- Home -
- Finanse -
- PKO BP nie ma wątpliwości. Polacy uwielbiają rozmawiać z botami i spędzili na tym ponad milion godzin
Z danych przekazanych przez PKO Bank Polski wynika, że klienci przeprowadzili z asystentami głosowymi 70 mln rozmów, które trwały łącznie ponad milion godzin. Oznacza to, że jednak przekonujemy się do sztucznej inteligencji w bankowości.

Voiceboty już nie budzą takiego zdziwienia wśród klientów polskich banków
Z danych przedstawionych przez PKO BP wynika, że asystent głosowy w IKO ma już 5,6 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim prawie 28 mln razy. Oznacza to, że po chwilowym okresie testowania tego typu usług w bankowości, na dobre zaczęliśmy im ufać.
Dlaczego jednak coraz częściej przekonujemy się do tego typu botów w bankach? Być może dlatego, że rozmawiają one coraz bardziej przyjaznym dla nas językiem, który nie uważamy za sztuczny i drętwy. Mówił o tym Paweł Klimiuk dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji PKO Bank Polski:
Nasze voiceboty to zaawansowane technologie, które pozwalają klientom na skuteczną rozmowę w języku potocznym, czyli dokładnie tak, jak rozmawiają ze znajomymi i rodziną. Wspierają naszych klientów w prostszych sprawach, dzięki temu pracownicy mają więcej możliwości, by zaangażować się w pomoc i doradztwo w bardziej skomplikowanych kwestiach.
Boty w bankach pełnią obecnie wiele funkcji. Czasami nie zdajemy sobie sprawy, ile kwestii obecnie od nich zależy
Klienci cenią sobie przede wszystkim zastępowanie wcześniejszych interaktywnych menu głosowych przez asystentów głosowych. Często nie musimy już niepotrzebnie wciskać przycisków i słyszeć w słuchawce np. „jeżeli jesteś klientem indywidualnym, wciśnij 1”. Jak informuje PKO BP, obecnie to wszystko załatwi za nas asystent głosowy AI. Dzięki temu klienci mogą zapomnieć o najbardziej frustrującym etapie rozmowy, czyli bezproduktywnym wciskaniu wielu cyfr na swoim telefonie.
To jeszcze nie wszystko – z informacji przekazanych przez PKO BP, wynika, że voicebot rozmawia na 185 różnych tematów, a dodatkowo rozumie ich aż 280.
Z voicebotami rozmawiamy nie tylko wtedy, gdy chcemy rozwiązać jakiś problem w banku. Często służą nam one także do przyspieszania wykonywania przelewów, nawet jeżeli wydamy tego typu polecenie bardzo kolokwialnym i potocznym językiem. Voiceboty są oczywiście w stanie wykonywać także inne zadania. Mogą one między innymi płacić nasze rachunki, wykonywać zwykłe przelewy do znajomych, przeszukiwać naszą historię konta, podsumowywać wydatki i oszczędności, sprawdzać stan konta, płacić BLIK-iem i spłacać karty kredytowe.
14.07.2025 13:55, Mariusz Lewandowski
14.07.2025 13:52, Katarzyna Zuba
14.07.2025 12:32, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 11:30, Mateusz Krakowski
14.07.2025 10:38, Mateusz Krakowski
14.07.2025 9:55, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 8:27, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 7:50, Miłosz Magrzyk
14.07.2025 6:55, Rafał Chabasiński
14.07.2025 5:41, Mariusz Lewandowski
13.07.2025 22:52, Miłosz Magrzyk
13.07.2025 9:56, Mariusz Lewandowski
13.07.2025 8:35, Rafał Chabasiński
13.07.2025 7:39, Mariusz Lewandowski
13.07.2025 4:59, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 16:28, Jakub Bilski
12.07.2025 9:55, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 8:48, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 7:49, Aleksandra Smusz
12.07.2025 6:45, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 5:25, Mariusz Lewandowski
11.07.2025 18:33, Miłosz Magrzyk
11.07.2025 15:41, Miłosz Magrzyk
11.07.2025 15:17, Mariusz Lewandowski