Wszechobecne subskrypcje są coraz bardziej popularne. Z przewidywań wynika, że do 2025 roku wartość handlu w tym modelu wzrośnie na świecie o 3 000 proc. W przypadku polskich użytkowników ten model konsumpcji treści i usług jest wciąż popularny, ale na horyzoncie widać pewne zmiany. Z najnowszych badań wynika, że jeden na trzech Polaków planuje ograniczenie liczby aktywnych subskrypcji na swoich urządzeniach.
Przesyt spowodowany ilością aktywnych subskrypcji wśród polskich użytkowników jest coraz bardziej widoczny
Pomimo tego, że Polacy do dzisiaj uwielbiają wszelkiego rodzaju subskrypcje, coś zaczyna zmieniać się także w tej materii. Badanie Adyen Digital Report pokazuje nam trend, dotyczący podejścia Polaków do posiadania wielu usług na swoich urządzeniach. Raport pokazuje, że aż 34 procent polskich użytkowników planuje zredukowanie liczby subskrypcji w ciągu nadchodzących 12 miesięcy, co jest o tyle ciekawe, że aż 74 proc. Polaków posiada obecnie wykupiony co najmniej jeden pakiet usług.
Badanie Adyen Digital Report pokazuje nam także, jakiego typu subskrypcje są najbardziej narażone na anulowanie przez polskich użytkowników. Najczęściej będą to usługi, związane z oglądaniem filmów i telewizji, słuchaniem muzyki czy zamawianiem jedzenia. Jako Polacy skłonni jesteśmy także do anulowania karnetów na siłownię, a także ograniczenia korzystania z kompleksowych pakietów usług (np. Amazon Prime).
Podstawowym powodem rezygnacji z części aktywnych subskrypcji przez Polaków, jest chęć oszczędzania pieniędzy. Niestety, wiele subskrypcji zostało zakupionych przez nas jeszcze w czasie, kiedy koszty życia nie były tak bardzo dotkliwe.
W jaki sposób serwisy streamingowe mogą obniżyć opłaty za subskrypcje? Na przykład poprzez wprowadzenie większej ilości reklam
Pomimo chęci zrezygnowania z wielu aktywnych subskrypcji, inne badania pokazują, że jako Polacy jestem gotowi oglądać więcej reklam w serwisach streamingowych, jeżeli tylko przyczyni się to do obniżenia ceny konkretnej subskrypcji. Z badania EY Polska przywoływanego przez portal Dlahandlu.pl, wynika, że Polacy coraz bardziej narzekają na jakość oferowanych usług tego typu. Aż 50 proc. z nas twierdzi, że platformy nie dostarczają odpowiedniej jakości treści w stosunku do ich ceny.
Rosnące koszty życia powodują także, że wielu z nas chce coraz częściej kupować usługi od jednego dostawcy. Aż 44 proc. z nas nie ma oporów przed tym, aby kupować usługi telewizyjne lub kablowe u jednego dostawcy. Dodatkowo nie czujemy się pewnie, wiedząc, że sztuczna inteligencja negatywnie wpływa na jakość artykułów, a także treści audio, wideo.