w przypadku, gdy nadchodzi czas pobrania opłaty, powinna zostać ona automatycznie odliczona od zasobów zgromadzonych na koncie. Gdy jednak środki tam znajdujące się nie są wystarczające, to opłaty powinny zostać pobrane zaraz po wpłynięciu środków na konto klienta.
Niestety Getin Noble Bank pobierał opłaty łączne za kilka do kilkunastu miesięcy. Skargi na takie postępowanie złożyli klienci banku, którzy nie zapewnili regularnych wpływów na konto w okresie od maja 2012 roku do sierpnia 2013 roku.
Prezes UOKiK, Marek Niechciał skwitował działania banku:
Bank miał prawo do obciążania konsumentów opłatą, gdy nie zapewnili odpowiednich środków na rachunku, jednak wykorzystał swoją silniejszą pozycję, pobierając ją za kilka lub kilkanaście miesięcy. Klienci ponieśli koszty, których mogliby uniknąć. Skutki tej praktyki zostaną jednak usunięte.
Co ważne, po decyzji UOKiK, Getin Noble Bank zobowiązał się do zmiany działań związanych z podobnymi do przytoczonych wcześniej przypadków. Poza informacją o decyzji odda swoim klientom pobrane zbiorczo opłaty i dodatkowo wypłaci im odsetki.
Jeśli masz problemy związane z działaniami banków lub innych instytucji finansowych, a także we wszelkich innych sprawach, w których chciał(a)byś uzyskać poradę prawnika, możesz skontaktować się z redakcją Bezprawnik.pl. Współpracuje z nią zespół osób specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach, który solidnie, szybko i tanio pomoże rozwiązać Twój problem. Opisz go pod adresem e-mailowym kontakt@bezprawnik.pl, a otrzymasz bezpłatną wycenę rozwiązania sprawy.